Jeep Compass 4xe Plug_in Hybrid…

SINIRLARI KALDIRIN... Yazı: K. Hakkı TOLUNAY - Fotoğraflar: Bayram BAYRAMÇAVUŞ...

Jeep Compass 4xe Plug_in Hybrid

Evet sınırları kaldırın. Ama, yanınızda mutlaka iki değişik tip şarj kablosu bulundurun. Aracın keyfine tam varmanız için şart. Ondan ötesi tam bir jeep keyfi. Aracı satın alacaklar için söylüyorum. Mutlaka bir wallbox’ınız olsun.

“Her gelecek bir devrimden doğar. Jeep; sorumluluk, verimlilik ve performansı her açıdan iyileştirerek mobiliteyi yeniden yarattı. Jeep Compass 4xe Plug-in Hybrid ile; güç ve sürdürülebilirlik nihayet aynı yolda buluştu.” Sloganıyla Türkiye yollarına çıktı. Biz de bu slogan çerçevesinde ailece bir Ayvalık tatiline çıktık.

Jeep Compass 4xe Plug_in Hybrid_2

Satır aralarında aracın şarjı ile ilgili neler yaşadığımızı anlatmak istiyorum sizlere.
Jeep, yeni 4xe teknolojisi ile elektrifikasyon dünyasını değiştiren bir giriş yapmış. Jeep’in pek çok markanın “knowhow”ını kullandığı eşsiz 4×4 sistemi, artık elektrik gücüne sahip. Yeni bir mobilite konsepti uyguluyor.

Jeep Compass 4xe Plug_in Hybrid_3

Jeep Compass 4xe Plug-in Hybrid, tamamen yeniden tasarlanmış ikonik yedili ızgara ile onu farklı kılan çizgilere sahip. Granit Kristal 19” Alaşım Jantlar, eşsiz 4xe logosu ve mavi detaylar, benzersiz tarzına vurgu yapıyor. Ama o bir Jeep. Bütün farklılıklarına rağmen jeep olduğunu anlatıyor. Bu arada, Mopar aksesuarlarıyla en üst düzeyde özelleştirme yapabilir, onu tam bir off-road aracına benzetebilirsiniz.

Jeep Compass 4xe Plug_in Hybrid_4

Jeep Compass 4xe, ön tekerlekler için bir benzinli motor ile arka tekerlekler için, bir elektrikli motorla donatılmış olarak off-road kapasitesi daha gelişkin, Plug-in Hybrid Elektrikli 4×4 bir araç. İki motor, taşıtın otomatik yönetimi altında bir arada çalışıyor. Elektrikli motor, sürüş esnasında rejeneratif frenlemenin yanı sıra, güç nakil hattı vasıtasıyla, yani evdeki prize takarak dışarıdan da yeniden şarj edilebiliyor. Marka bunun için bir ev şarj kablosu koymuş araca. Araç 11.4 kW’lık bir aküyle çalışıyor. Akü, tam şarjlı iken, 50 km’ye kadar arabaya tam-elektrikli bir taşıt fonksiyonu sağlıyor. Akünün şarjının azalması durumunda, benzinli motor otomatik olarak devreye giriyor, akünün sürüş esnasında şarj olmasını sağlayarak, 4xe sürüşün sürekliliğini sağlayor. Bu arada şunu söylemem lazım. Aracın deposu 35 litre yakıt alıyor. Bu kombine bir çalışma için çok verimli bir yakıt miktarı. Ama hibritin şarjı bittiğinde, elektrik de uzun yolda sonlandığında, sadece içten yanmalı motora kalıyorsunuz. İşte o zaman, bir şarj istasyonu bulmanız lazım. Çünkü tek başına içten yanmalı motor pek verimli değil. Elektrik desteğine ihtiyaç duyuyor.

Marka, her 4xe Plug-in Hybrid Jeep için standart olan ev tipi şarj kablosu sayesinde tek yapmanız gereken 11,4 kWh bataryayı bir prize takmak. Yeni ve sezgisel EasyWallbox priz, halka açık yerlerde yapılan şarj işlemi için gerekli, Mode 3 kablosu gibi, isteğe bağlı olarak sunuluyor. Akıllı ve bağlı; evde kurulumu (tak-çalıştır) hızlı ve kolay olan bu sistem şarj süresini büyük ölçüde azaltıyor. EasyWallbox, evinizde ne kadar enerji tüketimi yapıldığını tespit eder ve güç çıkışını otomatik olarak optimize ederek elektrik kesintisini önler. Desek de, biz bir sosyal tesiste kaldık. Mutlaka arada bir uzatma kablosu kullanmak gerekiyordu. Kablo enerjinin empedansını düşürdüğü için cihaz otomatik olarak şarjı durduruyordu.

Anlaşılabileceği gibi AC ve DC, iki farklı akım türü. DC tek yönlü akım sağlarken, AC ise dönüşümlü olarak ileri geri akım yönleri arasında geçiş yapar. Bir DC’nin sabit tek yönlü akışı, elektroniklere güç sağlamak ve pillerde güç depolamak için uygun sabit elektrik sağlar. Evlerde ve iş yerlerinde kullanılan birçok cihaz ve makine AC ile çalışır. Elektrik şebekesi de alternatif akım kullanır. DC’ye gelince, elektronik cihazlar, genellikle doğru akım kullanır. DC, pil ile çalışan cihazlarda ve bazı özel endüstriyel uygulamalarda tercih edilir.

Bu nedenle şarj istasyonu aramaya başladım. Ayvalık bölgesinde çeşitli yerlerde pek çok şarj istasyonu vardı. Ama Jeep Compass’ın fiş girişine uygun fişi olan bir tek yer Ayvalık Migros’un otoparkında bulabildim. MIG marka, jeep’ in prizine uygun Wallbox tipi bir şarj istasyonuna kavuşabildim. Sarımsaklı’da kalıyorduk. Ayvalık Migros 12 km uzaktaydı. Gidiş dönüş 24 km. Haydi bakalım Hybrit’in yarı şarjı bitiyordu.

Bu arada, bize en yakın iki otelin otoparkında Compass’a uygun Wallbox vardı. Ama kablonuzun ona uygun olması gerekir. Berk Otel’in sahibi çok yardımcı oldu. Ama, ne yazık ki direk bağlantı kurulabilecek wallbox kablosu bizde olmadığı için yararlanamadık.
Dönüş yolunda ise, İçeriden giderken Balıkesir’e yakın sanayii bölgesi yakınında, bir OPET’in yanındaki un fabrikasının adını taşıyan, Değirmen tesislerinin otoparkında ve de Kuzey Marmara Otobanında, 76 nolu Oksijen’de araca uygun Sarj istasyonu var.
Bilginiz olsun. Velhasıl aracınızda iki tip kablo bulundurmalısınız. Ve değişik marka şarj istasyonlarına üye olmalısınız. Ve de asla uzatma kablosu kullanmamalısınız.
Üç farklı sürüş moduna sahip Compass. Hibrit modu her iki motoru da kullanırken, Elektrik modu yalnızca elektrik motorunu kullanıyor, E-Save ise bataryanın şarjını koruyarak otonom şarj sistemlerinin etkinliğini arttırıyor.

Jeep Compass 4xe Plug-in Hybrid, yeni teknolojiler ve ince detaylarla zenginleştirilmiş. Standart özellikler arasında navigasyon özelliğine de sahip yeni 10,1″ Navigasyonlu Uconnect™ bilgi eğlence sistemi, 10,25″ full dijital gösterge paneli, eller serbest otomatik açılabilen bagaj kapağı, yeni 19″ Granit Kristal Alaşımlı Jantlar, yenilikçi LED far tasarımı, hafıza özelliğine sahip elektrikli koltuklar ve gri dikişli deri döşeme yer alıyor.

Compass daha net ve yatay çizgiler, daha modern orta konsol ve daha geniş alanlar yaratarak tüm iç mekanı elden geçirmiş. Saklama kapasitesi iki kattan fazla artarak, 2,8 Litre’den 7,2 Litre’ye çıkmış; gün içinde ihtiyacınız olan her şeyi hiç düşünmeden yanınıza alabilirsiniz. Ayrıca ön konsol ve koltuklarda kullanılan birinci sınıf malzemeler ve lüks dokunuşlar, aracın özgün tarzını ve sunduğu üstün konforu öne çıkarıyor.

Daha da eğlenceli, güvenli ve sürükleyici bir sürüş deneyimi için Jeep Compass 4xe Plug-in Hybrid en ileri teknolojiye, yeni akıllı 10,1” Uconnect™ Bilgi Eğlence Sistemine, “Hey Jeep®” Sesli Asistan’a ve My Wi-Fi paketinin içinde yer alan ev asistanınızın entegrasyonunu yapma özelliğine sahip. Jeep Compass 4xe Plug-In Hybrid, sesli asistanın yeni akıllı Uconnect™ Bilgi Eğlence Sistemine entegre edildiği ilk Jeep®’tir. Aracınızla konuşmaya başlamak için sadece “Hey Jeep” deyin. Şimdi sesinizle klimayı ayarlayabilir, müziği değiştirebilir veya gideceğiniz yeri belirleyebilirsiniz.

Compass 4xe Plug-in Hybrid, tüm aktif ve pasif güvenlik sistemlerine ve direksiyon arkasındayken maksimum koruma sağlayan ikinci seviye otonom sürüş özelliğine sahip. Trafik işaretlerini tanıyor ve dijital gösterge paneli ekranında hız sınırı hakkında bilgi veriyor. Hatta bazen sıkıcı bile olabiliyor, hız güvenliğinizi sağlama konusunda.

0-100 km/sa hıza ulaşma 240 hp motorlu Jeep Compass 4xe için en iyi zaman
4×4 olarak birleşik güç 7.3 saniye, tam elektrik modunda ise 50 km’ye varan sürüş menzili.