Hayata konfor katan özellikleri, yenilikçi teknolojileri ve farklı tasarım kodlarını dikkat çekici bir görünümle harmanlayarak yenilenen Citroen’in kompakt sınıfta yer alan gözde modeli C4 X, bu yılın başlarında Türkiye pazarında satışa sunulmuştu. Sayfalarımıza 1.2 PureTech 130 HP motor seçeneği ve MAX donanım seviyesiyle konuk olan yeni C4 X, markanın güncel modellerinde kullandığı ince ve zarif tasarımlı yeni LED ön farları ile karakteristik ışık imzasına sahip olurken güncellenen çizgileriyle daha modern ve sportif bir görünüm kazanmış adeta. Yenilenen tasarımında kendine özgü güçlü yönlerini korumaya devam eden C4 X, bir önceki nesline göre daha köşeli hale gelen çizgilerle aerodinamik yönlerini güçlendirmiş gibi. Büyük oranda Citroen’in OLI konseptinden esinlenen ön cephede yeniden tasarlanan radyatör ızgarasına ve bu ızgaranın ortasında otomobile daha da iddialı bir duruş kazandıran markanın yeni logosuna yer verilmiş.
Her ne kadar daha köşeli çizgilere sahip olsa da hatlarını korumaya devam motor kaputu ise gümüş krom kaplamasıyla ön cepheye ek bir zarafet katan çift şeridi ile ön plana çıkmayı başarıyor. İnce ve zarif tasarlanan yeni LED ön farlar, karakteristik bir duruş sergilerken yeni C4 X’in uzaktan bile tanınmasını sağlıyor. Köşeleri zarifçe şekillendirilerek yenilenen gündüz farları ve LED ön sinyaller, doğrudan otomobilin ışık imzasına entegre edilmiş durumda. Buradaki uygulamalar, estetik yaklaşımın ötesinde verimliliği optimize etmek için aerodinamik uzmanlarıyla yakın iş birliği içerisinde tasarlanmış. Ön tasarımın tüm yenilenen detayları hava akışını yönlendirerek enerji performansını iyileştirmek için tasarlanmış. Konuğumuz olan MAX donanım seviyesinin tüm bu ortak özelliklere kattığı farklılık ise çift renkli elmas kesim 18 inç AMBER jantlarla kendini gösterirken, ön ızgara ile mükemmel bir uyum içinde olan renk klipsleri, otomobilin arka kısmını yatay olarak süslüyor ve gelişmiş bir kişiselleştirme sunuyor.
Yenilenen dış tasarım çizgileriyle daha çekici bir görünüm kazanan Citroen C4 X’in içerisine geçtiğimizde ise konforu yeniden tanımlayan ve en güncel bilgi-eğlence sistemleriyle donatılan bir kabin karşılıyor bizleri. Konsolun ortasında yer alan ve hafifçe sürücüye dönük 10 inçlik HD dokunmatik ekran, akışkan, hızlı ve ergonomik yapısının yanı sıra son derece sesgisel bir arayüze sahip. 3D navigasyona sahip en güncel bilgi-eğlence sistemi widget sistemi sayesinde kullanıcı tarafından tamamen kişiselleştirilebiliyor. Arayüz ayrıca, “Hello Citroën” komutuyla etkinleştirilebilen, söylediklerini anlayabilen, soruları yanıtlayan ve sesli komutları yerine getiren, doğal ses tanıma özelliğine de sahip bir dijital asistan da içeriyor. Ayrıca kablosuz akıllı telefon yansıtma işlevi kabindeki kablo karmaşasına da son veriyor. Bu sistem, kablosuz güncelleme yoluyla kolaylıkla güncellenebiliyor. Dijital gösterge paneli, optimum netlik ve sezgisel bilgi gösterimi için tasarlandı. Temel bilgileri gösteren, göz yorgunluğunu azaltan ve güvenliği artıran renkli bir göz hizası ekranı ile tamamlanıyor. Ayrıca direksiyon markanın yeni logosuna ev sahipliği yapıyor. Söylemeden geçmeyelim Renkli Head-up Display Ekran, Arka Tepe Görüş özelliği ile Geri Görüş Kamerası ve Vizyon 360 gibi görüş özellikler de yeni Citroen e-C4’ün konforuna katkı sağlayan özellikler arasında yerini alıyor.
Yazımızın girişine konforlu yol arkadaşı diyerek başlarken şaka yapmıyorduk doğrusu, adı adeta konforla özdeşleşen Fransız üretici Citroen yenşlediği C4 X’te yolcuların rahatlık ve konforuna odaklanan benzersiz bir sürüş deneyimi sunmayı başarıyor. Bu kapsamda Advanced Comfort Koltuklar, araç içi konforu artırmak için yeniden tasarlanmış. Kesecik efektine sahip bu koltuklar, 15 mm daha kalınlaştırılan köpük yapısı ile araca oturulduğu andan itibaren ekstra oturma konforu sağlıyor. Sunulan dinamik konfor, uzun mesafelerde bile daha keyifli bir sürüş deneyimi sağlayan dokulu köpük ve koltuğun merkezindeki yüksek yoğunluklu katmanla daha da geliştirilmiş. Sürücü için gelişmiş destek, yükseklik ve bel ayarı gibi ek özelliklerle duruş konforu da artırılmış. Kademeli Hidrolik Destekli Süspansiyon sistemi ile birleştirilen bu koltuklar, her yolculuğu gerçek bir kozada rahatlatıcı bir deneyime dönüşerek mutlak konfor sunuyor. Bu teknoloji, yol bozukluklarını emerek uçan halı hissi yaratan Kademeli Hidrolik Burçlar kullanıyor. Geleneksel süspansiyon sistemlerine göre önemli bir ilerleme kaydeden sistem, daha dingin bir sürüş deneyimi sağlıyor ve araç içindeki hayatı kolaylaştırıyor.
Tasarım ve arttırılan konfor özellikleriyle daha da iddialı hale gelen Citroen C4 X’in kaputunun altındaki bileşenlere geldiğimize ise Stellantis Grubu’nun çoğu modelinde kullanılan, aldığı ödüllerle kendisini kanıtlamış 130 beygir güç üreten 1.2 litrelik PureTech benzinli motor karşılıyor bizleri. 8 ileri otomatik EAT8 şanzıman ile ortaklaşa her türlü yol koşulunda verilen komutları başarıyla yerine getiren birliktelik, akıcı ve dinamik sürüş deneyimi sunmayı başarıyor. 5500 dakika/devir de 130 beygir güç ve 230 Nm tork üreten 3 silindirli benzinli motor otomobilin 0-100 kilometre hızlanmasını 9.6 saniyede gerçekleştiriken maksimum 200 kilometre hıza ulaşıyor. Tüketim konusunda da ortalama 100 kilometrede 6.2 litrelik bir değer sunan motor performans ve ekonomiyi aynı anda sağladığı gösteriyor. Sadece sürüş konforu ve performansı gibi konularda değil gelişmiş sürüş destek sistemleriyle de başarılı işlere imza atarım diyen yeni Citroen C4 X, sahip olduğu güvenlik donanım özellikleriyle de farkını göstermeyi başarıyor. Yol güvenliğini arttırmak üzere sensörler ve kameralar gibi teknolojileri kullanan yeni Citroen C4 X, Aktif Güvenlik Freni, Çarpışma Riski Uyarısı, Otoyol Sürüş Desteği, Dur & Kalk özellikli Adaptif Hız Sabitleme Sistemi dahil Gelişmiş Sürüş Destek Sistemine (ADAS) gibi pek çok özelliğe sahip. Ayrıca yeni C4 X; kör nokta izleme, şeritten çıkma uyarısı, kahve molası uyarısı, sürücü dikkat dağınıklığı uyarısı, otomatik uzun far, genişletilmiş hız tabelası tanımlama ve hız önerme gibi işlevler sunuyor.
Teknik Özellikler: CITROEN C4 X 1.2 PureTech 130 HP-EAT8 MAX
Motor hacmi:………………………………….1199 cc
Silindir adedi:………………………………….Sıralı 3
Maksimum güç:……………………130 HP, 5500 d/d
Maksimum tork:………………..230 Nm, -2250 d/d
Aktarma:……………………………….önden çekiş
Şanzıman:…………………………8 ileri otomatik
Maksimum hız:…………………………..200 km/s
0-100 km/s:……………………………………9,6
Ön lastik:……………………………..195/60 R 18
Arka lastik:……………………………195/60 R 18
Frenler-Ön/Arka:…………Hava kanallı disk/disk
Ortalama Yakıt Tüketimi:…………6,2 lt/100 km
Emisyon:……………………………..142 gr/km
Karoser-Uz/Gen/Yük:…….4580/1800/1525 mm
Dingil mesafesi:…………………………2670 mm
Bagaj hacmi:…………………………………510 lt
Ağırlık:………………………………………1365 kg