Geçtiğimiz yazın ortalarında sıra dışı bir lansman ile Kapadokya yollarında deneyimleme fırsatı bulduğumuz Renault Duster, 145 beygir güç üreten E-Tech Full Hybrid motor seçeneği ile sürüş izlenimi sayfalarımızın konuğuydu bu ay. İlk sürüş deneyimimizi giriş seviyesi donanım özelikleri ve Eco G 100 HP motor seçeneği ile yaptığımız Renault Duster, kaputunun altındaki özellikleri değişse de ruhunun değişmeyeceğini gösterdi bizlere. Yeni Renault Duster’i anlatırken her zamanki gibi dış tasarımdan başlayalım diyerek girelim söze isterseniz. Değişen ve daha atletik çizgilerle safkan bir SUV görünümüne sahip olan Duster, Renault’un Clio, Captur ve Arkana modellerinde de kullandığı CMF-B platformu üzerinde yükseliyor. Bu sayede çoklu enerji çözümleriyle beraber teknoloji ve bilgi-eğlence donanımlarında da farkını belli ediyor.
Yenilenen dış tasarımındaki sert, güçlü ve estetik görünümüyle dikkatleri üzerinde toplamayı başaran Renault Duster, tamponu ve gövde altını koruyan ön-arka koruma eklentilerinin yanı sıra dış görünümünü zenginleştiren tavan barları gibi donanımlarla bir SUV araçtan beklenen tüm özelliklere sahip. Renault yazısını gururla taşıdığı yeni cesur ön ızgarasıyla özgün bir otomobil olmayı başaran Duster, iyi tasarlanmış gövde oranları ve gövdenin etrafını koruyucu bir kemer gibi dolaşan doğal, çizilmeye karşı dayanıklı, kendinden renkli, büyük ölçüde geri dönüştürülmüş malzemelerle hem sağlam hem de güven veren güçlü bir kimlik ortaya koyuyor. Yeni Renault Duster, 4,34 metrelik uzunluğunu koruyor. Böylece hem günlük şehir içi sürüşe hem de uzun mesafeli yolculuklara uygun kompakt bir yapı sunmaya devam ediyor. Bagaj hacmini artırarak 594 litreye varan bagaj alanına sahip olan Yeni Renault Duster, iç mekânda ise yaklaşık 29 litrelik saklama alanı sunuyor.
Dış görünümündeki atletik ve safkan SUV çizgileri ile dikkatleri üzerine çekmeyi başaran Renault Duster’in içerisine geçtiğimizde ise sert ve sağlam malzemeler kullanılan sade ama kullanışlı bir iç mekan karşılıyor bizleri. Titanyum Gri vurgulara sahip modern bir ön konsol, kaliteli grafik ara yüzler, gri vurgulu özel koltuk döşemeleri ve koltuk sırtlığının üst kısmına entegre edilen Renault logosu gibi özel ayrıntılar bir araya gelerek benzersiz bir bütün oluşturuyor. Dış tasarımla uyumlu çizgiler, sakin ve dingin bir ortam yaratmak üzere tasarlanmış. Geniş ve ferah kabinde yolculuk yapan kullanıcılar, geniş baş, omuz ve diz mesafeleri sayesinde uzun sürüşlerde bunun tadını çıkartıyor. Renault Duster, kabinin farklı noktalarında (ön konsol, orta konsol, bagaj) yer alan 6 bağlantı noktasından oluşan yeni YouClip sistemiyle donatılmış. YouClip; tablet tutucusu, akıllı telefon tutucusu veya bardaklık, kanca ve lambayı birleştiren 3’ü 1 arada tutucu aksesuar gibi Renault tarafından araca özel olarak tasarlanan aksesuarları takıp sabitleme olanağı sağlıyor. Bu arada tüm Renault Duster modellerinde yer ses izolasyonunu artıran davlumbaz kaplamaları ve ön köşelerle gövde iskeleti arasında köpük dolgular dışında gelişmiş akustik yalıtım özelliklere sahip bir ön cam sayesinde ses yalıtımı açısından da önemli kazanımlar sunuyor.
Ve gelelim sürüş izlenimi sayfalarımızın konuğu olan Renault Duster’in kaputunun altındaki bileşenlere. Kapadokya yollarında Eco G 100 HP motor seçeneğini deneyimlediğimiz otomobil bu kez 145 beygir güç üreten gelişmiş tam hibrit motor seçeneği ile bizlerle. Renault’un kendini ıspatlamış çift kavramalı otomatik EDC şanzımanı ile kombine edilen E-Tech Full Hybrid motor 980 km’ye varan sürüş menzili sağlarken ortalama 5 lt/100 km yakıt tüketimi ve 114 gr/km CO2 emisyonuna sahip. İçten yanmalı bir araca göre %40 a varan yakıt tasarrufu sağlayan bu birliktelik şehir içi kullanımda yolculuk süresinin %80’ine kadar elektrik modunda çalışabilmesinin yanı sıra, yine elektrik modunda ilk kalkış hareketini yapabiliyor. Tüm bileşenleri ile her ihtiyaca karşılık veren bir model olarak karşımıza çıkan Renault Duster, güvenli sürüş için geliştirilen son teknoloji sistemleriyle sayesinde beklentilerin üzerinde işlere imza atıyor. Renault Duster, sürüş güvenliğini en yüksek seviyeye çıkaran 17 adede kadar yeni nesil sürüş destek sistemi bulunuyor. Şeritte kalma asistanı, şeritten çıkma uyarısı, aşırı hız uyarısı ve otomatik uzun/kısa far hem konforu hem de güvenliği artırmak üzere günlük sürüşü destekleyen özelliklerden sadece birkaçı. Otomatik acil durum fren sistemi ve “e-call” Acil Durum Çağrı sistemi ise acil durumlarda destek sağlıyor.
Sonuç olarak, Bursa’daki Oyak Renault Fabrikaları’nda en ileri teknolojiyle üretilen Renault Duster, her ihtiyacı karşılayan yapısı, kalitesi ve yüksek işçilik seviyesiyle Türkiye’nin en çok tercih edilen SUV modellerinden biri olmaya devam edecek.
Teknik Özellikler: RENAULT DUSTER E-TECH FULL HYBRID 145 HP
Motor hacmi:………………………………….1598 cc
Silindir adedi:………………………………….Sıralı 3
Maksimum güç:……………………145 HP, 5600 d/d
Maksimum tork:………………..205 Nm, 3600 d/d
Aktarma:……………………………….önden çekiş
Şanzıman:…………………………çok modlu otomatik
Maksimum hız:…………………………..180 km/s
0-100 km/s:……………………………………10,1
Ön lastik:……………………………..215/60 R 18
Arka lastik:……………………………2215/60 R 18
Frenler-Ön/Arka:…………Hava kanallı disk
Ortalama Yakıt Tüketimi:…………5,0 lt/100 km
Emisyon:……………………………..114 gr/km
Karoser-Uz/Gen/Yük:…….4343/1921/1616 mm
Dingil mesafesi:…………………………2657 mm
Bagaj hacmi:…………………………………594 lt
Ağırlık:………………………………………1380kg