Yollara çıktıktan kısa bir süre sonra geçirdiği makyaj operasyonu ile daha sportif bir görünüme kavuşan BMW X Ailesinin tamamen elektrikli ilk modeli iX3, sürüş izlenimi sayfalarımızın konuğu oldu bu ay. Güncel pazardaki dinamiklere cevap vermesi adına görünümü ve teknolojileri geliştirilen iX3, gerek dış tasarımındaki güçlü duruşu gerekse iç mekan yenilikleri ile sizi kendisine bağlamayı başarıyor.
Güçlü tasarım çizgilerinden yenilikçi teknolojilerine, emisyonsuz sürüş keyfinden BMW’nin değişmeyen sportif yeteneklerine kadar markanın tüm özelliklerini bünyesinde barındıran iX3, kullanıcısını kendisine bağlayan bir karakter ortaya koyuyor. Dışarıdan bakıldığında ön-arka ışıklandırma grubu, ızgara ve yeni jantlarla kolaylıkla hissedilen yeni iX3 değişimleri, modeli premium hissettirme konusunda da başarılı bir işe imza atıyor.
Makyajlı BMW iX3’ün tasarımına baktığımızda LED farların inceldiğini görüyoruz. Opsiyon olarak lazer farlar da tercih edilebiliyor. Öte yandan M Sport paketi artık iX3’te standart. Bu sayede yenilenen ön ve arka tamponlar elektrikli SUV’a daha sportif ve agresif bir görünüm kazandırmış. Aerodinamik tasarıma sahip 19 veya 20 inçlik jantlarla tercih edilebilen aracın arka bölümündeyse 3D tasarım efektine sahip LED stoplar mevcut. BMW X3’ün yeniden tasarlanan arka bölümü çarpıcı ve modern bir etki yaratıyor.
Yeni 3 boyutlu tamamen LED farlar araca daha belirgin bir duruş kazandırıyor. Gömme serbest formdaki geniş egzoz çıkışları, üst bölümdeki yatay çizgilerden başlayarak aracın modern görünümünü ön plana çıkartıyor. Yeniden tasarlanan gövde altı korumasıyla birlikte BMW X3’ün arka bölümü yol üzerinde net ve güçlü bir duruş sergiliyor. 4734 mm uzunluğa, 1891 mm genişliğe, 1668 mm yükseliğe sahip BMW iX’ün 510 litrelik bagaj hacmi, koltuklar katlandığında 1.560 litreye kadar çıkıyor.
Geçirdiği makyaj operasyonunun dış tasarımda kendisini fazlasıyla hissettirdiği otomobilin içerisine geçtiğinizde de farklılıklar gözlerden kaçmıyor. Sade ama kullanışlı kokpitte bir takım güncellemeler söz konusu. Yeniden tasarlanan parlak siyah kaplama şeritlerine sahip merkez konsol ve klima sisteminin yeni kumandalarıyla etkileyici bir görünüme kavuşuyor. Bu alanda ilk göze çarpan detay yeni M Sport direksiyon oluyor.
Yenilenen konsolda navigasyon fonksiyonuna sahip BMW Live Cockpit Professional, 12.3 inç dijital gösterge paneli ve aynı boyutta multimedya ekranı görev yapıyor. Bunun yanı sıra havalandırma menfezlerinin, klima kontrollerinin ve vites topuzu dahil orta konsolda yer alan tüm düğmelerin yenilendiğini görebiliyoruz. Orta konsolda ise bizleri yeni bir vites topuzu karşılıyor. “i” rozetinin mavi renginin izlerini taşıyan bu bölümü artık tasarımda önemli bir eleman olarak nitelendirmek mümkün.
Standart olarak sunulan yeni spor koltuklar da isteğe göre delikli ‘Sensatec’ suni deri veya deri döşemeyle tercih edilebiliyor. Geniş ve ferah iç mekanıyla konforlu yolculuk sunan BMW iX3, elektrikli camlar, direksiyondaki çok fonksiyonlu tuşlar, kapı kontrol paneli ve kapı kilitleme düğmesi üzerindeki opsiyonel galvanize süslemelere sahip kumanda öğeleriyle yüksek kaliteli bir görünüme sahip.
Gelelim dış görünümü ve teknolojileri ile sizi kendisine bağlamayı başaran makyajlı iX3’ün kaputunun altındaki bileşenlere. Makyaj öncesi kullanılan güç ünitesinin aynısı ile yola devam eden BMW makyajlı versiyonda güç kısıtlamasına gitmiş iX3’te. BMW’nin eDrive adlı elektrikli motor düzeninin beşinci neslini kullanan makyajlı iX3’te 286 beygir güç 163 beygir indirilmiş. Geri kazanım özellikli elektrikli motor ve batarya teknolojisi sayesinde tasarruf edilen enerjiler ile makyajlı BMW iX3 460/520 kilometreye (WLTP / NEDC) kadar çıkan menziliyle fark yaratıyor. Beşinci nesil eDrive teknolojisine sahip iX3, yalnızca 10 dakikada WLTP kriterlerine göre yaklaşık 100 kilometrelik bir menzile ulaşırken hızlı şarj istasyonlarında 32 dakikada yüzde 80’lik şarj kapasitesine ulaşıyor. 0-100 km/sa hızlanmasını 10,1 saniyede gerçekleştiren BMW iX3 maksimum 180 km/sa hıza ulaşıyor. BMW iX3’ün brüt 80 kw’lık (net 74 kw) bataryası, ortak hızlı şarj istasyonlarının yanı sıra, otomobilde bulunan standart kablo veya anlaşmalı kurulum servisi tarafından istediğiniz lokasyona monte edilebilen BMW i Wallbox ile dilediğiniz yerde şarj edilebilir. Ayrıca iX3, çevresel standartlar çerçevesinde nadir element kullanılmadan üretilen motorunun ve sıfır emisyonlu elektrik kullanımının kazandırdığı çevre dostu karakterini BMW’ye özgü sportiflikle sunmayı başarıyor.
Zengin standart donanımları ve güvenlik elemanları ile ön plana çıkmayı başaran BMW iX3, dinamik ve üstün bir yol tutuşu vadediyor. Standart olarak sunulan adaptif süspansiyon sayesinde BMW iX3, değişken yol koşullarında bile güvenlik ve konfordan ödün vermiyor. BMW i3’ten tanıdık ARB çekiş sistemi, bir sportif aktivite aracı (SAV) olan BMW iX3’e yumuşak zeminlerde dahi şaşırtıcı bir çekiş gücü sağlıyor.
Teknik Özellikler: BMW iX3 eDrive20
Motor:………………………………….BMW eDrive
Batarya:………………………………….80,0 kWsa
Maksimum güç:……………………120 kW (163 HP)
Maksimum tork:………………..400 Nm
Menzil:……………………………….460 km
Aktarma:……………………………….Arkadan itiş
Şanzıman:………………………… otomatik
Maksimum hız:…………………………..189 km/s
0-100 km/s:……………………………………6,8
Ön lastik:……………………………..245/50 R 19
Arka lastik:……………………………245/50 R 19
Frenler-Ön/Arka:…………Hava kanallı disk
Ortalama Yakıt Tüketimi:…………18,6 kWh/100 km
Emisyon:……………………………..0gr/km
Karoser-Uz/Gen/Yük:…….4734/1668/1891 mm
Dingil mesafesi:…………………………2785 mm
Bagaj hacmi:………………………………….510 lt
Ağırlık:………………………………………2260 kg