Birbiri ardına yeni SUV modellerini duyuran Renault’nun yaklaşık 10 yıldır yollarda olan B-SUV modeli Captur, kapsamlı bir yenileme operasyonu geçirerek daha atletik daha konforlu ve daha teknolojik bir otomobil olarak çıkmıştı karşımıza. Sürüş izlenimi sayfalarımıza konuk olan yeni Captur, koruduğu geleneksel özelliklerinin üzerine eklediği yenilikler ve en ileri teknolojilerle yepyeni bir görünüme ve donanıma kavuşmuş adeta. Böyle bir otomobili bulmuşken bizde tüm özelliklerini deneyimleyelim ve keyfini çıkaralım diyerek kendimize İstanbul-Gökçeada arası bir rota çizelim istedik ve yolculuğumuzun sonunda ne kadar doğru bir karar vermişiz dedik.
Tüm yolculuğumuz boyunca bize sahip olduğu özelliklerle konforlu ve ekonomik bir yol arkadaşı olan yeni Renault Captur, hem şehir içi hem de şehir dışı kullanım için duyulan gereksinimlere aynı derecede uyum sağlayan modüler bir yapıya sahip. Yenilenen ön ve arka tasarımı daha kaslı hatları ve yüksek kaliteli detaylarıyla Renault’nun yeni tasarım dilini yansıtan Captur Esprit Alpine donanım seviyesi ve premium tarzıyla daha atletik bir görünüm ortaya koyuyor. Hem aerodinamiği iyileştiren hem de motor ve frenlerin soğumasını sağlayan hava girişleri, modele estetik bir görünüm kazandırıyor. Versiyona göre sunulan üç farklı tavan ve yan ayna rengi seçeneğiyle yeni Renault Captur’un dış görünümü daha da dikkat çekici hale geliyor.
Yeni Esprit Alpine donanım seviyesiyle iç ve dış tasarımda daha zarif ve sportif bir karakter ortaya koyan Yeni Renault Captur’un iç mekânını ise yeni döşemeler ve yeni ekranlar süslüyor. Yeni elektronik mimari, Seviye 2 otonom sürüş özelliği ve Aktif Sürüş Yardımcısı da dâhil olmak üzere en güncel sürüş yardımcılarıyla güvenliği yeni seviyelere taşınıyor. Renault Captur’un iç mekânı, uygulanan geliştirmeler ve yeni tasarım detayları ile daha keyifli bir sürüş deneyimi sunuyor. OpenR Link bilgi-eğlence sistemi ve versiyona bağlı 10,25 inç yeni gösterge ekranı daha pratik bir sürüş olanağı tanırken; yeni döşemeler ve detaylar ise iç tasarımı daha göz alıcı hale getiriyor. Yeni Esprit Alpine donanım seviyesi ise çok sayıda sportif tasarım ayrıntısıyla kullanıcıları özel bir sürüş deneyimine davet ediyor. Yeni Renault Captur, B segmentinde öncü olarak Android Automotive 12 sistemi ile günümüzün en gelişmiş araç içi teknolojisini barındırıyor. 10,4″ multimedya ekranı, entegre Google bağlantılı hizmetler özelliğine erişim imkanı sağlıyor. Bu hizmetler ile birlikte Google sesli asistan, canlı navigasyon ve Google Play üzerinden seçili birçok uygulamaya kolayca erişilebiliyor.
Yeni Renault Captur’da MULTI-SENSE ayarlarına merkezi dokunmatik ekran veya direksiyon üzerindeki düğme üzerinden erişiliyor. Dijital gösterge paneli için dört görünüm, beş widget, hız göstergesi ekranı için 8 renk ve kapı panellerindeki LED ambiyans aydınlatması için 48 renk arasından seçim yapılabiliyor.
Kabin, toplam 24,7 litre saklama alanı ile gelişmiş bir işlevsellik sunuyor. Kızaklı arka koltuk özelliğinin sağladığı 221 mm’lik arka koltuk diz mesafesi rahat bir yolculuk sağlıyor. Mild hibrit motora sahip versiyonlarda arka koltuk sırası tamamen ileri itildiğinde, sınıfının en iyi değerine ulaşan ve 616 litreye varan (536 dm3 VDA) bagaj hacmi sunuyor.
Yenilenen yüzü ve teknolojileriyle daha çekici bir otomobile dönüşen Renault Captur’un kaputunun altında görev alan bileşenlere geldiğimizde ise modern ve verimli güç aktarma sistemleriyle şehirde, otoyolda veya şehirlerarası yollarda keyifli ve ekonomik sürüş deneyimi sağlayan 1.6 litrelik 145 beygir güç üreten E-Tech Full Hybrid motor karşılıyor bizleri. Çok modlu otomatik şanzımanla birlikte uyum içerisinde çalışan hibrit motor, ürettiği maksimim 250 Nm tork sayesinde her yol koşulu ve ortamda başarılı işlere imza atıyor. Performans ve ekonomisiyle yolculukları keyifli hale getiren birliktelik, aracı maksimum 170 kilometre hıza ulaştırıken o-100 km/s hızlanmasını 10,6 saniyede gerçekleştirebiliyor. Bu arada ekonomik derken abartmıyoruz fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketim değeri 4,0 litre olan Captur bizim Kullanım süremiz boyunca da 4.2 litrelik bir değer sunmayı başardı. Ayrıca merkezi ekrandan erişilebilen MULTI-SENSE ile farklı sürüş modlarına sahip Captur, ECO, SPORT, COMFORT ve MYSENSE olmak üzere dört sürüş modunu içeriyor. Direksiyon sertliği ve motor tepkisi olmak üzere sürüş karakteri ile birlikte iç aydınlatma ve gösterge ekranının rengi her mod için değişiyor.
Sunduğu yeniliklerle konforlu, ekonomik ve performanslı sürüş keyfi sunmayı başaran yeni Renault Captur, sahip olduğu ileri teknolojilerle pasif ve aktif güvenlik açısından fark yaratıyor. Güvenlik, sürüş ve park olmak üzere üç kategoriye ayrılan 23 adet yeni nesil sürüş yardımcısı (ADAS) içeriyor. Ayrıca Güvenlik Koçu, daha dikkatli sürüş için kişiselleştirilmiş tavsiyeler sağlıyor.
Teknik Özellikler: RENAULT CAPTUR 1.6 E-TECH FULL HYBRID 145 HP
Motor hacmi:………………………………….1598 cc
Silindir adedi:………………………………….Sıralı 4
Benzinli Motor maksimum güç:……………………93 HP, 5600 d/d
Hibrit Sistem maksimum güç:………..145 HP/ 5600 d/d
Benzinli Motor maksimum tork:………………..148 Nm, 3200-36000 d/d
Hibrit Sistem maksimum tork:………250 Nm
HİBRİT SİSTEM
Batarya tipi:………….. Lityum-İyon
Sistem Voltajı:…………….. 48V
Elektrik Batarya Kapasitesi:………….. 1,26 kWh
Aktarma:……………………………….önden çekiş
Şanzıman:…………………………Çok modlu otomatik
Maksimum hız:…………………………..170 km/s
0-100 km/s:……………………………………10,6
Ön lastik:……………………………..225/45 R 19
Arka lastik:……………………………225/45 R 19
Frenler-Ön/Arka:…………Hava kanallı disk/disk
Ortalama Yakıt Tüketimi:…………4,0 lt/100 km
Emisyon:……………………………..108 gr/km
Karoser-Uz/Gen/Yük:…….4239/1797/1575 mm
Dingil mesafesi:…………………………2639 mm
Bagaj hacmi:…………………………………348 lt
Ağırlık:………………………………………1416 kg