Honda Civic Sedan 1.5 VTec Turbo ECO: MAKYAJLA CANLANAN DUYGULAR…

Ocak ayının son günlerinde makyajlanan yeni yüzü ve yeni özellikleri ile ülkemizde satışa sunulan Honda’nın en uzun ömürlü ve en sevilen modeli olan Civic, 1.5L VTEC Turbo ECO (LPG) versiyonu ile bu ay sürüş sayfalarımızda bizlerle birlikte. “Duyguları Canlandıran Yenileyici Deneyim” genel konseptiyle yenilenen Civic, yenilenen ön ve arka tasarımı ile dikkatleri üzerine çekerken kullanım kolaylığı sağlayan iç tasarımı ile uyumlu şekilde C segmentinde konfor sunan geniş bir sedan olarak iddiasını ortaya koyuyor... Yazı ve Fotoğraflar: Bayram BAYRAMÇAVUŞ...

Honda Civic Sedan 1.5 VTec Turbo ECO

Japon otomotiv üreticisi Honda’nın en uzun ömürlü ve en sevilen modeli olan Civic, geçtiğimiz Ocak ayında makyajlanarak Türkiye pazarında satışa sunulmuştu. Dünya çapında yakaladığı 24 milyondan fazla satış adediyle en ikonik otomobil modelleri arasında yer alan Civic, Honda’nın “Maksimum İnsan/Maksimum Makine” tasarım felsefesinden izler taşıyor. Makyajlanan Honda Civic Sedan’ın yenilenen ön ve arka tasarımı dikkat çekerken; sezgisel ve kullanım kolaylığı sağlayan iç tasarımı ile uyumlu şekilde C segmentinde konfor sunan geniş bir sedan olarak iddiasını ortaya koyuyor. “Duyguları Canlandıran Yenileyici Deneyim” genel konseptiyle yenilenen Civic’te, Honda mühendisleri ve tasarımcıları markanın temel yaklaşımlarından “insan odaklı” olmayı temel alarak; keyifli bir yolculuk, kullanım kolaylığı, yakıt verimliliği ve güvenlik için kapsamlı sürüş destek sistemlerini bir arada sunuyor. Bal peteği ızgara tasarımı ile Honda mirasını sürdüren makyajlı Civic’in ön tampon tasarımı yenilendi. Önde ve arkada otomobilin genişlik algısını güçlendiren yatay bir tasarım mimarisi uygulanırken; arka aydınlatmalar hafif karartılarak otomobilin güçlü ve sportif tasarımına katkıda bulunuyor.

Honda Civic Sedan 1.5 VTec Turbo ECO_2

Her neslinde farklılaşan çizgileri ve çağa uyum sağlayan görünümü ile otomobil dünyasın gözde modelleri arasında yer almayı başaran Honda Civic’in içerisine geçtiğimizde ise, makyajdan önceki çizgileri koruyan ama günümüz teknolojilerine yenilmeden (tek ekrandan kumanda edilen tuşlar gibi) kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılayan bir mekan karşılıyor bizleri. İnsan için mühendislik ilkesi doğrultusunda teknolojiler geliştiren ve tasarımlar yapan Honda’nın makyajlı Civic modelinin iç mekanı; sade, yalın ve kullanıcı dostu yaklaşımıyla dikkat çekiyor. Geniş iç mekan, aydınlık ve ferahlığı ile öne çıkarken; sezgisel tasarımı ile sürücü ve yolcular için araç içi kumanda ve kontrolleri olabildiğince basitleştirerek günlük hayatı kolaylaştırıyor.

Honda Civic Sedan 1.5 VTec Turbo ECO_3

Ön ızgara ile uyumlu metal petek dokulu ön konsol tasarım dikkat çekerken; konsolun önündeki standart USB Type C bağlantıları tüm donanımlarda standart olarak sunuluyor. Yenilenen Civic’te 8 yöne ayarlanabilir, elektrikli sürücü koltuğu sunulurken; tüm donanım versiyonlarında sürücü ve ön yolcu için gövde dengeleyici koltuklar yer alıyor. Honda Civic’in 512 litrelik geniş bagaj hacmi, sedan kullanıcıları için rahat bir taşıma alanı sunuyor. Civic’in tüm versiyonlarında standart olarak 9 inç HD renkli dokunmatik ekranlı bilgi-eğlence sistemi yer alıyor. Buna ek olarak Civic’in standart olarak tüm donanım paketlerinde Apple CarPlay® ve Android Auto™ uyumlu olan bilgi-eğlence sistemi sunulurken; anahtarsız giriş de tüm donanımlarda yer alarak kullanıcılara kolaylık sağlanıyor.

Honda Civic Sedan 1.5 VTec Turbo ECO_4

Geçirdiği makyaj operasyonu ile heyecan duygusunu yeniden canlandıran Honda Civic Sedan’ın kaputunun altına baktığımızda ise bir değişim yaşanmadığını görüyoruz. Var olan teknolojileri ve bileşenleri ile kullanıcısını mutlu etmeyi başaran Honda Civic yoluna kaldığı yerden devam ediyor adeta. 5500-6000 d/d’de 129 beygir güç ve 1700-4500 d/d aralığında 180 Nm tork değerine ulaşan 1.5L VTEC Turbo ECO (LPG) motor, 11’inci nesilde de kullanılan CVT şanzıman ile birlikte yüksek verimlilik ve eğlenceli sürüş deneyimini bir arada sunmayı başarıyor. Sürekli Değişken Şanzıman (CVT) ile kombine edilen motora sahip Honda Civic Sedan, daha akıcı, verimli ve sportif bir sürüş sunuyor. CVT, geleneksel otomatik şanzımana benzer sürüş hissi sağlamak üzere motor devrini kademeli şekilde ayarlıyor. Normal ve Eco sürüş modları dışında performanslı kullanım sağlamak için de Spor modu bulunuyor. Makyajlı Civic’in 1.5 VTEC Turbo ECO motoru 148 gr/km (WLTP) CO2 emisyonu ve 6,5 lt/100 km (WLTP) birleşik yakıt tüketimi değerine ulaşıyor. Gelişmiş sürüş dinamikleri ile yüksek sürüş performansına sahip Civic, benzinli ve çevre dostu alternatif olarak Turbo LPG motor seçeneği ile pazara sunuluyor. Sadece performans ve konforlu bir sürüş vadetmeyen otomobil sahip olduğu Honda SENSING ile güvenli bir yolculuğu da beraberinde sunuyor kullanıcısına. Standart olarak Civic’te ön, yan ve perde hava yastıkları olmak üzere toplam 6 hava yastığı bulunuyor. Pasif güvenlik önlemlerinin yanı sıra Civic’te standart olarak sunulan Honda SENSING teknolojisi ile 100 derecelik geniş bir alanı tarayan ön kamera kullanılıyor. Civic’te sunulan ve otonom sürüş opsiyonu bulunan Honda SENSING özellikleri kapsamında; Honda’nın gelişmiş sürüş destek teknolojilerinden Çarpışma Hafifletici Fren Sistemi (CMBS), Şeritte Tutma Asistanı (RDM), Şerit Koruma Destek Sistemi (LKAS), Otomatik Dur/Kalk özelliğine sahip Uyarlanabilir Hız Sabitleyici ve Aktif Uzun Far Kontrol Sistemi ile güvenli bir yolculuk deneyimi sunuluyor. Executive+ paketinde sunulan ve sağ yan ayna altına monte edilen kamera ile çalışan Lanewatch özelliği sayesinde yolun sağ tarafı multimedya ekranında görüntülenirken; Civic ile yolculuk güvenliği üst seviyeye çıkıyor.

Teknik Özellikler: HONDA CIVIC SEDAN 1.5L VTEC Turbo ECO (LPG)

Motor hacmi:………………………………….1498 cc
Silindir adedi:………………………………….Sıralı 4
Maksimum güç:……………………129 HP, 5500-6000 d/d
Maksimum tork:………………..180 Nm, 1700-4500 d/d
Aktarma:……………………………….önden çekiş
Şanzıman:…………………………CVT sürekli değişken
Maksimum hız:…………………………..200 km/s
0-100 km/s:……………………………………10,5
Ön lastik:……………………………..215/55 R 16
Arka lastik:……………………………215/55 R 16
Frenler-Ön/Arka:…………Hava kanallı disk/disk
Ortalama Yakıt Tüketimi:…………6,2 lt/100 km
Emisyon:……………………………..138 gr/km
Karoser-Uz/Gen/Yük:…….4686/1802/1407 mm
Dingil mesafesi:…………………………2733 mm
Bagaj hacmi:…………………………………512 lt
Ağırlık:………………………………………1389 kg