2018 Ford Focus yeni bir dizayna ve teknolojilere sahip araç, bu yeni dizaynında biraz sanki 98 deki ilk üretimini anımsatıyor. Son versiyonundaki Aston Martin’i anımsatan özellik kaybolmuş. Şimdi akla bir soru geliyor. Bundan sonra yenilenecek Ford modelleri bu ön yüze mi sahip olacak?
Segmentindeki otomobiller arasında en güvenli ve keyifli sürüş deneyimi sağlayan, 1998’de ilk modelinin satışa sunulmasından itibaren Avrupa’da yaklaşık 7 milyon, dünya çapında ise 16 milyondan fazla satılan Ford Focus, Avrupa’da orta sınıf aile otomobilleri arasında güven veren, sezgisel ve keyifli sürüş ve yolculuk deneyimini yaşatmak için sıfırdan tasarlanmış.
2018 Ford Focus, Ford’un yeni C2 platformunun dünyada esas alındığı ilk araç. Bu platform, olası çarpışma anında gövde dayanıklılık performansını iyileştirmeye, dış boyutları olumsuz etkilemeden daha geniş iç hacim sunmaya ve daha iyi yakıt verimliliğini destekleyecek geliştirilmiş aerodinamik dış tasarımı yansıtmaya imkân tanıyor. Bugüne dek görülen en üstün işçilik, kalite ve üretim teknolojilerini sunmak için Ford’un Almanya’daki Saarlouis fabrikasına yapılan 600 milyon Euro tutarındaki yatırımın ardından Yeni Focus’un kusursuz olması sağlanmış.
Beş kapılı hatchback, station wagon ve dört kapılı gövde seçenekleri ile görücüye çıkan en kapsamlı Focus serisi, giriş donanımında Trend, teknoloji ve konfor özellikleri ile Titanium, sportif tarzı ile Focus ST-Line, lüks donanım detayları ile Focus Vignale ve crossoverın maceracı duruşu ile Focus Active dâhil olmak üzere segmentinde otomobil severlerin beklentilerini karşılayacak en geniş model yelpazesini sunacak.
2018 Ford Focus tasarımı
2018 Ford Focus, Ford’un tasarım dilindeki köklü değişimi yansıtıyor. Çok çeşitli kullanıcı deneyimleri sunmak için geliştirilen “insan odaklı ” tasarım felsefesi, teknolojik, ergonomik ve kullanıcı odaklı özelliklerle birleşiyor. Yeni Focus daha fazla konfor ve rahatlık sunarken daha kaliteli ve sportif bir duruşu yansıtacak şekilde olgunlaştırıldı. Dikkat çekici yeni tasarım, A-sütunlarının daha da geriye doğru konumlandırılmasıyla elde ediliyor. Bu dengeli orantı C-sütunların kaslı duruşunu arka lastiklerin üzerine pozisyonlarken A-sütunların ön lastiklerin merkezine doğru hedeflenmesini sağlıyor. Ortaya çıkan daha uzun ön gövde ve ön çamurluk, güçlü ve zarif bir görünüm yaratırken otomobilin premium ve sportif karakterini geliştiriyor. Aks mesafesinin 53 milimetre uzatılması, daha büyük lastik çapını sunulabilmesine ve lastiklerin gövdenin içine doğru daha yüksek konumlandırılmasına imkân tanıyor. Otomobilin arka tasarımı ise kompakt bir izlenim ile güçlü ve dinamik bir duruş sunuyor.
Aracın çevresindeki hava akışının en iyi şekilde yönetilmesi, Yeni Focus’un tasarımının geliştirmesi aşamasında kilit bir rol oynadı. Dikkat çekici ve sportif dış tasarım, sınıfının en iyisi olan aerodinamik verimliliği sunuyor.
2018 Ford Focus’un sade ve rafine tasarımı, güçlü ve iddialı bir duruş sergiliyor. Daha büyük bir Ford ızgarası, yatay açılı farların arasında mümkün olduğunca dışa doğru yerleştirilerek genişlik hissini arttırıyor. İki parçalı arka farlar, bagajın daha rahat açılmasına imkân verirken LED aydınlatma teknolojileri de gün ışığında ve karanlıkta belirgin bir şekilde tanınan şık bir görünüm yaratıyor. Arka farların arasındaki tek harflerle uygulanan Focus yazısı, premium stili vurguluyor.
Müşterilerin spesifik tercihlerini ve ihtiyaçlarını karşılayacak Focus Vignale, ST-Line, Active ve Titanium için farklı tasarım detayları ile geniş bir model yelpazesi sunuyor. Focus Vignale’nin dış tasarımının tamamında ön plana çıkan zengin krom kullanımı, özel alaşım jant tasarımı ve daha birçok Vignale detayları, Vignale’nin imzası olan bal peteği tasarımına sahip krom ön ızgarası ile tamamlanmış.
2018 Ford Focus daha fazla konfor ve rahatlık sunarken sportif bir duruşu yansıtacak şekilde tamamlanmış. Yeni tasarım, A-sütunlarının daha da geriye doğru konumlandırılmasıyla elde ediliyor. Bu dengeli orantı C-sütunların kaslı duruşunu arka lastiklerin üzerine pozisyonlarken A-sütunların ön lastiklerin merkezine doğru hedeflenmesini sağlıyor. Ortaya çıkan daha uzun ön gövde ve ön çamurluk, güçlü ve zarif bir görünüm yaratırken otomobilin premium ve sportif karakterini geliştiriyor. Aks mesafesinin 53 milimetre uzatılması, daha büyük lastik çapını sunulabilmesine ve lastiklerin gövdenin içine doğru daha yüksek konumlandırılmasına imkân tanıyor. Otomobilin arka tasarımı ise kompakt bir izlenim ile güçlü ve dinamik bir duruş sunuyor.
Aracın çevresindeki hava akışının en iyi şekilde yönetilmesi, Yeni Focus’un tasarımının geliştirmesi aşamasında kilit rol oynamış. 98 de üretilen ilk modelin aşağı doğru eğimli ön kasa tasarımını anımsatan, yeni model sportif dış tasarım, sınıfının en iyisi olan aerodinamik verimliliği sunuyor. Gelişmiş sızdırmazlık ve kanal özellikleri içeren ve radyatöre giden hava akımına ihtiyaç duyulmadığında sürtünmeyi otomatik olarak ortadan kaldıran Aktif Ön Izgara teknolojisi. Türbülansı azaltmak için ön lastikler boyunca hava akışını yönlendiren hava perdesi teknolojisi de aoredinamiye katkıda bulunuyor.
Bu sade ve rafine tasarım, güçlü ve iddialı bir duruş sergiliyor. Daha geniş bir Ford ızgarası, yatay açılı farların arasında mümkün olduğunca dışa doğru yerleştirilerek aracın genişlik hissini arttırıyor. İki parçalı arka farlar, bagajın daha rahat açılmasına imkan verirken LED aydınlatma teknolojileri de gün ışığında ve karanlıkta belirgin bir şekilde tanınan şık bir görünüm yaratıyor. Arka farların arasındaki tek harflerle uygulanan Focus yazısı, premium stili vurguluyor.
2018 Ford Focus, müşterilerin spesifik tercihlerini ve ihtiyaçlarını karşılayacak Focus Vignale, ST-Line, Active ve Titanium için farklı tasarım detayları ile geniş bir model yelpazesi sunuyor ve belirleyici unsurlar olarak şunları içeriyor: Focus Vignale’nin dış tasarımının tamamında ön plana çıkan zengin krom kullanımı, özel alaşım jant tasarımı ve daha birçok Vignale detayları, Vignale’nin imzası olan bal peteği tasarımına sahip krom ön ızgarası ile tamamlanmış.
Focus ST-Line’da daha agresif tarzda tasarlanan arka difüzör ve daha geniş, fonksiyonel spoiler; performansı artırmak ve arkasındaki güçlü motor sistemi birleşenlerini ortaya çıkarmak için daha aralıklı ön açıklıklar; havayı yönlendiren cesur ST-Line imzalı hava giriş kanalları yer alıyor.
Active’de ise arttırılmış yerden yükseklik koruyucu siyah çamurluk, kontrastlı gümüş tonlarda boyalı ön ve arka kızak plakaları ile özel ön ve arka tasarımıyla dikkat çekiyor.
2018 Ford Focus’ta sunulacak olan 13 farklı dış renkten Portakal Işıltısı, Ada Mavisi, Kumsal Grisi ve Vignale’ye özel dört kat uygulanan Koyu Dut Moru renkleri ön plana çıkıyor.
2018 Ford Focus iç dizayn
İnsan odaklı tasarım felsefesi, iç tasarımda da kendini hissettiriyor. Sade ve net hatlar, yüksek malzeme kalitesi ve kesintisiz şekilde devam hissi uyandıran yüzey tasarımı ile birleşerek elde edilen kalite algısını arttırıyor daha çekici ve konforlu bir iç mekan yaratılıyor.
Sadeleştirilmiş tasarım daha sakin bir ortam sunuyor. Gösterge panelinin arkasına doğru uzanan akıcı bir görünüme sahip ön kapılar, geniş ve lüks tasarımı vurguluyor. Yumuşak dokulu malzemenin kullanıldığı ön konsol ile kapı içleri, premium bir his yaşatıyor. Ön konsol, kapı döşemeleri ve havalandırma menfezleri gibi alanlarda ön plana çıkan rafine dekoratif dokunuşlar, lüks detayları arayan otomobil severlere hitap eden çağdaş bir tasarımı yansıtıyor.
2018 Ford Focus’ta bunlara ek olarak Vignale donanımda özel tasarıma sahip deri döşeme; ST-Line’da karakterine uygun kırmızı dikiş ayrıntısı ile zenginleştirilmiş ve sportif karbon fiber efektli yüzeyler; ilk kez sunulacak olan Active modelinde ise daha sağlam, dokulu malzeme ve yüzey uygulamaları ön plana çıkıyor.
2018 Ford Focus motor
Yeni Focus’ta otomobil severler, yüksek performans ve yakıt tasarrufu sunan WLTP gerekliliklerine göre hesaplanan ve en güncel, en sıkı Euro 6 emisyon standartlarını karşılayan gelişmiş Ford EcoBoost benzinli ve Ford EcoBlue dizel motor yelpazesinden seçim yapabiliyor.
Ford’un bol ödüllü 1.0 litre EcoBoost motoru 85 PS, 100 PS ve 125 PS seçenekleri, yeni 1.5 litre EcoBoost motorlar ise 150 PS ve 182 PS seçenekleriyle sunuluyor. EcoBoost benzinli motorların yakıt verimliliği ve CO2 emisyonları, üç silindirli bir motor için Ford’un sektörde bir ilk olan silindir devre dışı bırakma sistemi kullanılarak geliştiriliyor. Bu sistemde tam kapasite gerekmediği zaman, örneğin motordan çok yüksek performans beklenmediği sürüş durumlarında, motorun silindirlerinden biri 14 milisaniyede otomatik olarak devre dışı bırakılabiliyor.
Gelişmiş turbo şarj, yüksek basınçlı doğrudan yakıt enjeksiyonu ve Çift Bağımsız Değişken Kam Mili Zamanlaması gibi temel EcoBoost teknolojileri her iki motor için sunuluyor. Emisyon değerleri, gaz partikül filtresi teknolojisi kullanılarak azaltılıyor.
1,0 litre EcoBoost, beş kapılı model için öngörülen 107 g/km*** CO2 emisyonunu sağlarken şu özellikleri ile dikkat çekiyor. Silindir kafası tasarımında uygulanan yeni dizayn ile egzoz gazının akış yönünde yapılan değişiklik ile emisyon seviyesinin düşürülmesini sağlayan daha hızlı ısınma değerleri sayesinde, 250 bara kadar enjeksiyon basıncı sağlayabilen yüksek basınç yakıt hattı ile partikül emisyonlarının azaltılması sağlanıyor. Daha verimli yanma sağlayan optimize edilmiş silindir türbülansı ve daha yüksek sıkıştırma oranları, galeri soğutmalı piston tasarımı ve sürtünme sebepli enerji kaybını azaltan düşük sürtünmeli piston segman kullanımı.
1,5 litre EcoBoost motor, beş kapılı model için öngörülen 122 g/km CO2 emisyon sağlarken şu özellikleri ile dikkat çekiyor: Özellikle hafif motor yükleri altında yakıt verimliliğinde belirgin artışla birlikte geliştirilmiş yakıt verimliliğinin yanı sıra yüksek güç ve tepki sağlayan yeni yakıt enjeksiyon sistemi, düşük devirlerde yüksek tork sağlayan düşük sürtünme değerlerine sahip 3 silindirli motor mimarisi, motorun optimal sıcaklıklara daha hızlı ulaşmasına yardımcı olarak yakıt verimliliğini artıran ve yeni egzoz manifoldu tasarımı ile egzoz gazlarının silindirlerle turbo şarj arasındaki kat ettiği mesafeyi minimize ederek daha hızlı tork, alüminyum kullanımı ile azaltılmış ağırlık.
Ford’un gelişmiş yeni turbo şarjlı EcoBlue dizel motorları, düşük devirde daha yüksek güç, daha fazla tork ve daha uzun yol yapan sürücüler için geliştirilmiş yakıt verimliliği ve iyileştirme sağlamak üzere tasarlandı. Yeni 1.5 litre EcoBlue, 95 PS ve 120 PS güçle 300 Nm tork, beş kapılı model için öngörülen 91 g/km CO2 değerleriyle sunuluyor. 2.0 litre EcoBlue motor, 150 PS ile 370 Nm tork ve beş kapılı model için öngörülen 112 g/km CO2 emisyonu sağlıyor.
1.5 litre EcoBlue motor, yenilikçi teknolojileri ile ön plana çıkıyor: Daha verimli yanma ve emisyon seviyesini azaltmak için düşük basınçlı egzoz dolaşım hattı soğutma sistemi ile entegre şekilde geliştirilmiş bir tasarım, optimize motor çalışma performansı için emme manifoldu tasarımı, yüksek ısı uygulamaları için tasarlanmış roket motoru malzemeleri içeren daha hızlı, daha fazla kontrol edilebilir turbo tasarımı, daha hassas, sessiz ve verimli çalışma performansına sahip yüksek basınçlı yakıt enjeksiyon sistemi.
2.0 litre EcoBlue, optimize edilmiş hava emiş sistemi, düşük ataletli turbo şarj ünitesi; daha hassas, sessiz ve verimli yakıt kullanımı sunan yüksek basınçlı yakıt enjeksiyon sistemi; iyileştirilmiş NOX azaltımına katkıda bulunan egzoz sitemi emisyonları ve sürtünmeyi azaltan çeşitli yenilikleri içeriyor. Pistonun yan yükünü en aza indiren, silindir duvarlarının sürtünme kuvvetini azaltan 10 mm krank tasarımı, optimize boyutlar ve sıcakken daha az genleşme için Ford dizel motorunda ilk kez kullanılan çelik pistonlar, minimize edilmiş krank mili yatak çapları, kam şaft ve yağ pompası tahrik kayışları için yağ temaslı kayış tasarımı.
Ford’un yeni sekiz vitesli otomatik şanzımanı yakıt verimliliğini daha da iyileştirmek ve istenilen performans sunmak için tasarlandı. 4 motor seçeneğinde ile şu özellikleri ile sunuluyor: Vites geçiş zamanlamalarını optimize etmek için bireysel sürüş stillerini değerlendiren Adaptif Vites Planlaması. Sistem, yokuş yukarı ve aşağı eğimleri ve sert virajları tespit edebiliyor ve vites değiştirmeyi daha kararlı, ilgi çekici ve rafine sürüş deneyimine göre ayarlayabiliyor. Sürekli akıcı vites geçişleri için debriyaj basınçlarının ayarlanmasına yardımcı olacak araç ve çevre bilgilerini değerlendiren Adaptif Vites Geçiş Kontrolü. Teknoloji ayrıca sürüş stiline uyacak şekilde kesintisiz vites geçişini de ayarlayabiliyor.
Ford’un en yeni altı vitesli manuel şanzımanları, sürüş deneyimini; iyileştirilmiş vites geçiş kalitesi, azaltılmış dişli geçiş çalışma sesleri ve düşük viskoziteli yağlar, sürtünme optimizasyonlu rulmanlar ile arttırıyor.
Yakıt verimliliği, önceki Focus modeli ile benzer kriterlerle kıyaslandığında 88 kilograma varan ağırlık azaltılmasıyla daha da geliştiriliyor. Fren sistemi de yakıt verimliliği sağlamak için geliştiriliyor: Elektrikli Fren Takviye Sisteminin daha hızlı tepkisi sayesinde, fren balataları ile disk arasında daha fazla açıklık sağlanarak oluşabilecek negatif kuvvet azaltılıyor.