Renault Rafale Full Hybrid E-Tech: ETKİLENMEMEK ELDE DEĞİL…

Geçtiğimiz yazın sonunda sıra dışı bir lansman ile Türkiye pazarına giriş yapan Renault’nun D-SUV segmentinde yer alan modeli Rafale konuğumuzdu bu ay. Bodrum’da gerçekleşen lansmanda tanıştığımız ve sahip olduğu özelliklerle bizleri etkilemeyi başaran Rafale, birlikte geçirdiğimiz günlerde yine etkisi altına girmemizi sağladı. Dikkatleri üzerine çeken fastback tasarımı, donanım özellikleri ve verimli tam hibrit motoru ile Renault Rafale, kullanıcısını kendisine bağlayan bir model olarak çıkıyor karşımıza... Yazı ve Fotoğraflar: Bayram BAYRAMÇAVUŞ...

Renault Rafale Full Hybrid E-Tech

Güçlü karaktere sahip fastback çizgileri ile SUV Coupe bir model olan Renault Rafale sadece bizim değil yolda olduğumuz sürece diğer sürücülerin de meraklı bakışlarını üzerinde toplamayı başardı. Markanın yeni nesil CMF-CD platformu üzerinde yükselen Renault Rafale, rakiplerinden farklı ve oldukça iddialı bir tasarıma sahip. Hafif yükseltilmiş fastback tarzıyla SUV Coupe sınıfında yer alan otomobil, belirgin omuz çizgisiyle dinamik ve sportif bir görünüm ortaya koyarken, güçlü ön cephesi ve gövde oranlarıyla güçlü bir izlenim bırakıyor. Renault’nun marka imajında sadık bir duruş sergileyen Rafale’in ön ızgarası, merkezi logonun etrafında 3 boyutlu tasarımla düzenlenen küçük elmaslar barındırıyor. Mavi arka plan, görüş açısına bağlı olarak optik bir illüzyon yaratıyor. Renault ürün gamının en üst basamağında yer alan Rafale, gerek etkileyici tasarım çizgileri gerekse son teknoloji donanım özellikleriyle kullanıcısa benzersiz bir sürüş deneyimi yaşatmayı başarıyor.

Renault Rafale Full Hybrid E-Tech_2

Etkileyici dış tasarım çizgilerinin içeriye geçtiğinizde de devam ettiğini gördüğünüz Rafale’ın en dikkat çekici özelliği Solarbay otomatik kararan ve yeni grafiklere sahip OpenR çift ekranlı bilgi-eğlence sistemi diyerek devam edelim sözümüze. Solarbay cam tavanın dokuz segmenti istek üzerine kararıyor ve güneşliğe gerek kalmadan saniyeler içinde güneşten maksimum koruma sağlıyor. Sürücü ve yolcular dört cam tavan opaklık seviyesi arasından seçim yapabiliyor. Solarbay cam tavan, çok katmanlı lamine teknolojisi ile sauna ve buzlanma etkisini de en aza indiriyor. Sürücü kontağı kapatıp aracı terk ettiğinde cam tavan otomatik olarak kararıyor. İlk çalıştırma anında ise son ayarına geri dönüyor. Maksimum görüş ve rahatlık için konumlandırılan OpenR ekran, sürücünün gözlerini yoldan ayırmadan OpenR Link bilgi-eğlence sisteminin keyfini çıkarmasını sağlıyor.

Renault Rafale Full Hybrid E-Tech_3

Yeni bir grafik arayüzüne sahip olan merkezi ekran ile her MULTI-SENSE ayarı; belirli bir ekran, desen ve renkler ile farklı bir görünüm sunuyor. Yeni Renault Rafale, büyük bir Head-up Display (9,3 inç) ile de donatıldı. Araç hızı, aktif sürüş yardımcıları, hız uyarıları ve navigasyon verileri gibi bilgiler her koşulda optimum görüş için doğrudan ön cama yansıtılıyor. Renault Rafale, sürücüsü kendisine yaklaştığında onu tanıyor. Koltuk sırtlığının üst noktasındaki ışıklı Alpine logosu kalp atışı şeklinde yanıp-sönerek sürücüsü ile aralarındaki yakın bağı ifade ediyor. Aydınlatmanın rengi, MULTI-SENSE ayarlarından tercih edilen seçenekle eşleşiyor. Bu yeni teknoloji dünyada bir ilk olmasıyla öne çıkıyor. Hem önde hem de arkada geniş bir iç hacim sunan Yeni Renault Rafale, seyahat keyfi açısından çıtayı yükseltiyor. 2,74 m aks mesafesine sahip olmakla birlikte, 302 mm ile pazarda öne çıkan genişlikte bir diz mesafesini sağlıyor. Tüm bunların yanında Yeni Renault Rafale, 627 litrelik bagaj hacmi ile uzun seyahatlerin vazgeçilmezi haline geliyor. Arka koltukta bulunan ileri teknolojili kol dayama; iki USB soketi, tabletler ve akıllı telefonlar için saklama alanı ve ekranları rahatça görmek üzere iki katlanabilir destek içeriyor.

Renault Rafale Full Hybrid E-Tech_4

Çizgileri, duruşu ve teknolojileri ile etkisi altına girdiğiniz Rafale’ın kaputunun altındaki bileşenlere geldiğimizde ise çok modlu otomatik şanzıman ile birlikte uyum içerisinde çalışan 200 HP güç üreten E-Tech tam hibrit benzinli motor karşılıyor bizleri. 205 Nm tork ve 130 beygir gü üreten 3 silindirli 1,2 litrelik turbo beslemeli benzinli motor ve iki elektromotorla birlikte verimliliğin zirvesine ulaşıyor adeta. İçten yanmalı motor, %41’lik olağanüstü bir verimlilik seviyesini mümkün kılıyor. Ana elektromotor 50 kW (70 HP) güç ve 205 Nm tork sağlıyor. Elektromotorları 2 kWsa / 400 V lityum iyon batarya besliyor. İkincil elektromotor ise motoru çalıştıran ve debriyajsız multimode şanzımanın vites geçişlerini yöneten 25 kW / 50 Nm gücünde bir yüksek gerilimli marş jeneratörü (HSG) olarak çalışıyor. Araç yavaşladığında veya fren yaptığında otomatik olarak devreye giren tamamen elektrikli çalıştırma ve enerji geri kazanım sistemi ile E-Tech tam hibrid güç-aktarma sistemi, Yeni Renault Rafale’in şehir kullanımlarının %80’inde elektrik modunda kalabilmesini sağlıyor. Sürücü ayrıca direksiyon üzerindeki butonları kullanarak dört rejeneratif fren seviyesinden birini seçerek şarj sürecine katkıda bulunabiliyor.

Sahip olduğu sürüş destek ve güvenlik teknolojileri syesinde optimum çeviklikle üstün yol tutuş becerisi sunmayı başaran Renault Rafale’de standart olarak sunulan gelişmiş 4Control dört tekerlekten yönlendirme teknolojisi, çeviklik ve performansta önemli oranda iyileşme sağlıyor. Yakıt tüketimi seviyesi eşdeğer güce sahip içten yanmalı bir motora göre %40’a kadar daha düşük olan Yeni Renault Rafale; 200 HP E-Tech tam hibrit motor ile 0’dan 100 km/s hıza 8,9 saniyede ulaşırken, 80-120 km/s ara hızlanmasını 5,6 saniyede tamamlıyor. E-Tech teknolojisi, WLTP döngüsünde 5,0 litre/100 km yakıt tüketimi ile pazarın en iyi verimlilik seviyelerinden birini sunuyor. Üstün yakıt verimliliği ve 55 litre yakıt deposu ile uzun yolculuklar için ideal olan toplam 1.100 kilometrenin üzerinde bir menzil sağlıyor. Yolcular, kişiselleştirilebilir MULTI-SENSE ayarları ile zenginleştirilen, şarj kısıtlamaları olmayan gelişmiş sürüş kolaylığının keyfini çıkarıyor. Sürücü; Eco, Sport, Comfort ve MySense olmak üzere sürüş özelliklerini kişiselleştirilebilen dört modlu MULTI-SENSE ayarları (direksiyon sertliği, motor tepkisi ve şasi çevikliği) ile sürüş deneyimine odaklanabiliyor.
Sürüş, güvenlik ve park olmak üzere üç kategoriye ayrılan 30 adet gelişmiş sürüş destek sistemi (ADAS) ile donatılan Yeni Renault Rafale; bilgi-eğlence ekranının yanı sıra direksiyonun solundaki yeni My Safety Switch düğmesi ile sürücünün tek bir düğmeye dokunarak aynı anda beş ADAS için tercih ettiği ayarları etkinleştirebilmesine olanak tanıyor. Ayrıca, mevcut hız sınırını okuyan ve araç çok hızlı hareket ediyorsa sürücüyü uyaran yeni bir “ISA” veya “Akıllı Hız Yardımcısı” işlevi de içeriyor. Yeni Renault Rafale tüm bunların yanı sıra daha sakin bir sürüş tarzını teşvik etmek ve kaza riskini azaltmak üzere standart olarak Safety Coach sistemini de içeriyor.

Teknik Özellikler: RENAULT RAFALE 1.2 FULL HYBRID E-TECH 200 HP

Motor hacmi:………………………………….1199 cc
Silindir adedi:………………………………….Sıralı 3
Benzinli motor gücü:……………………130 HP, 4500 d/d
Hibrit sistem maksimum güç:…………. 200 HP
Maksimum tork:………………..205 Nm, 1750 d/d
Batarya tipi:……………………… Lityum-iyon
Batarya kapasitesi:…………….. 2 kWh
Aktarma:……………………………….önden çekiş
Şanzıman:…………………………Multimode otomatik
Maksimum hız:…………………………..180 km/s
0-100 km/s:……………………………………8,9
Ön lastik:……………………………..245/45 R 20
Arka lastik:……………………………245/45 R 20
Frenler-Ön/Arka:…………Hava kanallı disk/disk
Ortalama Yakıt Tüketimi:…………4,2 lt/100 km
Emisyon:……………………………..96 gr/km
Karoser-Uz/Gen/Yük:…….4710/1866/1613 mm
Dingil mesafesi:…………………………2738 mm
Bagaj hacmi:…………………………………627 lt
Ağırlık:………………………………………1721 kg