2025 model yılına daha sportif görünüm, yeni tasarım öğeleri ve daha teknolojik özelliklerle girmek için güncellenen Audi A3 Sportback var olan güzelliğine eklediği tüm yeniliklerle daha bir çekici otomobil olarak çıktı karşımıza. Audi görevlilerinin bize teslim etmek için getirdiği Metalik Progresif Kırmızı renkli A3 Aportback’i görür görmez etkisi altına girdik desek abartmış olmayız doğrusu. Geçirdiği güncellemeler sonrası çok daha dinamik bir duruşa sahip olan otomobilde ilk göze çarpan özellikler olarak, belirgin şekilde daha düz ve daha geniş yapıya kavuşan altıgen çerçevesiz Singleframe ızgara öne çıkarken yan hava girişleri ile sağladığı bütünlük modelin sportif karakterini daha bir güçlendirmiş adeta. Dikkat çekici ön spoyler bu iki unsuru birbirine bağlıyor ve Audi A3’ün daha alçak görünmesini sağlıyor.
Aynı durum, yeni tampon ve dikkat çekici difüzör ile her zamankinden daha sportif görünen arka cephe için de geçerli. RS modellerinden ilham alan çarpıcı tasarım öğeleri özellikle S line pakete sahip dış tasarımda daha etkili oluyor. Yeniden tasarlanan “Singleframe” ızgara gibi far tasarımı da önemli ölçüde daha ince. Böylece Audi A3 serisinin genişlik algısı daha da güçleniyor. LED ve Matrix LED farlardaki dijital gündüz farlarını oluşturan 24 pikselli hücreler gövdenin üst kenarında üç sıra halinde düzenlenmiş durumda. Artık MMI üzerinden dört adede kadar farklı dijital gündüz sürüş farı imzası seçmek ve aralarında geçiş yapmak mümkün. Bu özellik A3 serisi modellerinde ilk kez kullanılıyor. Bu sayede Audi’nin üst segmentlerinde görmeye alışık olduğumuz donanımlar A3 modellerinde de sunulmaya başlandı.
Dış görünümde geçirdiği değişimle güzelliğine güzellik katan Audi A3 Sportback’ın içerisine geçtiğimizde de aynı değişimin burada da yaşandığını hemen farkediyorsunuz. Daha da etkileyici hale gelen dış tasarımla bütünlük oluşturmak için belirgin bir şekilde daha keskin tasarımlı kokpit sahip olduğu teknolojilerle daha kullanıcı odaklı hale gelmiş. DAB+ dijital radyo, Full HD çözünürlüklü genişletilmiş, tamamen dijital 12,3 inç gösterge paneline sahip Audi Sanal Kokpit Plus ve kablosuz akıllı telefon şarjı da standart. Orta konsoldaki iki adet ön USB C girişi dışında iki adet arka USB girişi de standart. İç mekânda yapılan yenilikler Yeni A3’ü sınıfının üzerinde bir konuma taşıyor; vites kolu tasarımı ve havalandırma ızgaralarından dekoratif kumaş kaplamalara ve yeni ambiyans aydınlatmaya kadar çok sayıda değişiklik dikkat çekiyor. Tüm bu unsurlar büyük bir özenle ele alınırken, çok sayıda detayı bünyesinde barındırıyor. Aynı zamanda aracın ilerici ve teknik görünümünü de vurguluyor. Standart donanım içeriği önemli oranda zenginleşti: 3 bölgeli otomatik klima ve geliştirilmiş Ambiyans Aydınlatma paketi gibi donanımlar standart olarak sunuluyor. Standart Ambiyans Aydınlatma paketi, kapılara ve ayak boşluklarına vurgu yapıyor. Kumanda paneli ve kapı eşiklerinde ek aydınlatma ve ortam aydınlatması opsiyonel olarak sunuluyor. Makyajla birlikte orta konsolu bir ortam aydınlatması çevreliyor ve bardak tutucular standart olarak aydınlatılıyor. Ayrıca yeni bir tasarım unsuru olarak ön kapılar büyük ölçüde aydınlatılıyor. Kumaş panel bu özelliği vurgulamak için 300 lazer kesimiyle yeniden tasarlandı. Kapı panelindeki ışık kaynağı beş segmenti arkadan aydınlatıyor. Bunlar farklı boyutları nedeniyle dinamik bir eğim sergiliyor. Bu aynı zamanda aracı kilitlerken ve kilidi açarken belirginleşiyor. Aydınlatmalı kumaş panel, işlevselliği duyguları harekete geçiren tasarım deneyimiyle birleştiriyor. Ayrıca MMI üzerinden kullanıcının isteğine göre otuz renk seçeneği mümkün. Bu da üst seviye kişiselleştirme sağlıyor. Yeni SONOS Premium Ses Sistemi’ne ait büyük hoparlörler, kapıların alt kısmında yer alıyor ve 3-Boyutlu ses ile sürükleyici bir deneyim sağlıyor.
Sahip olduğu tüm özellikler, yenilikler ve tasarım öğeleriyle yolda olmanın en güzel hali diye başlık attığımız Audi A3 Sportback’ın kaputunun altındaki bileşenlere geldiğimizde ise burada büyük bir değişimin yaşanmadığını görüyoruz. Audi belkide buna ihtiyaç duymadı ya da var olan kendini ispatlamış güç ünitelerinin bu güzelliğe yettiğini düşünmüş diyelim. 1,5 litre hacimli mild-hibrit teknolojisine sahip 110 kW (150 HP) güç üreten benzinli motor 7 ileri otomatik S Tronic şanzımanla birlikte Audi A3 Sportback’i performans ve sürüş konforuyla etkileyici bir otomobil yapmayı başarıyor. 1500-3500 devir dakika aralığında 250 Nm tork değerine ulaşan birliktelik her türlü yol koşulu ve zeminde otomobili keyifle kullanmanıza yardımcı oluyor. Yol tutuş, viraj kabiliyeti ve sürüş konforu gibi konularda da beklentileri fazlasıyla karşılayan Audi A3 Sportback, kompakt sınıfın en sportif otomobillerinden biriyim diyor adeta. Sahip olduğu şehir içi kullanım ve uzun sürüşler için akıllı yardımcı sistemleri ile güvenli sürüşte de varım diyen Audi A3 Sportback, Audi Pre Sense Front, Audi Pre Sense Basic ve dönüş asistanı, Şeritten Ayrılma Uyarısı, acil durum asistanı ile ve Şerit Değiştirme Asistanı gibi işlevler diğer yol kullanıcılarıyla olası kazaları önlemeye yardımcı oluyor. Dikey ve yanal kontrol desteği sağlayan Şerit Değiştirme Asistanı ve Adaptif Hız Sabitleme Sistemi sürüş konforunu artırıyor. Sistem, 210 km/s’ye kadar hızlarda hızlanma, fren ve direksiyon hakimiyetini yönetiyor ve otoyollarda 90 km/s’nin üzerindeki hızlarda şerit değiştirmeye de yardımcı oluyor. MMI aracılığıyla etkinleştirilen sistem, şerit değişikliğinin mümkün olup olmadığını ve hangi yönde değiştirilebileceğini gösterge panelinde ve göz hizası ekranında beyaz oklarla göstermek üzere arka radardan gelen verileri kullanıyor. Sürücü sinyaline dokunarak şerit değiştirmeye başladığında sistem sürücüye direksiyon ile aktif olarak yardımcı oluyor.
Teknik Özellikler: AUDI A3 SPORTBACK TFSI 110 kW (150 HP) S TRONIC
Motor hacmi:………………………………….1498 cc
Silindir adedi:………………………………….Sıralı 4
Maksimum güç:……………………110 kW (150 HP), 5000-6000 d/d
Maksimum tork:………………..250 Nm, 1500-3500 d/d
Aktarma:……………………………….önden çekiş
Şanzıman:…………………………7 ileri otomatik
Maksimum hız:…………………………..226 km/s
0-100 km/s:……………………………………8,1
Ön lastik:……………………………..235/35 R 19
Arka lastik:……………………………235/35 R 19
Frenler-Ön/Arka:…………Hava kanallı disk
Ortalama Yakıt Tüketimi:…………5,7 lt/100 km
Emisyon:……………………………..130 gr/km
Karoser-Uz/Gen/Yük:………….4352/1816/1441 mm
Dingil mesafesi:…………………………2635 mm
Bagaj hacmi:…………………………………380 lt
Ağırlık:………………………………………1325 kg