ELEKTRİKLİDE KABAK ŞARJA PATLADI….

Ben suçluyum. Bu elektrikli araçlar hakkında hep olumsuz baktım. Bu yüzden suçluyum. Aslında suç tam olarak bende de değil. Nedenini anlatayım. Suç test araçlarındaki şarj kartlarında.

Hakki Tolunay

Hani bize markalardan elektrikli araçlar geliyor ya teste. İşte o araçlara bindiğimizde, kısa bir süre sonra istasyon aramaya başlıyoruz şarj için.
“Yok artık her yer şarj istasyonu dolu” deyip de beni kınamayın.

Şöyle ki…
Bize gelen test araçlarında bir kart oluyor. Belli bir istasyonun kartı. Marka Zes ile anlaşmışsa onun, E-şarj ile anlaşmışsa onun. Veya başka bir markanın.
İşte sorun burada başlıyor.

Girdiğiniz istasyonda, o kartın ünitesi yoksa yandınız. Başlıyorsunuz aramaya. Ya google’dan, ya da kartın şirketinin uygulamasını indirerek. Son deneyimimizdeki aracın anlaşması e-şarj ile yapılmıştı. Yolda epey bir zorlandık. Trakya yollarında, son Lüleburgaz’da çok yeni çift çıkışlı 2 ünite vardı yeni sanayiinin arkasındaki bir serviste.

Diyeceğim o ki, sorun istasyonlarda değil yapılan şarj sözleşmelerinde.
Kendi aracım olsa birkaç marka ile anlaşma yaparım. Öyle olunca da istasyon aramama merak kalmadan boş bulduğuma girerim.

Peki çözüm ne.
Çözüm Şarj markalarının bir araya gelerek anlaşmaları. Tek kart ile istediğin istasyonda şarj edebilmeli elektrikli otomobil sahipleri.
İnanın bu elektrikli otomobillerin satışını olumlu etkileyecektir.

Elektrikli araçlar, sıfır emisyon ve sessiz sürüş avantajlarıyla çevre dostu bir alternatif sunarken, geleneksel içten yanmalı motorlu araçlara göre farklı bir bakım ve kullanım düzeni gerektiriyor. Batarya teknolojisinin ön planda olduğu bu araçlar, düşük işletim maliyetleri ve minimal mekanik aksam sayesinde kullanıcılarına ekonomik bir seçenek sunuyor.

Ancak elektrikli araç sahiplerinin bilmesi gereken bazı önemli bakım tüyoları bulunuyor. Elektrikli araçların bataryaları, uzun ömürlü olmaları için doğru şarj yöntemleri önemlidir. Bataryayı sürekli olarak tam kapasiteye kadar şarj etmek yerine, %20 ile %80 arasında tutmaya özen göstermek uzun vadede faydalıdır. Aşırı şarjdan kaçınarak bataryanın ömrünü korumak mümkündür. Bu nedenle aracı uzun süre prizde bırakmaktan kaçınmak önemlidir. Düzenli olarak aracınızı şarj etmek ve şarj seviyesinin çok düşmemesine özen göstermek de batarya sağlığı için gereklidir.

Elektrikli araçlarda kullanılan rejeneratif frenleme sistemi, frenleme esnasında enerjiyi geri kazanarak bataryayı şarj eder ve fren balatalarının aşınmasını azaltır. Bununla birlikte fren sisteminin düzenli olarak kontrol edilmesi ve bakımının yapılması önemlidir. Periyodik olarak fren balatalarının ve disklerin durumunu kontrol ederek sistemin sağlıklı çalışmasını sağlayabilirsiniz.

Lastikler, aracınızın yol ile olan tek temas noktasıdır ve dolayısıyla düzenli bakım gerektirir. Öncelikle lastiklerin hava basıncını düzenli aralıklarla kontrol etmeli ve üretici tavsiyelerine uygun şekilde ayarlamalısınız.

Elektrikli araçlarda, batarya ve motor için önemli olan soğutma sistemleri bulunmaktadır. Bu sistemlerin düzgün çalışması, aracınızın performansını ve batarya ömrünü doğrudan etkiler. Soğutma sıvısı seviyesini düzenli olarak kontrol etmek ve gerektiğinde üretici tavsiyelerine uygun olarak değiştirmek bu nedenle önemlidir.

Elektrikli araçlar genellikle yazılım tabanlı sistemlerle donatılmıştır. Üreticiler araçların performansını, güvenliğini ve batarya yönetimini iyileştiren yazılım güncellemeleri düzenli olarak yayınlamaktadırlar. Araç yazılımınızın güncel olduğundan emin olmak için düzenli kontrol yapmak ve güncellemeleri zamanında yüklemek önemlidir. Bu sayede aracınız en son özelliklere ve güvenlik iyileştirmelerine sahip olur, güvenli ve verimli bir sürüş deneyimi sunar.

Elektrikli araçların özel teknolojileri ve yüksek maliyetli onarımları kasko sigortasıyla koruma altına alınmalıdır. Elektrikli araç kaskosu, batarya değişimleri ve elektronik sistem tamirleri gibi özel ihtiyaçlara yanıt vererek sürücülere maddi güvence sunuyor.