Günümüz otomotiv pazarının odak noktası haline gelen C-SUV segmentine yeni ve iddialı bir model olarak giriş yapan Renault Austral, 160 beygirlik mild hybrid motoru ve Esprit Alpine donanım paketiyle konuğumuzdu bu ay. Markanın bugüne kadar ki en iyi Renault olarak lanse ettiği Austral, sahip olduğu tüm teknolojiler, sunduğu kaliteli sürüş konforu ve yakıt verimliliğine sahip motoru ile segmentinde Renault’un elini güçlendiren bir model olarak çıkıyor karşımıza.
Bu Yolculuk Senin mottosuyla Türkiye’nin en büyük adası, aynı zamanda en batısı olan Gökçeada’da gerçekleşen lansmanına katılamadığım Austral’i, yazın son günlerinde sürüş izlenimi sayfalarımızda konuk etme olanağı bulunca bende rotamı oraya çevireyim istedim. Hem yılın son deniz keyfini yapayım hem de Austral ile sürüş keyfinin tadını tam çıkaralım istedim. Ve birlikte geçirdiğimiz üç günün sonunda doğru karar verdiğimi anladım. Sahip olduğu tüm özellikler ve sunduğu sürüş konforuyla Austral, Renault’un C-SUV segmentinde beklentilerin üzerinde bir model olarak çıktı karşımıza. Neyse yediğimiz, içtiğimiz, gördüklerimiz bize kalsın, biz Austral’den bahsedelim sizlere diyerek otomobili anlatalım sizlere.
Yeni Renault Austral, markanın yeni nesil CMF-CD platformunu kullanan ilk model olma özelliğine sahip. Dikkat çekici, atletik ve aynı zamanda zarif bir dış tasarıma sahip Austral, duyguları harekete geçiren silüeti ve özenle şekillendirilen güçlü çizgileriyle yüksek kalite algısını da sunmayı başarıyor. Ön tasarımında kaslı kaputu, geniş omuz çizgileri ve dikkat çekici ızgarası ilk farkedilen detaylar olurken, elmas desenli LED ön farlar, 3D derinlik efektli yüksek teknoloji arka farlar, Renault’nun yeni ‘duygusal teknoloji’ tasarım ilkeleriyle birleşiyor adeta.
Renault Austral, özenle şekillendirilen geometrik çizgilerle yüksek kalite duygusu yayarken, dışarıdan bakıldığında ideal gövde orantısı ile ferahlık hissi veriyor. Sürüş izlenimi sayfalarımızın konuğu olan Austral’in Esprit Alpine versiyonuna özel atletik görünümü vurgulayan Saten Mineral Gri rengi ve elmas kesimli Daytona Siyahı 20” alaşım jantlar görünümdeki etkiyi daha da arttırıyor. 4510 mm uzunluğa, 1825 mm genişliğe, 1664 mm yüksekliğe sahip Austral, 2667 mm aks aralığı ile öndeki ve arkadaki yolcular için ferah bir yaşam alanı sağlıyor. 500 litrelik bagaj hacmi ise uzun yolculuklar için çekirdek aile için yanınıza almanız gereken tüm yükünüze yeterli alanı sunmayı başarıyor.
Dış görünümü ile bakışları üzerinde toplamayı başaran Austral’in içerisine geçtiğimizde ise şık, modern ve sürücü odaklı bir iç mekan karşılıyor sizi. Sürücü ve ön yolcunun yaşam alanlarını net bir şekilde ayıran yapıya sahip ön konsol, pratik bir depolama alanına sahip, ileri geri ayarlanabilir el desteği, 9” OpenR bilgi-eğlence ekranını konforlu bir şekilde kumanda etmenizi sağlarken ayrıca telefonunuzu kablosuz şarj edebileceğiniz bir alan olarak da işlev görüyor.
Renault Austral, 564 cm2 OpenR Link bilgi-eğlence sistemiyle sürüş keyfinden ödün vermeden herkes için en iyi teknolojiyi içeriyor. 12,3” dijital gösterge ekranı, geliştirilmiş 3 boyutlu araç grafiklerine ek olarak sürüş destek sistemleri uyarılarını da ekrana yansıtıyor. Kendi kendini ayarlayan parlaklık ve optimize edilen yansıtma özellikleri sayesinde, OpenR ekranı iç mekâna daha teknolojik, daha şık ve daha çekici bir görünüm kazandırıyor. Austral’ın iç mekânı, deri, Alcantara, dolgulu kumaşlar ve dokunma hissi uyandıran malzemeler içeriyor. Kabin içini Derin Parlak Siyah ve Saten Krom detaylar tamamlıyor. Kaliteli malzemeler otomobilin iç mekânındaki kalite algısını ve sıcaklığı arttırıyor.
İç ortam aydınlatması, direksiyon üzerindeki düğmeden erişilebilen multi-sense ayarları ile kişiselleştirilebiliyor. Sürücü, 48 farklı renk arasından seçim yapmaya yardımcı olan bir kaydırma çubuğunun bulunduğu OpenR ekranı aracılığıyla aydınlatmanın rengini ve yoğunluğunu ayarlayabiliyor. Renault’nun ‘yaşanası otomobiller’ yaklaşımına sahip Yeni Austral, tüm aileyi rahat ettirecek şekilde tasarlandı. Kendi kategorisinde öne çıkan geniş diz mesafesiyle arka bölüm konforu üst seviyeye çıkarılıyor. Koltuk sırası 16 cm kaydırıldığında, daha geniş bir bagaj alanı elde ediliyor. Koltuklar gerideyken bagaj hacmi 500 dm3 VDA olup, elektrikli bagaj kapağı kullanım kolaylığı sunuyor. Koltuklar 16 cm ileri kaydırıldığında bagaj hacmi 575 dm3 VDA’ya yükseliyor. Arka koltuk sırası katlandığında bagaj hacmi 1.525 dm3 VDA’ya kadar çıkabiliyor. İç mekânda çok sayıda pratik saklama alanı bulunuyor. Renault Austral’daki toplam saklama alanı yaklaşık 35 litreyi buluyor.
Sürüş izlenimi sayfalarımızın konuğu Austral’in kaputunun altında yakıt verimliliği ve emisyon açısından iddialı bir motora görev vermiş Renault. Austral’da kullanılan 12V mild hybrid teknolojisi, geliştirilmiş bir Stop&Start ve Sailing Stop işleviyle verimliliği destekliyor. Bu, özellikle fren anında enerjinin geri kazanılmasına yardımcı oluyor ve otomatik şanzımanda yavaşlarken motoru durduruyor. Tüm bunlar yakıt tüketimini ve emisyonları azaltırken aynı zamanda günlük kullanım konforunu da destekliyor. Renault Austral’daki 160 bg 12V mild hybrid motor, 1.600 ile 3.250 d/d aralığında 270 Nm maksimum tork kullanıma sunuyor ve ortalama 6,3 lt/100 km yakıt tüketirken 142 gr/km’lik CO2 emisyon değerlerine imza atıyor. Yaklaşık 800 km sürüş gerçekleştirdiğimiz Austral’de fabrika verilerinin sunduğu 6,3 litrelik tüketim değerini yakalamayı başardık ama deposu küçük olduğu için Austral ile bu sürüşü 1 depoda gerçekleştiremedik. Daha keyifli ve gelişmiş sürüş deneyimi için Renault Austral’in araç içi deneyimini kişiselleştirmeye yardımcı olan Multi-Sense teknolojisi; Eco, Comfort ve Sport olmak üzere üç sürüş moduna sahip. Dördüncü mod Perso (Kişisel) ise her ayarın kontrolünü sürücüye bırakıyor. Yeni Austral ayrıca, yakıt tüketimini azaltmaya yardımcı olmak üzere otomatik olarak Eco moduna geçilmesini öneren yeni bir proaktif işleve de sahip.
Teknoloji, sürüş konforu ve yakıt verimliliği konularında başarılı işlelere imza atan Renault Austral, güvenlik konusunda da oldukça etkileyici bir otomobil olmayı başarıyor. Austral, geliştirilmiş pasif güvenlik ekipmanlarıyla sürücü, yolcular ve trafikteki herkes için en iyi koruma seviyesini sunuyor. Tipik güvenlik özellikleri iyileştirilen ve yandan çarpışma durumunda sürücü ile ön yolcu arasına konumlandırılan orta konsol hava yastığı da eklenen Austral, Euro NCAP testlerinde aldığı 5 yıldız ile kendini kanıtlıyor.
Teknik Özellikler: RENAULT AUSTRAL ESPRIT ALPINE MILD HYBRID 160 HP
BENZİNLİ MOTOR
Motor hacmi:………………………………….1333 cc
Silindir adedi:………………………………….Sıralı 4
Maksimum güç:……………………160 HP, 5250-5500 d/d
Maksimum tork:………………..270 Nm, 1600-3250 d/d
Aktarma:……………………………….önden çekiş
Şanzıman:…………………………Sürekli değişken otomatik
Maksimum hız:…………………………..175 km/s
HYBRID SİSTEM
Batarya tipi:………………..Lithium-ion
Elektrik batarya kapasitesi (v):……12
PERFORMANS
0-100 km/s:……………………………………9,7
Ön lastik:……………………………..235/45 R 20
Arka lastik:……………………………235/45 R 20
Frenler-Ön/Arka:…………Hava kanallı disk
Ortalama Yakıt Tüketimi:…………6,3 lt/100 km
Emisyon:……………………………..142 gr/km
Karoser-Uz/Gen/Yük:…….4510/1825/1664 mm
Dingil mesafesi:…………………………2667 mm
Bagaj hacmi:…………………………………500 lt
Ağırlık:………………………………………1607 kg