Farklı tasarımı, kompakt gövdesi ve güçlü grafik özellikleri ile B-SUV segmentinin iddialı modelleri arasında yer alan Hyundai Bayon, geçirdiği kapsamlı makyaj operasyon unun ardında 1.0 litrelik benzinli motoruyla sürüş izlenimi sayfalarımızın konuğu oldu bu ay. Sınıfının en çok satan modellerinden biri olan Bayon, Avrupa için özel olarak tasarlanmış Crossover SUV gövde tipiyle keskin ve farklı çizgileri ile ön planda olmayı başarıyor. Elden geçirilen çizgileri demişken otomobilin kesintisiz ufuk ışık imzası oluşturmak için tercih edilen ön LED farları, yeni tip ön tamponla birlikte daha sportif ve daha dinamik bir duruş kazandığını belirtelim öncelikle. Ayrıca şekli ve deseni yenilenen radyatör ızgarası da Bayon’a daha sağlam ve daha cesur bir görünüm vermiş diyerek devam edelim.
Makyajlanan Hyundai Bayon’un arka tarafına baktığımızda ise yeniden tasarlanmış bir tampona sahip olduğunu görüyoruz. Dinamik görüntüyü pekiştiren yeni stil 16 ve 17 inç jantlar da otomobilin makyajla beraber gelen özelliklerinden bir diğeri olarak kendisini belli ediyor. Hyundai BAYON, göz alıcı oranları ve güçlü grafik özellikleriyle fark yaratan şık ve havalı bir tasarıma sahip. Ön ve arka taraftaki makyaj operasyonuna ek olarak yan taraftaki dinamik omuz ve kama şeklinde bir görünüm ise olduğu gibi korunmuş. Genel olarak hem araç gövdesindeki hem de ışık mimarisindeki açısal çizgiler, üçgen şekiller ve yatay çizgiler, otomobildeki genişliği vurguluyor.
Kompakt bir otomobilin karakteristik özelliklerini rahatlıkla sağlamayı başaran Bayon’un içerisine geçtiğimizde ise, Hyundai’nin müşteri odaklı yaklaşımına uygun olarak geliştirdiği, kullanışlı ve geniş bir iç mekan karşılıyor bizleri. Son teknoloji ürünü dijital kokpit ve üst düzey bilgi-eğlence, otomobilin makyajla gelen önemli özellikleri olarak öne çıkıyor. 10.25 inçlik “Dokunmatik Ekranlı Bilgi Eğlence Sistemi Navigasyon”dan otomobilin tüm özelliklerine rahatlıkla ulaşırken sürüş yardımcı destek sistemleri ile konforlu yolculuklara destek olmayı başarıyor. Sınıfı için yeterli hatta bir tık fazla bile sayılabilecek baş, diz ve omuz mesafesi sunan Hyundai Bayon, uzun yolculuklarda da yanınızda olacağını gösteriyor. Ayrıca makyajlanan Bayon, Apple CarPlay, Android Auto, kablosuz şarj cihazı, ön arka USB girişleri ve Bluetooth bağlantısı gibi özellikleri de standart olarak tüm versiyonlarda sunuyor. Bu arada öndeki USB-A bağlantı noktası aynı zamanda veri aktarımına da olanak tanıyarak yolcuların telefonlarını aracın bilgi-eğlence sistemine bağlamasına olanak tanıyor. Birinci sınıf 6 hoparlörlü ses sistemi de yolculara yüksek kaliteli bir müzik deneyimi vaat ediyor. Makyajlı Hyundai Bayon, ön ve arka yolcu konforunu en üst düzeye çıkarmak için geniş bir yaşam alanı sunuyor. İyi aydınlatılmış bir iç mekana ve geniş bir bagaj alanına sahip olan otomobil, çok renkli ön ortam aydınlatma teknolojisi seçeneğine de sahip.
Geçirdiği güncellemeler ve makyaj operasyonu ile daha estetik ve stil sahibi bir duruş kazanan Bayon’un kaputunun altındaki birleşenlere geldiğimizde ise Hyundai’nin, 1.0 litrelik turbo beslemeli motora görev verdiğini görüyoruz. 7 ileri çift kavramalı DCT otomatik şanzıman ile birlikte uyum içerisinde çalışan ünite, 100 beygir güç üretiyor. 1.500 devirden itibaren 172 Nm tork üreten birliktelik fabrika verilerine göre 5.8 litrelik yakıt tüketim değeri sunuyor. Bunlar fabrika verileri elbette diyerek biraz bizim ulaştığımız değerlerden bahsedelim sizlere isterseniz. Öncelikle yakıt tüketimi konusunda fabrika verisinin çok gerisinde kaldık diyerek başlayalım sözlere, doğrusu 6.5 litrelik tüketim değerinin altına düşüremedik otomobili. Eh bizim beceriksizliğimiz mi yoksa 3 litrelik motordan fazla performans beklediğimizden mi bilemiyoruz doğrusu. Şehir içi kullanımda sessiz ve konforlu bir sürüşe imza atan kaputun altındaki ünite, şehir dışı diyebileceğimiz yolculuk deneyimlerimizde ya da performans gerektiren anlarda zorlandı desek yalan olmaz. Eh tabi tamamen fiyat fayda otomobili olan bir araçtan da fazlasını beklemek doğru olmaz zaten. Her ne olursa olsun Hyundai Bayon tamamen ödediğinizin karşılığını size fazlasıyla geri veren bir otomobil olmayı başarıyor.
Sadece dış tasarımı makyajlanmayan güvenlik özellikleri de kapsamlı şekilde güncellenen Hyundai Bayon, bir dizi yarı otonom sürüş özelliğiyle rakiplerinden ayrışıyor. Şerit Takip Asistanı (LFA), aracı şeridin ortasında tutmak için çalışıyor. Ön Çarpışma Önleme (FCA) ise önce sesli bir uyarı veriyor ve ardından gerekirse çarpışmayı önlemek için frenlemeyi otomatik uyguluyor. Bu özellik, en üst donanım seviyesinde farklı bir fonksiyon daha sunuyor. Sistem, trafikteki diğer araçları, yayaları ve bisikletlileri algılamanın yanı sıra karşıdan gelen bir araç ile çarpışmayı önlemek için kavşak içinde de fren uygulayabiliyor.
BAYON, sürücünün dikkati dağıldığında uyaran çeşitli özellikler de içeriyor. Sürücü Dikkat Uyarısı (DAW), uykulu veya dikkati dağılmış sürüşün tespit edilmesine yardımcı olmak için sürüşü analiz ediyor. Arka Yolcu / Eşya Uyarısı (ROA), Akıllı Hız Limit Asistanı (ISLA), Şeritte Kalma Asistanı (LKA), Geri Görüş Kamerası, Arka Park Sensörü ve Uzun Far Asistanı (HBA) gibi özellikleri de tüm donanım seviyelerinde standart olarak sunarak Avrupa Güvenlik Regülasyonları’nı da (GSR II) rahatlıkla karşılamış oluyor.
Teknik Özellikler: HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDI 100 PS
Motor hacmi:………………………………….998 cc
Silindir adedi:………………………………….Sıralı 3
Maksimum güç:……………………100 HP, 2000 d/d
Maksimum tork:………………..172 Nm, 1500-4000 d/d
Aktarma:……………………………….önden çekiş
Şanzıman:…………………………7 ileri otomatik
Maksimum hız:…………………………..176 km/s
0-100 km/s:……………………………………12,4
Ön lastik:……………………………..205/55 R 17
Arka lastik:……………………………205/55 R 17
Frenler-Ön/Arka:…………Hava kanallı disk/disk
Ortalama Yakıt Tüketimi:…………5,8 lt/100 km
Emisyon:……………………………..131 gr/km
Karoser-Uz/Gen/Yük:…….4180/1775/1500 mm
Dingil mesafesi:…………………………2580 mm
Bagaj hacmi:…………………………………411 lt
Ağırlık:………………………………………1195 kg