Gerek tasarım gerek sürüş dinamikleri ve bünyesine eklediği teknolojik özellikleriyle kompakt hatchback segmentinin en beğenilen modelleri arasında yer alan Peugeot 308, 115 kW (156 HP) güç üreten ve 400 kilometrenin üzerinde menzil sunan elektrikli versiyonu ile daha göz alıcı bir otomobile dönüşüyor. İki yıl önce yenilerek hayatımıza giren fosil yakıtlı versiyonundan tasarım ve görünüm anlamında aynı çizgileri paylaşan E-308, Peugeot DNA’sına sadık kalırken dinamikliğiyle de ön plana çıkmayı başarıyor. Uzun ön kaput silueti güzelliğine katkı sağlarken, mimarinin genel optimizasyonu iç mekan ferahlığına katkı sağlıyor. Ayrıca E-308 Peugeot’un yeni logusunu ön ızgaranın ortasında gururla sergiliyor adeta. Önde, aslan pençesi imzalı far tasarımı, E-308’i PEUGEOT ailesine kusursuz bir şekilde entegre ederken, Matrix Full LED farları çerçeveliyor. Benzer şekilde arkadaki üçlü aslan pençesi LED stop lambaları da marka aidiyetine vurgu yapıyor.
Yeni 18 inçlik alüminyum alaşım jantlar, 225/45 R18 ölçüsündeki lastiklerle çevreleniyor ve yeni PEUGEOT E-308 için özel olarak geliştirildi. Bu jantlar, özellikle aerodinamik verimliliği ve performansı optimize etmek için tasarlandı. GT donanım kapsamında ayrıca, özel GT Tasarımı Parlak Krom Ön Izgara, Parlak Siyah Arka Tampon Eklentisi ve Gövde Rengi Arka Spoiler, Parlak Siyah Bagaj Şeridi, Gövde Altı Genişleticileri, Gövde Rengi Kapı Kolları ve Parlak Siyah Yan Aynalar, Elektrikli, Isıtmalı, Otomatik Katlanır, LED Sinyalli Yan Aynalar ve Karartılmış Arka Camlar sunuluyor. 1.684 kg ağırlığındaki yeni PEUGEOT E-308, 4367 mm uzunluğunda, 1859 mm genişliğinde ve 1481 mm yüksekliğinde. Aks mesafesi 2675 mm iken ön iz genişliği 1560 mm ve arka iz genişliği 1552 mm. Bagaj hacmi ise 361 litre.
Dış tasarımındaki küçük nüanslarla farkını belli eden Peugeot E-308’in içerisine geçtiğimizde de çok büyük bir değişim karşılamıyor bizi. Zaten öyle bir beklenti içerisine de girmedik doğrusu. Yeni Peugeot E-308, sürücü ve yolcular için kabin içindeki yaşamı daha da keyifli hale getiren yeni nesil Peugeot i-Cockpit ile donatılmış. Isıtma özelliğine sahip kompakt direksiyon simidi sürüş keyfini destekliyor ve üstün sürüş çevikliği sağlıyor. 3-Boyutlu, dijital ve yükseltilmiş ön gösterge paneli kişiselleştirilebiliyor. 10 inçlik dokunmatik multimedya ekranı, bilgi-eğlence sistemi ve diğer araç işlevlerini gözleri yoldan ayırmadan yönetme olanağı sunuyor. Özenle seçilen malzemeler ve özenli işçilik kalitesi ile tamamen yapılandırılabilir dokunmatik i-Toggles ve bilgi-eğlence sistemi Peugeot i-Connect teknolojisi, sürüş deneyimini daha sezgisel ve eşsiz hale getiriyor. Merkezi 10 inçlik yüksek çözünürlüklü ekran, çoklu pencere kullanımı ve kolayca kişiselleşebilir deneyim sunuyor. Soldan sağa farklı menüleri arama, yukarıdan aşağıya bildirimlere göz gezdirme ve üç parmakla basarak uygulama listesine bakma şeklinde son derece pratik bir kullanım sunuyor. Tıpkı bir akıllı telefonda olduğu gibi, dokunmatik “Ana Sayfa” düğmesine basarak kolayca ana sayfaya geri dönülebiliyor. Yeni Peugeot E-308 ayrıca, Açılır Cam Tavan, Akıllı Telefon Bölmesi, Alüminyum Alaşımlı Spor Direksiyon Pedalları, Alcantara Yarı Deri Kumaş Döşeme, Adamite Yeşili Dikişli Koltuklar, Isıtmalı Ön Koltuklar, Ön Koltuklar Arası Kol Dayama & Bardaklık, Elektrikli El Freni, Çerçevesiz Elektrokrom Dikiz Aynası, 2. Sıra Havalandırma ve Siyah İç Tavan Kaplaması standart olarak sunuluyor.
Yeni Peugeot E-308’i benzinli versiyonlarından ayıran ana özelliği tamamen elektrikli sürüş deneyime geldiğimizde ise, kaputun altında anlık hızlanma tepkileri sağlayan 115 kW (156 HP) güç ve ilk hareket anından itibaren 270 Nm tork değerine sahip elektrikli motorun görev aldığını görüyoruz. Yeni motor sayesinde E-308, sessiz, titreşimsiz ve CO2 emisyonu olmayan bir sürüş sunuyor. Peugeot E-308’deki ısı pompası, menzili optimize ederken, elektrikli motorlara özgü, anlık tepki ile yüksek performans seviyesini koruyor. Yeni nesil bir teknolojiye sahip, 54 kWsa yüksek voltajlı (51 kWsa kullanım) bir batarya kullanılıyor. E-308’deki Lityum İyon batarya, 375 volt ile çalışıyor ve WLTP protokolüne göre, şehir içinde 510-525 km, birleşik olarak da 410-413 km arasında menzil sağlıyor. 0-100 km/s hızlanması 10.5 saniye olan E-308’in maksimum hızı 170 km/s. Diğer teknik detaylardan bahsedecek olursak, verimlilik Peugeot E-308 mühendisleri için en temel odaklandıkları konu gibi adeta. Motor, akü, aerodinami, ağırlık optimizasyonu ve A sınıfı lastiklerin kullanılması gibi, sürtünme kayıplarının azaltılması yönünde son derece hassas ve detaylı süreçler, enerji tüketiminin önemli oranda düşürülmesini sağlamış. Sonuçta elde edilen 100 km’de 15,1 kWsa tüketim değeri, C segmentindeki tamamen elektrikli araçlar arasında yeni bir standart anlamına geliyor. Ayrıca, enerji tüketimini mümkün olduğunca etkin bir şekilde yönetmek için sürücü kendi sürüş modunu, “ECO”, “NORMAL” ve “SPORT” gibi 3 ayrı şekilde seçebiliyor. Bunlara ek olarak “FREN” modu sayesinde, enerji geri kazanımını optimize etmek için gaz pedalı bırakıldığında yavaşlama artırabiliyor; tek pedallı sürüş gerçekleştirebiliyor. Entegre üç fazlı şarj cihazı standart olarak sunuluyor ve 11 kW güç değerine sahip. Şarj soketi tüm şarj modları ile uyumlu. Batarya, 100kW’lık hızlı bir şarj noktasında 30 dakikadan daha kısa bir sürede sıfırdan yüzde 80’e kadar şarj edilebiliyor. Wallbox ile şarj süresi ise 0’dan yüzde 80’e 5 saatte tamamlanıyor. Yeni Peugeot E-308, sürücüyü sakin ve güvenli sürüşe teşvik etmek üzere; güvenli takip mesafesini koruyan Dur-Kalk Fonksiyonlu Adaptif Cruise Control, 75 metreye kadar algılayabilen uzun menzilli Kör Kokta Uyarı Sistemi, geri manevralarda hayatı kolaylaştıran Geri Manevra Trafik Uyarı Sistemi gibi, yeni nesil sürüş yardımcıları ile destekliyor.
Teknik Özellikler: PEUGEOT E-308 GT
Motor:……………………… BEV (Elektrikli)
Batarya Tipi:………………………………….Lityum-İyon
Batarya Kapasitesi:…………………….54 kW
Maksimum güç:……………………115 kW (156 HP)
Maksimum tork:………………..270 Nm
Aktarma:……………………………….Ön tekerlekten çekiş
Şanzıman:…………………………Tek vitesli redüktör şanzıman
Maksimum hız:…………………………..170 km/s
0-100 km/s:……………………………………10,5
Menzil:………………………………………..410 km
Ön lastik:……………………………..225/45 R 18
Arka lastik:……………………………225/45 R 18
Frenler-Ön/Arka:…………Hava soğutmalı disk + Rejeneratif Frenleme
Ortalama Enerji Tüketimi:…………15,1 kWh/100 km
Emisyon:……………………………..o gr/km
Karoser-Uz/Gen/Yük:…….4367/1859/1481 mm
Dingil mesafesi:…………………………2675 mm
Bagaj hacmi:…………………………………361 lt
Ağırlık:………………………………………1684 kg