Dacia Jogger HYBRID 140 otomatik 7 Koltuk: HER YÖNÜYLE EKONOMİK…

Dacia’nın “yedi kişilik aile otomobili” mottosuyla pazara sunduğu, ulaşılabilir fiyatı, geniş iç mekanı, bagaj kapasitesi ve modüler özellikleriyle tam da bunun karşılığını veren modeli Jogger, donanımına eklediği marka tarihinin ilk hibrit motor seçeneği ile konuğumuz oldu bu ay. 900 km’nin üzerinde menzil sağlayan ve otomatik şanzıman seçeneği ile daha pratik bir kullanım olanağı sunan Dacia Jogger HYBRID 140, her yönüyle ekonomik olmayı başaran bir model olarak çıktı karşımıza... Yazı ve Fotoğraflar: Bayram BAYRAMÇAVUŞ...

Dacia Jogger HYBRID 140

Sahip olduğu Station Wagon uzunluğu, MPV genişliği ve SUV karakteri gibi özelliklerle, Dacia’nın her ihtiyaca doğrudan cevap veren otomobil vizyonunu ortaya koyan model Jogger, merakla beklenen hibrit motor seçeneğine kavuştu. Hibrit teknolojisine sahip ilk Dacia modeli olan Jogger HYBRID 140, markanın elektrikliye geçiş süreci açısından oldukça önemli bir konumda yer alıyor. Henüz geliştirme aşamasındayken hibrit motor ve batarya entegrasyonu göz önünde bulundurularak tasarlanan Jogger, cömert iç mekan hacmiyle sürüş özelliklerinden ödün vermeden ve yükleme alanından fedakarlık yapmadan tüm avantajlarını bünyesinde barındırıyor. Dış görünümünde bir değişim yaşamayan Jogger HYBRID 140, markanın ilk kez yeni Sandero ailesinde kullandığı CMF-B platformu üzerinde yükseliyor.

Dacia Jogger HYBRID 140_2

Yaklaşık iki yıldır yollarda olan ve görüntüsüne artık aşina olduğumuz Jogger’in geniş ön ızgara ve yenilenen marka amblemine eşlik eden çift sıra şerit dış tasarımda dikkat çekici ilk özelliklerden sayılabilir. Yine tasarımından devam edecek olursak, köşelere kadar uzanan çamurluklar ve motor kaputu dinamik ve kaslı olarak şekillendirilmiş olduğunu görebiliriz. Jogger’in ön ve arka tampon altı koruma kızakları ise zorlu zeminlerde hayatı kolaylaştırıyor. Belirgin omuz çizgisinin yollardaki duruşunu güçlendirdiği Jogger’ın modüler tavan barları ve 200 mm yerden yüksek yapısı maceraya hazır bir görüntü veriyor. Ön tarafta gündüz ve kısa farlarda LED teknolojisi kullanılırken, ilk kez yeni Sandero ailesinde gördüğümüz Y şeklindeki ışık imzası Jogger’ın da far tasarımında kullanılıyor. Bu imza arka farlarda da görülüyor. LED teknolojisi, enerji tasarrufunun yanında daha iyi bir görüş sunuyor. Extreme versiyonunda bulunan dışa açılabilir üçüncü sıra camlar, otomobildeki en arka sırada oturanlar için yolculuk deneyimini ferah bir hale getiriyor.

Dacia Jogger HYBRID 140_3

Her yönüyle ekonomik bir aile otomobili olan Jogger 140 HYBRID 140’ın içerisine geçtiğimizde ise 7’’ gösterge paneli, elektronik park freni, saklama alanlı yüksek konsol, kör nokta uyarı sistemi, ön park sensörü ve arka bölümde USB-C girişi gibi yeni özellikler karşılıyor bizleri. Jogger’ın iç mekandaki kalite algısını iyileştirmek için ön panel boyunca uzanan tekstil bir şerit bulunuyor. Gösterge paneli veya bilgi ekranı gibi sürüş bileşenleri bu şeridin üzerinde yer alıyor. Erişimi kolay dijital klima ve sürüş destek kumandaları ise ergonomik bir şekilde bu şeridin altına dizildi. Aynı kumaş, ön kapı panellerinde de kullanılıyor ve koltuk döşemeleriyle uyum sağlıyor. Şık havalandırma kanalları, bu tasarım bütünlüğünü tamamlıyor. 8 inç dokunmatik multimedya ekranı ve hemen yanında konumlandırılan USB girişi, telefonu şarj etmek ya da veri bağlantısı için kullanılıyor. Pratik kullanımın yanında alan tasarrufu yaparak ekstra ferahlık getiren elektronik park freni seçeneğine sahip olan Jogger’ın ön panelinde ayrıca 12V şarj soketi mevcut. Diğer Dacia modellerinden alışık olunan Eller Serbest Kart Sistemi Jogger’da da kullanıcılarla buluşuyor. Dacia Jogger’da Radyo, MP3, USB ve Bluetooth özelliklerine sahip kullanıcıların uygulama indirerek kendi telefonlarını kullandığı Media Control sisteminin yanı sıra, Media Display ve Media Nav bilgi sistemleri 8 inç dokunmatik ekran ile sunuluyor.

Dacia Jogger HYBRID 140_4

Diğer motor seçenekleri ile aynı ölçülere sahip Jogger HYBRID 140, 4,55 m uzunluğu, 2,90 m’lik uzun aks mesafesi ve 1,78 m genişliği ile ferah ve fonksiyonel bir iç hacim sunmaya devam ediyor. 1,63 m’lik yüksekliği sayesinde omuz ve baş mesafesini artırarak konforlu bir yolculuk imkânı sunuyor. Yetişkinlere yönelik gerçek 7 koltuk düzeni, arkadan öne doğru çeşitli konfigürasyonlarla kullanılarak bagaj kullanımını maksimuma çıkarırken, 7 yetişkinin rahat bir şekilde seyahat etmesine olanak veriyor. Üçüncü sıra koltuklar 1/2 oranında, ikinci sıra koltuklar ise 2/3-1/3 oranında katlanabiliyor. 7 kişilik yaşam alanıyla geniş aile ve kalabalık yaşamların günden güne değişen gereksinimlerini doğrudan karşılayan Jogger, tüm koltuklar katlandığında sunduğu 1807 litrelik bagaj hacmiyle yükleme yapılmak istendiğinde de kendini doğru bir adres olarak tanımlıyor. Otomobil 7 kişilik kullanıldığında 212 litre, üçüncü sıra koltuklar tamamen çıkarıldığında ise 631 litre bagaj hacmi sağlıyor. Farklı konfigürasyonlar sayesinde kullanıcılar, bebek arabası, bavul ya da bisiklet gibi birçok eşyasını kolayca araca yerleştirebiliyor.

Dacia Jogger HYBRID 140’ı diğer seçeneklerinden ayıran asıl özelliğe geldiğimizde ise kaputun altında marka tarihinin ilk hibrit motorunun görev aldığını görüyoruz. Sistem, kendini kanıtlamış ve Renault Grubunda yaygın olarak kullanılan bir teknolojiden yararlanıyor. 90 bg güç üreten dört silindirli 1,6 litrelik benzinli motor, iki elektromotor (bir 50 bg motor ile birlikte yüksek voltajlı marş jeneratörü) ve içten yanmalı motora bağlı dört vites ve elektromotora bağlı iki vitesli otomatik şanzıman olmak üzere gelişmiş bir çözümden oluşuyor. Fren enerjisi geri-kazanım sistemiyle 1,2 kW saat (230V) kapasiteli bataryanın yüksek enerji geri-kazanım seviyesi kadar otomatik şanzımanın verimliliği de önemli kullanım avantajlarını beraberinde getiriyor. Toplamda 140 beygir üreten hibrit güç-aktarma sistemi, ilk kez sunulan otomatik şanzıman seçeneği ile birlikte görev alıyor kaputun altında. Verimli ve yenilikçi Smart Multi-Mode otomatik şanzıman 140 beygir gücündeki hibrit motorla uyum içerisinde Jogger’in her yol koşulunda etkileyici performans sergilemesini sağlıyor. Ortalamada 4,8 litrelik yakıt tüketimi gerçekleştiren birliktelik aynı zamanda sessiz bir elektrikli sürüşe de imza atmayı başarıyor. Ayrıca ilk hareket anındaki tamamen elektrikli çekişi ve otomatik şanzımanı, Jogger’a konforlu ve sürüşü kolay bir yapı kazandırarak enerji performansını arttırıyor.

Sınırları zorlamadan ortalama bir sürüş ile 900 km’nin üzerinde menzile ulaşabilen Jogger HYBRID 140, şehir içi sürüşte yüzde 40’a kadar daha az yekıt tüketimi sağlarken, şehir dışı kullanım süresinin yüzde 80’ine kadar tamamen elektrikli sürüş olanağı sunmayı başarıyor. Sessiz, yumuşak, titreşimsiz ve tamamen elektrikli ilk hareketi sunan Jogger HYBRID 140, sunduğu yüksek tork değeriyle anlık hızlanma gibi avantajlarda sürüş keyfini arttırmasını biliyor.

Sürüş güvenliği ve konforu konusunda da beklentileri karşılamayı başaran Jogger HYBRID 140, sağlam yapısıyla darbelere karşı etkin etkin bir koruma sunarken, güçlendirilmiş bir motor ve yolcu bölmesiyle bunu destekliyor. İvmeölçer ile eşleştirilen kapılardaki basınç sensörleri, yan darbelerin erken algılanarak hava yastıklarının daha hızlı açılmasını sağlıyor. Ön & arka park sensörü, kör nokta uyarı sistemi ve geri görüş kamerası olmak üzere Jogger’da üç güvenlik ve sürüş destek sistemi bulunuyor. Ön ve arka park yardımı, aracın ön ve arka alanında konumlanan dörder sensör aracılığıyla çalışırken, engelleri algılayarak hem görsel hem de sesli uyarı ile sürücüyü uyarıyor.

Teknik Özellikler: DACIA JOGGER HYBRID 140 OTOMATİK 7 KOLTUK

Motor hacmi:………………………………….1598 cc
Silindir adedi:………………………………….Sıralı 4
Maksimum güç:……………………94 HP,5600 d/d
Elektrik Motor Gücü:……………. 48 HP
Maksimum tork:………………..148 Nm, 3200 d/d
Elektrikli Motor Torku:……….205 Nm
Aktarma:……………………………….Önden çekiş
Şanzıman:…………………………Smart Multi-Mode Otomatik
Maksimum hız:…………………………..167 km/s
0-100 km/s:……………………………………9,8
Ön lastik:……………………………..205/60 R 16
Arka lastik:……………………………205/60 R 16
Frenler-Ön/Arka:…………Hava kanallı disk/disk
Ortalama Yakıt Tüketimi:…………5,8 lt/100 km
Emisyon:……………………………..130 gr/km
Karoser-Uz/Gen/Yük:…….4547/1848/1629 mm
Dingil mesafesi:…………………………2898 mm
Bagaj hacmi:…………………………………212-631-2085 lt
Ağırlık:………………………………………1460 kg