BMW X1 xDrive25e Plug-in Hybrid MSport: KONFOR VE GÜÇ BİR ARADA…

Yenilenen yüzü ve teknolojileriyle geçtiğimiz yıl yollara çıkan ve kompakt SAV segmentinin en beğenilen modellerinden olmayı başaran BMW X1, motor seçeneklerine eklediği elektrikli sürüşün konforu ve içten yanmalı motorun dinamik gücünü bir araya getiren plug-in hybrid güç ünitesiyle konuğumuz oldu bu ay. Konforu ve gücü bir arada sunan BMW X1, işlevsel ve çok yönlü bir otomobil olmasının yanı sıra şık tasarımıyla da farkını ortaya koyuyor... Yazı ve Fotoğraflar: Bayram BAYRAMÇAVUŞ...

BMW X1 xDrive25e MSport

Alman premium otomobil üreticisi BMW’nin kompakt SAV segmentindeki temsilcisi X1, dinamik dış tasarım detaylarının yanı sıra üstün yol tutuş sağlayan xDrive 4 çeker sisitemi ve son nesil teknolojileriyle, performansı saf sürüş keyfiyle birleştiren bir otomobil olarak çıkıyor karşımıza. Sportif ve günlük sürüş keyfini bir arada sunmayı başaran BMW’nin kompakt sınıfta yer alan SAV modeli X1, fonksiyonellik, şık tasarım ve gelişmiş teknolojileri bir arada sunarak her zaman ve her koşulda yanınızda olurum diyen bir otomobil adeta. Evet BMW X ailesinin diğer üyeleri gibi devasa bir cüsseye sahip değil belki ama kompakt yapısı ve çok yönlülüğü ile aradaki farkı kapatmayı beceriyor. Tamamen yenilenen modelin biraz da çizgilerinden bahsedecek olursak, BMW’nin imzası olan böbrek ızgaraları, yeni X1’de neredeyse kare formuna ulaşıyor.

BMW X1 xDrive25e MSport_2

İlk bakışta daha dik bir ön tasarıma sahip olan kompakt SAV, güçlü çizgilere sahip gövde oranları, kare forma benzeyen çamurlukları ile önde ve arka bölümde BMW X ailesi stili tasarım ögeleriyle ayırt ediliyor. Ön kısımda yer alan Adaptif LED Farlar Yeni BMW X1’in yan profiline doğru X şeklini alarak aracın maceracı ruhuna gönderme yapıyor. Dikey çizgiler, dar ve dik tasarımlı arka cam ve LED teknolojisine sahip stop farlarıyla Yeni BMW X1’in tasarımı tamamlanıyor. Sayfalarımızın konuğu olan modelinde sahip olduğu M Sport tasarım paketinin içeride ve dışarıda yer alan detayları otomobilin güçlü duruşunu ve sportif ruhuna yakışır öğelerden oluşuyor. 19 inç Çift Kollu Jantlar, Parlak Siyah Dış Kaplama ve Parlak Siyah Tavan Rayları BMW X1 xDrive 25e’ye estetik bir görünüm katarken Alcantara/Veganza Deri Spor Ön Koltuklar, Antrasit Tavan Döşemesi ve M Deri Direksiyon iç tasarımı sportif detaylarla buluşturuyor.

BMW X1 xDrive25e MSport_3

Yeni motor seçeneği ile konuğumuz olan BMW X1’in içerisine geçtiğimizde ise standart olarak sunulan yüksek teknolojili donanım özelliklerinin fark yarattığını görebiliyorsunuz. 10.25 inç Gösterge Ekranı ve yüksek çözünürlüklü 10.7 inç Kontrol Ekranını içeren sürücü odaklı kavisli tasarıma sahip BMW Live Cockpit Plus, standart olarak sunulan Connected Unlimited ile bağlantılı özellikler ve fonksiyonellik sağlıyor. Bağlantılı özellikler sayesinde hava durumu uygulaması, navigasyon, Akıllı Telefon Arayüzü ve BMW Intelligent Personal Assistant ile sürüş konforu maksimuma taşınırken My BMW uygulaması üzerinden kapı kilitleri ve bağımsız havalandırma fonksiyonları yönetilebiliyor. Uzun mesafeli seyahatler düşünülerek geliştirilen daha yüksek sürüş pozisyonuna sahip koltuklar daha fazla konfor vadederken; ayarlanabilir arka koltuklar ise 60:40 oranında 13 cm öne giderek bagaj bölmesini daha esnek bir şekilde kullanma imkanı sunuyor. Dış tasarımda farkını belli eden M Sport donanım paketinin etkileri içeride de kendisini gösteriyor. Yükseklik, derinlik ve sırt açısını elektronik olarak ayarlamaya imkan tanıyarak konfor seviyesini yükselten Elektrikli Ön Koltuklar ve Hafızalı Sürücü Koltuğu, iç mekanın aydınlatılmasına yardımcı olarak ferah bir ortam sağlayan Panoramik Cam Tavan, güneşli havalarda aşırı ışığa ve ısıya karşı izolasyon sağlayan Güneş Korumalı Arka Camlar, zorlu yol koşullarında bile görüş açısını en iyi şekilde aydınlatarak sürüş güvenliğini artıran Adaptif LED Farlar da BMW X1 xDrive25e’nin standart donanımları arasında yer alıyor.

BMW X1 xDrive25e MSport_4

Yeni motor seçeneği ile karşımıza çıkan BMW X1 eDrive25e’nin kaputunun altındaki bileşenlere geldiğimizde ise elektrikli sürüşün eşsiz konforu ile içten yanmalı motorun dinamik gücünü bir araya getiren plug-in hybrid güç initesi karşılıyor bizleri. 3 silindirli 1.5 litre hacminde benzinli motoru ve şarj edilebilir bataryaya sahip elektrik motoru ile BMW X1 xDrive25e, yüksek performanslı saf sürüş keyfini düşük emisyonlu çevre dostu mobilite ile bir arada sunuyor. 4 tekerden çekiş sağlayan xDrive, üstün performansa katkı sağlamasının yanı sıra her zeminde olağanüstü yol tutuşu sağlıyor. BMW X1 xDrive25e’ın plug-in hybrid motoru, 245 beygir maksimum güç ve 477 Nm maksimum tork üreterek 0’dan 100 km/s hıza sadece 6.8 saniyede ulaşıyor. BMW X1 xDrive25e, plug in hybrid-benzinli motoru ile 100 km’de ortalama 0.8 litre yakıt tüketimi sunarken tamamen elektrikli sürüş modunda WLTP kriterlerine göre 86 kilometreye varan menziliyle dikkat çekiyor. 7.4 kW gücünde şarj imkanı sunan BMW X1 xDrive25e, yüzde 0’dan yüzde 100’e şarjlanmasını sadece 2 saat 30 dakikada tamamlıyor. 5. Jenerasyon BMW eDrive teknolojisine sahip bataryalar, 8 yıl veya 120.000 kilometre garantisiyle sunuluyor.
Yol aldığı her zeminde konforlu sürüş ve başarılı yol tutuş karakteri sergilemeyi başaran BMW X1 xDrive24e, sürüş destek teknolojileri ve güvenlik donanımlarıyla da farkını ortaya koymayı başarıyor. Dar alanlarda manevra yapmayı kolaylaştırmasının yanı sıra otomatik park fonksiyonu ve geri sürüş asistanı da içeren Park Asistanı ve önden çarpışma uyarısı, şerit terk uyarısı, şerit değiştirme uyarısı ve çapraz trafik uyarısını içeren Sürüş Asistanı, güvenli bir sürüş için ihtiyaç duyulan tüm fonksiyonları sürücüyle buluşturuyor. Konfor Erişim Sistemi, temassız bagaj kapağı açma ve araç kapılarının kilidini açma fonksiyonunun yanı sıra Digital Key Plus özelliği sayesinde tanımlanan mobil cihazlar ile de anahtar ihtiyacı olmadan bu fonksiyonların kullanılmasını sağlıyor.

Teknik Özellikler: BMW X1 xDrive25e Plug-in Hybrid MSport

Motor hacmi:………………………………….1499 cc
Silindir adedi:………………………………….Sıralı 3
Maksimum güç:……………………245 HP, 6500 d/d
Maksimum tork:………………..477 Nm, 4000-4400 d/d
Aktarma:……………………………….4 tekerlekten çekiş
Şanzıman:…………………………7 ileri otomatik
Maksimum hız:…………………………..190 km/s
0-100 km/s:……………………………………6,8
Ön lastik:……………………………..245/45 R 19
Arka lastik:……………………………245/45 R 19
Frenler-Ön/Arka:…………Hava kanallı disk
Ortalama Yakıt Tüketimi:…………1,1 lt/100 km
Emisyon:……………………………..133 gr/km
Karoser-Uz/Gen/Yük:…….4500/1845/1630 mm
Dingil mesafesi:…………………………3273 mm
Bagaj hacmi:…………………………………490 lt
Ağırlık:………………………………………1930 kg