Subaru Crosstrek’in geliştirilmiş sürüş dinamikleri, günlük şehir içi kullanımdan sıra dışı outdoor kullanımlarına kadar güvenlik ve performanstan ödün vermeyen mükemmel bir sürüş konforu sunuyor. Bir crossover SUV’nin çok yönlülüğünü elektrik destekli e-BOXER güç aktarma organlarıyla birleştiren Crosstrek, mümkün olan en iyi sürüş kabiliyetini, konfor seviyesini ve güvenliği sunuyor.
Simetrik sürekli dört çeker sistemini standart olarak sunan Yeni Crosstrek, Subaru’nun kendine özgü e-BOXER elektrik destekli güç aktarma ünitesine sahip. Yeni tasarımlı stereo kameraları ve geniş açılı ilave ön mono kamerası sayesinde görüş açısı ve çalışma alanı genişleyen, 8’i yeni, 3’ü geliştirilmiş olmak üzere 11 adet sürücü destek ve güvenlik fonksiyonuna sahip yeni nesil EyeSight Sürüş Destek Sistemi Crosstrek’te standart olarak sunuluyor.
Yeni Crosstrek’te sürücü ve yolcuların kafa salınımını önleyen tıbbi tasarımlı koltuklar ve yeni 11.6 inç dokunmatik ekrana sahip multimedya sistemi bulunuyor. Aracın şasisindeki iyileştirmeler sayesinde mükemmel titreşim sönümlenmesi sağlanarak baş salınımında %44 oranında, ses rezonansında ise %50 oranında azalma sağlandı.
220 mm minimum yerden yüksekliğe sahip Crosstrek’te hem ileri hem de geri manevrada çalışabilen çift kademeli X-MODE bulunuyor.
Crosstrek’in üzerine inşa edildiği Subaru Global Platform (SGP), %10 daha fazla torsiyonel rijidite sunarak yol tutuşu ve stabiliteyi, tehlikeden kaçınma performansını, direksiyon tepkisini iyileştiriyor, titreşimleri azaltıyor ve sürüş konforunu artırıyor. İnsan vücudunda sürüş rahatsızlığı oluşturan durumları en yeni tıbbi araştırmalara dayanarak ortadan kaldıracak şekilde geliştirilen yeni ön koltuklar; hızlanma, direksiyon ve zorlu yollarda olağanüstü sürüş konforu sağlayacak şekilde omurganın alt bölgesini destekleyecek şekilde yeniden tasarlandı.
Uzun yolculuklarda bile tüm yolcular için güvenli bir sürüş deneyimi sağlamak için istenmeyen iç mekan gürültüsü mükemmel titreşim sönümlenmesi sayesinde en aza indirildi. Baş salınımını önleyen koltuklar, azaltılmış ses rezonansı, azaltılmış yol ve motor gürültüsü sayesinde, kullanıcılar daha az yol yorgunluğu, daha az sırt ve boyun ağrısı ve özellikle uzun yolculuklar sırasında daha az yol rahatsızlığı yaşayacak.
TASARIM
• Yüksek kaput konumu, şişkin çamurluk ve 18 inç Alüminyum Jantlar otomobilin çarpıcı formunu vurguluyor. Daha dinamik çizgilere ve şekillere sahip yeni çamurluk kaplamaları aracın aerodinamik görünüme katkıda bulunuyor.
• Crosstrek’te aracın aerodinamik kabiliyetini artırmak amacıyla ön ve arkada oluşturulan yeni hava kanallarında sağlamlık ve dayanıklılığı vurgulayan köpekbalığı derisi dokusu ve pütürlü saten yüzey dokusuna sahip hareketli desenler kullanılmış. Koruyucu parçalar için çizilmeye karşı yüksek direnç hissi uyandıran elmas desenli doku tercih edilirken, arka kapı yan eşik plakasında ve arka kapının alt kaplamasında aktif bir yaşam tarzını farklı bir tasarımla ifade eden sıradağ motifi kullanılmış.
• Dingil mesafesinin uzunluğu sayesinde iç mekânda sürücü ve yolculara geniş bir yaşam alan sağlanırken, arkadaki yolcular için koltuklar arasındaki mesafenin genişlemesi omuz mesafesinin büyük ölçüde artmasının yanı sıra rahat baş ve bacak mesafesi de sağlıyor.
DONANIM
• Yeni Crosstrek, bilgileri kolay anlaşılır şekilde gösteren bir yol bilgisayarı ve bilgi ekranı ile donatılmış kullanıcı dostu bir arayüz ile geliyor. Yeni nesil multimedya sistemine sahip 11.6 inç (1920×1080 Full HD) dokunmatik panelli merkezi bilgi ekranının üst bölümünde X-MODE ve yol bilgisayarı detayları yer alırken, orta kısımda bilgi-eğlence sistemi, alt bölümde ise klima kumandaları yer alıyor.
• Kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto 2 ile uyumlu gelişmiş bağlanılabilirlik sunuluyor.
• Yeni Crosstrek’in koltuk ısıtıcıları soğuk havalarda sürüş konforunu artırıyor. Arka koltuktaki yolcuların kullanımı için orta konsolun arka ucunda bulunan beyaz LED ışık ile aydınlatılan 2.4 USB A ve USB C bağlantı noktaları, akıllı cihazların hızlı bir şekilde şarj edilmesini sağlıyor.
• 2 yönlü elektrikli bel desteğine sahip 10 yöne ayarlanabilen sürücü koltuğu, sırtlığın alt kısmındaki desteğin sürücünün tercihlerine veya vücut tipine göre ayarlanmasını sağlıyor.
PERFORMANS
• Yeni Crosstrek, Simetrik Sürekli Dört Teker Çeker sistemi ile e-BOXER hibrit güç aktarma organının verimli bir kombinasyonunu sunuyor. Subaru e-BOXER sistemi, verimli bir sürüş için, 2.0 litrelik direkt enjeksiyonlu motor ile elektrikli motor arasındaki güç dağılım oranını sürüş koşullarına göre ayarlıyor. Lineartronic şanzıman ile birleştiğinde, konforlu ve keyifli bir sürüş için sessiz, pürüzsüz ve güçlü bir performans ortaya koyuyor.
• Lineartronic şanzıman, etkili ve yumuşak hızlanma, sürüş performansı ve daha iyi yakıt verimliliği için motoru en etkili aralıkta tutarak yumuşak ve kademesiz vites değişimleri için tüm devir aralıklarına uyum sağlıyor. Bu şanzıman Subaru’nun aktif tork dağılımlı AWD sistemi ile birlikte sunuluyor. Varsayılan tork ön tekerlek ve arka tekerlek arasında en iyi şekilde dengeleniyor ve tork gerçek zamanlı çekiş koşullarına göre ayarlanıyor. Simetrik Sürekli Dört Teker Çekiş (AWD) Sistemi her türlü hava koşulunda güven ve yetenek sağlarken, standart Aktif Tork Yönlendirme sayesinde gelişmiş yol tutuş ve viraj alma performansı sunuyor.
• e-BOXER hibrit güç aktarma organı, benzinli motor ve elektrik motoru arasındaki güç bölme oranını sürüş koşullarına uyacak şekilde ayarlayarak 3 sürüş modu arasında geçiş yapıyor: Benzinli Motor sürüşü, EV sürüşü ve Motor Assist sürüşü, sürücünün sürüş tarzına bağlı olarak şehir içi, dur-kalk trafikte gelişmiş yakıt tüketimi sunuyor.
• Kaygan yüzeylerde ve dik yokuşlarda optimum çekiş için motorun, şanzımanın, dört tekerlekten çekiş sisteminin ve frenlerin kontrolünü ele alan bir sistem olan X-MODE ile donatılan Crosstrek, artık geri manevrada da kullanılabiliyor.
• Standart donanımlı Yokuş İniş Kontrolü, X-MODE etkinken sürücü ayağını pedaldan çektiğinde bile sabit bir hızı koruyor, böylece sürücüler virajlı yollarda yokuş aşağı giderken direksiyona tamamen odaklanabiliyorlar. Yokuş aşağı yollarda daha iyi hız kontrolü için fren kontrol performansı geliştirildi.
• Araç, 1270 kg çekme kapasitesine sahip.
GÜVENLİK
• Yeni EyeSight Sürücü Destek Teknolojisi 12 işlevle birlikte geliyor (6 yeni, 3 geliştirilmiş, 4 mevcut):
Yeni:
1. Çarpışma Öncesi Frenleme ile önden yaklaşan bir araç algılandığında (görüşün zayıf olduğu kavşaklara girerken veya park yerinden çıkarken), sürücü bir uyarı sesiyle bilgilendiriliyor ve çarpışma riski olduğunda otomatik fren kontrolü gerçekleştiriliyor.
2. Ön Çapraz Çarpışma Öncesi Frenleme, kavşaklar gibi görüşün zayıf olduğu alanlarda veya bir park yerinden çıkarken önden çarpışma olasılığının yüksek olduğunu tespit ettiğinde sesli uyarı, yanıp sönen gösterge ve frenleme yardımı ile çarpışmayı önlemeye yardımcı oluyor.
3. Otonom Acil Manevra Desteği, çarpışmadan kaçınmanın gerektiği durumlarda otomatik direksiyon kontrolü gerçekleştirerek çarpışma önlemeyi destekliyor.
4. Şerit Ortalama Fonksiyonu, Adaptif Hız Sabitleyici ile birlikte hızlanma ve frenlemeye ek olarak direksiyon operasyonlarına yardımcı olarak şeridin veya yolun ortalanmasını sağlayarak, sürüş yorgunluğunu büyük ölçüde azaltıyor.
5. Acil Durum Şeritte Kalma Asistanı sayesinde araç şerit değiştirdiğinde veya şeritten ayrılmak üzereyken, yan şeritlerdeki araçların yaklaştığı tespit edilirse, sürücü bir uyarı sesi ve ekranı ile uyarılıyor, sistem şeritten ayrılmayı önlemek için direksiyon işlemlerine yardımcı oluyor.
6. EyeSight Sürüş Monitörü ilk kez sunuluyor. EyeSight Sürüş destek sisteminin durumu ve uyarıları ön camda görüntüleniyor. Sürücü mevcut durumu ve uyarıları gözünü yoldan ayırmadan ön camda görebiliyor ve böylece tehlikelerden kaçınmak için daha hızlı önlem alma şansı oluyor.
Geliştirilmiş:
1. Çarpışma Önleyici Frenleme’nin çalışma alanı genişletildi ve fren tepki performansı iyileştirildi.
2. Aracın şeridinden ayrılmasını engelleyen Şerit İhlal Koruması iyileştirildi ve hassas direksiyon kontrolü ile daha pürüzsüz ve doğal direksiyon tepkisi sağlandı. Ayrıca yol sınırını tanıyan ve şerit işaretleri olmadığında aracın yoldan çıkmasını engelleyen Şerit İhlal Uyarısı fonksiyonu da yeni modelde yer alıyor.
3. Adaptif Hız Kontrolü, öndeki aracı takip ederken ayarlanan hızın korunmasına yardımcı oluyor ve güvenli bir mesafeyi korumak için aracın hızına uyum sağlıyor. Çarpışma Önleyici Fren Kontrolü ve EyeSight’ın objeleri tanıma açısındaki genişleme sayesinde, Adaptif Hız Kontrolü’nün tepkiselliği ve pürüzsüz/doğal kontrolü iyileştirildi.
Mevcut:
1. Çarpışma Önleyici Gaz Kontrolü
2. Trafikte Hareket Uyarısı
3. Şerit İhlal Uyarısı
4. Dengeli Sürüş Uyarısı
• Geri giderken sürücüyü çarpışma riskine karşı uyaran ve gerektiğinde kaçınma eylemi gerçekleştiren standart donanımlı Arka Çarpışma Önleyici Frenleme (RAB) artık gösterge panelinde ve 11.6 inçlik multimedya ekranında olmak üzere iki konumda gösteriliyor.
• Crosstrek, aracın arkasından yaklaşan nesneleri algılayan ve sürücüyü uyaran Subaru Arka Araç Tespit Sistemi (SRVD) Sistemi ile standart olarak donatıldı. SRVD üç ana işlev sunuyor: Kör Nokta Uyarı Sistemi (BSD), Şerit Değiştirme Asistanı (LCA) ve Geri Manevra Trafik Uyarısı (RCTA).
• Crosstrek, kör noktaları azaltan ideal düzeyde çok yönlü görünürlük sağlayacak şekilde geliştirildi. Standart donanımlı LED Dönüş Aydınlatması sola veya sağa dönerken veya park ederken aracın önünü aydınlatarak geceleri görünürlüğü artırdı ve bu da yayaların ve bisikletlerin erken tespit edilmesine katkıda bulunuyor.
• Ön radar sistemi ve Adaptif LED farlar kavşaklarda otomobil, bisikletli ve yayalardan kaynaklanabilecek kaza riskini azaltmaya yardımcı oluyor.
• Crosstrek e-BOXER, sürücü koltuğu için Subaru’nun ilk ön yolcu koltuğu altı hava yastıkları da dahil olmak üzere dokuz hava yastığı ile standart olarak geliyor.