Adını taşıdığı “Efsanevi” Mustang’in ruhunu korumayı başaran, Ford’un %100 elektrikli sofordan geliştirilen ilk seri üretim otomobili Mustang Mach-E, tasarımından SUV yapısına, sunduğu en gelişmiş konfor, rahatlık ve sürüş destek teknolojilerinden ferah yaşam alanına kadar otomobil tutkunlarının ilgisini üzerinde toplamayı başarıyor. Yolda olduğumuz sürede meraklı bakışları üzerine çeken Ford Mustang Mach-E’nin dış tasarımından bahsedecek olursak, uzun ve güçlü kaputu, keskin farları ve üç çubuklu arka lambalarıyla “Efsanevi” Mustang’ın imza tasarımından izler taşıdığını söyleyebiliriz sizlere. Güçlü SUV yapısı, sportif görünümü ve çarpıcı tasarım çizgileri ile güven veren bir otomobil olmayı başarıyor. Gövde altına yerleştirilmiş batarya sayesinde iç mekânda beş yolcu ve bagajları için SUV’un kullanım ve depolama alanı en üst düzeye çıkıyor. Akıllıca planlanan ön bagaj, arka koltukların arkasında 402 litrelik ve ön koltukların arkasında 1.420 litrelik yük alanıyla destekleniyor. Ön bagaj ise boşaltıldığında 100 litrelik ilave saklama alanı sağlıyor.
Ford Mustang Mach-E’nin içerisine geçtiğimizde ise dışarıdaki sportif ve çekici çizgilerin başarıyla buraya taşındığını görebiliyoruz. Mustang ruhundan hiçbir şey kaybetmeyen, aynı sportif karaktere ve ikonik Mustang hatlarına sahip olan Mustang Mach-E, Ford’un şimdiye kadar sunduğu en gelişmiş konfor, rahatlık ve sürücü destek teknolojisi ile de çığır açıyor. Yeni nesil SYNC, zaman kazandıran önerilerde bulunmak için sürücü davranışlarından öğreniyor. Ayrıca, Ford’un en yeni sürüş destek, park etme ve kaza önleme teknolojileri son derece sezgisel, stresi azaltan bir sürüş deneyimi sunuyor. Yeni nesil teknolojik özelliklerle donatılan Mustang Mach-E, sürüş dinamiklerini ve duyusal deneyimleri sürücünün ruh haline göre uyarlayan Whisper, Active ve Untamed sürüş modlarını sunuyor, böylece gerek sakin gerekse sportif sürüş isteklerini anında karşılıyor. Coupe silüetli, beş koltuklu SUV, kablosuz güncellemeler (OTA update) ile araç kullanım halinde değilken (veya küçük güncellemeler için kullanım esnasında) yazılım güncellemeleri gerçekleştirerek zamanla kendini daha da geliştirme özelliğine sahip.
Adı ve dış görünümüyle “Efsanevi” Mustang ruhunu taşıyan otomobilin kalbine geldiğimizde ise burada yollar ayrılıyor işte. Günümüz beklentilerini karşılayan tamamen elektrikli Mustang Mach-E her ne kadar güçlü sportif sürüş özelliklerine sahip olsa da geçmişin o sesli ve heyecan uyandıran karakterine ulaşamıyor. Bu söylediklerimiz belki sadece bir kesim kullanıcı için geçerli olsa da adını taşıdığı “Efsane”nin ruhuna aykırı belkide. Neyse biz yine günümüze dönelim ve tam elektrikli Mustang Mach-E’nin özelliklerinden bahsedelim sizlere. Donanım ve menzil özelliklerine göre farklı seçenekler sunulan otomobilde bizim sayfalarımıza 269 kW (351 Beygir) güç üreten uzun menzil bataryaya sahip versiyonu ile konuk oldu. 580 Nm tork değeri sunan bu versiyon 0-100 km hızlanmasını 5,1 saniye gibi bir sürede gerçekleştiriyor. Ford’un ilk tam elektrikli SUV’u Mustang Mach-E, elektrikli araç müşterileri için dünyanın en çok satan spor otomobilinin özgürlüğünü, performansını ve ikonik karakterini sunuyor.
Duyarlı, enerji tasarruflu, çevre dostu bir güç kaynağına sahip olan Mustang ailesinin bu üyesi, 5,1 saniyeye kadar inebilen 0-100 km/s hızlanma sağlayabilen versiyonlara ve tek motorlu arkadan itiş (RWD) ve çift motorlu dört çeker (AWD) sürüş seçeneklerine sahip. Mevcut dört çeker sistemi, daha iyi hızlanma ve yol tutuşu için ön ve arka tekerleklere bağımsız olarak tork uyguluyor ve mükemmel Mustang hissini yaşatıyor. Amortisörler, yaylar, viraj demirleri, direksiyon ve aktarma organlarında yapılan özgün, benzersiz ayarlar daha dar, daha virajlı yollar ve daha yüksek hız limitleri için özel olarak uyarlanıyor. Mustang Mach-E ayrıca daha yüksek verimlilik için rejeneratif frenleme ile bataryaya daha fazla kinetik enerjinin geri dönmesine yardımcı olan tek pedalla sürüş (One Pedal Drive) özelliği sunuyor. Güvenlikten ödün vermeden tamamen elektrikli sürüş deneyimi yaşatmak adına hızlanma ve yavaşlama yalnızca hız pedalının hareketi ile kontrol ediliyor. Daha fazla fren gücünün gerekli olduğu durumlarda fren pedalı aktif kalıyor.
Teknik Özellikler: FORD MUSTANG MACH_E
Motor:………………………………….Sabit Mıknatıslı Senkron
Batarya Tipi:………………………………….Lityum-İyon
Maksimum güç:……………………269 kW (351 HP)
Maksimum tork:………………..580 Nm
Aktarma:……………………………….Dört tekerlekten çekiş
Şanzıman:…………………………tek oranlı otomatik
Maksimum hız:…………………………..180 km/s
0-100 km/s:……………………………………5,1
Menzil:…………………………..440 km
Ön lastik:……………………………..225/55 R 19
Arka lastik:……………………………225/55 R 19
Akü Kapasitesi:………………….91 kWh
Ortalama Enerji Tüketimi:…………18,8 kWh/100 km
Emisyon:……………………………..0 gr/km
Karoser-Uz/Gen/Yük:…….4713/1881/1624 mm
Dingil mesafesi:…………………………2984 mm
Bagaj hacmi:…………………………………402 lt
Ağırlık:………………………………………2252 kg