1.6 Dizel ile Karadeniz Yollarında – Hyundai Kona 1.6 Lt Dizel

KONA 1.6 lt dizel, 7 ileri DCT şanzıman kombinasyonuyla satışa sunuldu. “KonAtolia” adı verilen Türkiye turuyla 40 günde 7.000 km yol katediyor. Biz da bu yolun bir kısmını yaptık. Veee… KONA 1.6 lt dizel, 137.500 TL’den başlayan fiyat etiketine sahip.

PAYLAŞ
Hyundai Kona 1.6 Dizel

Bir dizel motor ekonomik olmasıyla hala çoğu tüketici tarafından merakla bekleniyor. Hyundai de cebini ve ekonomisini düşünen müşterileri için B-SUV segmentindeki estetik modeli KONA’nın Smartstream 1.6 dizel motorunu satışa sunmaya başladı. Çünkü bu aracın yakıt tüketimi 100 km’de 4.4 lt.

Merakla beklenen otomobili bir road show projesiyle tanıtmak isteyen Hyundai Assan, 40 gün boyunca 40 şehir gezerek toplamda 7.000 kilometre yol katedecekti. 12 Nisan’da İstanbul’dan start alan projede, Türkiye’nin en kalabalık şehirlerini ziyaret ederek otomobil meraklılarıyla bir araya gelip, Hyundai Yetkili Satıcılarında gerçekleştirilecek test sürüş günlerinde ayrıca, özel aktiviteler, Sanal Gerçeklik (VR) yarışmaları ve uzman sunumları da gerçekleştirilecekti.

Ayrıca, KonAtolia Türkiye Turu’nda, 40’tan fazla otomotiv gazetecisi KONA’nın direksiyonunda oturacak. Yüzlerce kilometrelik test sürüşlerinin ardından tura katılan uzman gazeteciler, izlenimlerini ve model hakkındaki detaylı görüşlerini otomobil severlerle doğrudan paylaşma imkanı bulacaktı.

Show’un startını gerçekleştirmek için Hyundai bayii, Topkapı Odak’taki basın toplantısında, yeni modelle ilgili olarak görüşlerini dile getiren Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, ”Geçtiğimiz yıl Mayıs ayında turbo benzinli motoruyla satışına başladığımız KONA modelimizin bugün de 1.6 litrelik dizel motorlu versiyonunu tüketicilerimizle buluşturmanın sevincini yaşıyoruz. Aynen benzinli versiyon gibi segmentinin en güçlü motoru olan dizel de hem hem performansı hem yakıt ekonomisi hem de Euro 6D normlarını karşılayan düşük emisyon seviyesiyle beklentileri fazlasıyla karşılayacak. Geçtiğimiz yıl sattığımız araçların içerisindeki SUV payımız yüzde 20 seviyesindeydi. Segmentinde liderliğe koşan Tucson’un ardından satışa sunduğumuz KONA dizel sayesinde de SUV pazar payımızı iki katına çıkarmayı hedefliyoruz” diyordu..
Benim etabım, Samsun’a uçakla inip, Ordu, Giresun, Trabzon etabını yapacaktım.
Oraya varınca da, Trabzon’daki Karadeniz Bölgesinin en büyük Hyundai bayiinde izlenimlerimi anlatacaktım.

Ve… İşte orada anlattıklarım.
Önce Samsun’dan Ordu’ya gelene kadar benim için en önemli otomobilin yakıt tüketiminden ne elde edileceği idi. Fabrika verileri 4,4 lt. Biz 4,5 t ile geldik. Ve… Eminim ki, Karadeniz sahil otobanı dedikleri yolda adım başı kırmızı ışık olmasa 4,4lt bin de altında çıkabilirdi.

Üstün sürüş dinamiklerini fazlasıyla yansıtan ve bir o kadar da verimli bir tüketime imzasını atan yeni yeni geliştirilen Smartstream 1.6 litre dizel motoru, sürtünme oranındaki önemli bir düşüş ile oldukça verimli bir turboşarj performansı sunuyor. Genel olarak, motorun yapısı hafif malzemeler uygulanarak optimize edilimiş. Bu da önemli bir ağırlık azalması ve daha düşük motor gürültüsü anlamına geliyor. Rakiplerine göre daha sessiz ve daha düşük titreşim seviyesine sahip KONA, böylelikle bir dizel motordan daha çok benzinli modelleri çağrıştırıyor.

Bildiğimiz kadarı ile, Hyundai, dizel modellerinin haricinde, düşük yakıt tüketimi ile ilgili çalışmalarını da sürüyor. Hatta 2022 yılına kadar içten yanmalı motorların termik verimini yüzde 50 seviyesine ulaştırmayı hedefliyor. Bu yoldaki çalışmalarından ödün vermeyerek gelecekte çok daha düşük yakıt tüketimi elde etmiş olurken, aynı zamanda daha düşük emisyon değerleriyle de çevreye karşı saygılı olmaya devam çalışacak. Hyundai mühendisleri, güçlü ve konforlu sürüş özellikleri arasında iyi bir denge oluşturdu. Hyundai’nin kendi geliştirdiği 7DCT çift kavramalı şanzımanı, manuel ve otomatik tiplerin tüm avantajlarını birleştirmiş. Ayrıca, geleneksel 6 vitesli otomatik şanzımanla karşılaştırıldığında yakıt tüketimini ve CO2 emisyonlarını yüzde 20’ye kadar düşürüyor.
7DCT ile birlikte KONA’da üç farklı sürüş modu sunuluyor. ECO, Normal ve Sport olarak adlandırılan bu modlar, her türlü sürüş keyfine göre uyum sağlayabiliyor. Örneğin; ECO modda gaz tepkileri yavaş ve vites geçiş oranları daha hızlı bir şekilde gerçekleşerek özellikle şehir dışı sürüşlerde maksimum ekonomi elde ediliyor. Normal mod ise günlük kullanımda hem ekonomiye hem de hızlı kullanıma olanak sağlıyor. Spor mod ise tamamen performanslı kullanıma yönelik. Sport’ta diğer modlara göre vitesler daha uzun tutulduğu için farklı bir değiştirme düzeni var. Vitesler daha geç değişirken daha fazla devir çevirmeye de imkan tanınıyor. Ayrıca, gaz pedalının tepkileri de diğer modlara göre daha hassas. Tork eğrisi de bu modda daha düşük devirlerden itibaren hissedilmeye başlıyor ve böylelikle daha performanslı ve daha keyifli bir şürüş keyfi elde ediliyor.
Gelişmiş Motor Tahrikli Hidrolik Direksiyon (MDPS) ise her zamankinden daha iyi tepkilere sahip. Daha hızlı direksiyon hareketlerini mümkün kılan bir vites oranı ile birlikte sunuluyor ve özellikle sportif sürüşlerde sürücüsüne maksimum keyif sağlıyor.
KONA, Hyundai’nin SUV serisinde tamamen yeni bir karakter. Bu yüzden etkileyici ve güçlü bir yapıya sahip olması neredeyse bir zorunluluk. Hyundai’nin geleneksel aile kimliği olan basamaklı ızgarası (Cascading Grille), KONA’da da en iyi şekilde sunuluyor. Farların üzerine yerleştirilen LED gündüz lambaları ile mükemmel bir görüntü sunan bu ızgara, ayrıca kompozit farlarla da gayet şık bir uyum içerisinde. Cesur bir ön ve arka ile birlikte kullanılan diğer plastik aksamlar ise aracın off-road havasını zirveye çıkaran en büyük unsurlar. B segmentinde olmasına rağmen otomobilin geniş duruşu ve hacimli yapısı, yeni bir tasarım özelliği olan 18 inç alaşım jantlar ile destekleniyor. Köpekbalığı yüzgeci şeklindeki anteni, otomobilin cesur karakterine daha fazla katkıda bulunurken, dizel motorla beraber sunulan bir diğer yenilik ise sunroof’u.

KONA’nın iç tasarımı, gösterge panelinin üzerinde pürüzsüz bir hat ile başlıyor. Kontürlü yüzeylere sahip diğer plastik aksamlar da eğlenceli karakteri temsil eden boyalı parçalarla destekliyor. Renk vurgusu, havalandırma menfezinin çevresinde, vitesi, motor çalıştırma düğmesi halkasını, koltuklardaki dikişleri ve direksiyon simidini çevreliyor.
Üst paketlerde sunulan, Apple CarPlay ve Android Auto’yu destekleyen 8 inç navigasyon dokunmatik ekranının ergonomik konumda olması sürücünün sürüş keyfini de engellemiyor. Kablosuz şarj (Qi), akıllı telefonları şarj ederken aynı zamanda USB bağlantı noktalarına ve AUX jaklarına bağlanarak sınırsız müzik keyfi de elde ediliyor. Üç aşamalı havalandırma ve ısıtma sistemi, vücudu saran rahat koltukları ve fonksiyonel direksiyon simidi, yolculara daha da fazla konfor sunuyor. KONA, hem yolcular hem de bagajlar için bol miktarda alan sunuyor. Arkadaki yolcular için 1,054 mm baş ve 880 mm diz mesafesi sunarak oldukça rahat bir yolculuk imkanı sunarken rakiplerinin aksine klostrofobik bir yapıda değil. 361 litre bagaj kapasitesine sahip KONA, hafta sonu kaçışları ve daha uzun yolculuklar için de son derece ideal.

Bizim yaptığımız yoldan daha sonraki etaplardan birine katılan Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, ”12 Nisan’da satışına başladığımız KONA dizel modelimizden 10 günde 100 adet satış gerçekleştirdik. Nisan ayını benzinli versiyon da dahil olmak üzere 200 adetlik bir KONA satışı ile kapatmayı hedefliyoruz. Kısacası, KONA modelimizin satış performansı her geçen gün artmaya devam ediyor. Ülkemizi karış karış gezdiğimiz Konatolia projemiz de tüm hızıyla sürüyor ve geçtiğimiz tüm şehirlerde ilgiyle karşılandık. Yediden yetmişe tüm otomobil severler KONA dizel ile bir araya gelerek test sürüşü imkanı buldular. Ayrıca, rotalarımız boyunca bizlere eşlik eden otomotiv gazetecisi dostlarımız da KONA dizel hakkındaki üst düzey görüşlerini otomobil severlerle paylaşıyorlar ” diyerek duygularını paylaşti.

PAYLAŞ