Smart EQ Fortwo Coupe – Yüzde Yüz Elektrikli, Yüzde Yüz Şehirli…

Boyutları itibarı ile tam bir şehirli otomobil olan Smart’ın geleneksel atak ve kıvrak sürüş özelliklerinin tamamını bünyesinde barındıran yüzde yüz elektrikli motora sahip Smart EQ Fortwo Coupe modeli sürüş izlenimi sayfalarımızın konuğu oldu bu ay. Her zamankinden daha çevik ve tamamen sessiz bir sürüş gerçekleştirdiğimiz otomobili kullanmak gerçekten keyifli oldu bizim için.

Smart EQ Fortwo Coupe

Gülümseyen bir yüzü andıran ön tasarımı, boyutları ve dış görünüşü ile Smart oldukça sevimli bir otomobil. İki kişilik yapısına uygun dinamik detaylar tasarımın bütününe son derece iyi uygulanmış. Yuvarlak hatlı far ve kaput çizgileri, iniş ve binişlerde kolaylık sağlayan büyük kapıları, arka görünümde de devam eden hareketli tasarım detayları, bütünlüğü bozmayan çizgileri ile ön ve arka tamponu ve kırmızı rengi ile Smart gördüğünüz zaman bile keyif aldığınız otomobiller arasında yer alıyor.
2695 mm uzunluğa, 1633 mm genişliğe ve 1555 mm yüksekliğe sahip otomobil, şehir içinde park yeri arama problemini neredeyse ortadan kaldırıyor.

Boyutlarına göre kocaman olan kapıyı açıp içeriye geçtiğinizde, neredeyse kompakt sınıf bir otomobil kadar geniş bir kullanım alanı karşılıyor sizi. Evet bu otomobil iki kişilik ama Smart, kaliteli malzemeler ve işçiliğin ön planda olduğu son derece kolay hakim olunan, oldukça aydınlık ve kullanışlı bir yaşam alanı sunarak sürücü ve yolcunun rahat etmesini sağlıyor. Elektrikli Smart EQ, içten yanmalı motora sahip Smart modelleri gibi zengin bir donanımla sunuluyor. Güç göstergesi ve batarya göstergesi gibi ek göstergeler standart olarak sunulurken, ısıtmalı direksiyon özelliğini beraberinde getiren kış paketi isteğe bağlı olarak sunuluyor. Yine isteğe bağlı olarak sunulan elektrikli sürüş tasarım paketi ile birlikte tamamen özgün bir görünüm elde edilebiliyor. Elektrikli Smart EQ Fortwo modelinde de sunulan ve kişiye özel çözümler üreten Smart BRABUS kişiselleştirme programı sayesinde kullanıcının renk ve özel donanım beklentilerinin neredeyse tamamı karşılanıyor.

Yüzde yüz elektrikli Smart EQ’nun motor özelliklerine geldiğimizde, otomobilin arka kısmında 60 kW (82 HP) gücünde bir elektrik motoru görev alıyor ve gücünü sabit bir aktarma sistemi üzerinden arka tekerleklere aktarıyor. Yüksek çekiş gücüne sahip motor, henüz ilk hareket anından itibaren 160 Nm tork üretiyor. Yüksek performanslı lityum-iyon bataryaların sağladığı 160 km’lik menzil (NEDC standartlarıyla ölçüme göre), şehir içinde sıfır emisyon ile mobil olma imkânı sunuyor. Öngörülen menzilin olumsuz etkilenmemesi için maksimum hız 130 km/s ile elektronik olarak sınırlandırılıyor.
Elektrikli motorun güç karakteristiği sayesinde sistem tek bir dişli ile yetiniyor, böylece vites değiştirme gerekliliği de ortadan kalkıyor. Bu durum sıkışık trafikte kullanım kolaylığını beraberinde getiriyor. Geri manevralarda ise motor tersine çalışıyor.
Elektrikli Smart farklı sürüş seçenekleriyle donatılmış. Sürücü, standart sürüş modu dışında ECO modunu da tercih edebiliyor. Söz konusu sürüş modu çok daha yüksek bir sürüş verimliliği sunuyor. ECO sürüş modunda maksimum hız kısıtlanırken gaz pedalı hassasiyeti de değiştiriliyor ve enerji geri kazanım seviyesi en üst düzeye çıkartılıyor. Enerji geri kazanımı kapsamında süzülme veya fren anında kinetik enerji elektrik enerjisine dönüştürülüyor. Radar tabanlı enerji geri kazanım sistemi sürüş istikametindeki trafik durumunu denetliyor. Sistem, trafik akışını tespit eden radar sensörlerinden gelen verilere bağlı olarak enerji geri kazanımını anlık olarak ayarlıyor.
Smart EQ Fortwo Coupe’de, Smart’ın geleneksel atak ve kıvrak sürüş özelliklerini sürdürüyor. Konvansiyonel içten yanmalı motora sahip versiyonla birebir aynı olan kısa dönüş çapı önemli bir rol üstleniyor. İki kişilik versiyonun 6,95 metrelik dönüş çapı park ve manevraları kolaylaştırıyor. Yüksek seviyede kişiselleştirme olanakları sunan yeni elektrikli Smart EQ Fortwo beklentileri en iyi şekilde karşılıyor.
Enerji tasarrufu sağlamak ve buna bağlı olarak menzili artırmak üzere elektrikli Smart ön iklimlendirme sistemiyle donatılıyor. Böylece kullanıcı arzu edilen kabin içi ortam sıcaklığını araç prize bağlı veya şarj halindeyken önceden ayarlayabiliyor. Sıcak yaz günlerinde serin, soğuk kış günlerinde sıcak bir karşılama mümkün oluyor.
Oldukça yüksek kapasiteli lityum-iyon bataryalar tüm modellerde standart olarak bulunurken, ev tipi standart prizlerde yüzde 10 şarj seviyesinden yüzde 80’e kadar 6 saatte şarj edilebilen Smart modelleri için, Türkiye’de 22 kW’lık dahili şarj dönüştürücüsü standart olarak sunuluyor. Bu 3 fazlı şarj ünitesi sayesinde şarj istasyonlarında ya da evinizdeki Wallboxlar’da yüzde 10’dan yüzde 80’e kadar 40 dakikadan kısa bir sürede Smart EQ modellerini şarj edebilmek mümkün oluyor.

Sonuç olarak; boyutları itibarı ile tam bir şehirli otomobil olan Smart’ın geleneksel atak ve kıvrak sürüş özelliklerinin tamamını bünyesinde barındıran yüzde yüz elektrikli motora sahip Smart EQ Fortwo Coupe, her zamankinden daha çevik ve sessiz bir sürüş gerçekleştirerek keyif almanızı sağlıyor.

TEKNİK ÖZELLİKLER: SMART EQ FORTWO COUPE

Motor tipi:…………………….Ayrı tepkili üç fazlı senkron
Akü kapasitesi:……………………………………17.6 kWh
Maksimum güç:………………………………60 kW-82 HP
Maksimum tork:…………………………….160 Nm/3500
Aktarma:……………………………………….arkadan itiş
Şanzıman:………………………..Electric drive otomatik
Maksimum hız:………………………………….130 km/s
0-100 km/s:……………………………………………11,5
Ön lastik:……………………………………..165/65 R 15
Arka lastik:…………………………………..185/60 R 15
Frenler-Ön/Arka:………………..Hava kanallı disk/disk
Ortalama Tüketim:…………………………….14.5 kWh
Emisyon:……………………………………..0 gr/100 km
Karoser-Uz/Gen/Yük:…………..2695/1663/1555 mm
Dingil mesafesi:………………………………..1873 mm
Bagaj hacmi:………………………………………..260 lt
Ağırlık:…………………………………………….1085 kg