PANDEMİ SONRASI İLK SEYAHATLİ LANSMAN…

Uzuuun bir aradan sonra yüz yüze, uzun yollu ve gece kalmalı bir lansman yaşadık. Hyundai yeni B-SUV modeli, BAYON’u tanıttı, basın mensuplarına. Üstelik de 2 grupta, yaklaşık 35 er kişiden 70 kişiyi, Yenikapı’dan özel kiralanmış deniz otobüsü ile Bandırma’ya götürüp, orada yeni BAYON’ları teslim ederek, Çanakkale’ye sürüş organize etti.

Hakki Tolunay

Size bu rota ile ilgili KGM’yi de ilgilendiren izlenimlerimden söz etmek istiyorum.
Ama, önce Yenikapı feribotuna bir gelişim var ki sormayın.

Ben Lüleburgaz’da yaşıyorum pandemi sürecinde. Sabah 5 te uyandım. 5.15 te evden çıktım. Yenikapı’ya gelişim tam 4 saat sürdü. Trafik daha otobana Lüleburgaz sapağından çıkarken başladı. Yoldaki 10 araçtan 8’i yabancı plakaydı. Gurbetçiler yaz tatiline geliyorlardı. Sonra, Hadımköy sapağına geldiğimde yol kıpırdanmaz hale geldi. Tabii ki Pazar’ın sokağa çıkma yasağını, telafi için yazlıkçılar erkenden yola dökülmüşlerdi. Neyse Pazar’ın son yasaklı olduğu haftaydı. Bundan sonra onların yoğunluğu Pazar akşam üzerini vurur. Geçmiş deneyimlerimden biliyorum.

Gurbetçiler, Ağustos sonuna kadar devam edecektir.
O sabah yolun 4 saat sürmesini Google haritalar bile azaltamadı.
Neyse geç kaldım, gemiyi bekletmiş sağ olsun bizim Özgü Köylüc… Kendisi Hyundai’nin Basın Direktörü. Buradan bir kez daha istemeden de olsa gerçekleşen bu gecikmeden dolayı kendisinden ve beklettiğim arkadaşlarımdan özür diliyorum. Bekledikleri için de teşekkür ediyorum.

Kan ter içinde bindiğim gemi kalkıyor. Huzur ve ikramlar içerisinde Bandırma’ya varıyoruz.
Araçları teslim alıyoruz.

Şimdi…
Bandırma’dan yola çıkıyorsunuz. Her yerde siz kontrol kamera sistemleri olduğu mavi tabelalardan var. Hele Lapseki giriş çıkışında anlık hız sınırını aştığınızda, fotoğraf çeken bir kutu da var. Ama derdim bunlar değil. Tepedeki tabelalar otomobiller için hız sınırının 110 km olduğunu yazıyor ki, normal. Yol otoban gibi. Cruise Control’a bağlamadığınızı var saysak, 3-5 km üstüne çıktınız mı %10 opsiyon tanıyor trafik.

Soru ne biliyor musunuz. 3 adımda bir, köyler sapan yol ağızlarında döner kavşak yapmışlar. Burada önce 90, sonra 70, sonra 90 gibi sürat tahditleri var. Öyle böyle değil bazen 300-500 metrede bir, çıkıyor bu tabelalar. Hani 90-70-9o ya arkadan beli biraz kalın… Ama güzel bir afet çıkacak sanmayın… Bir döner kavşak geliyor. Velhasıl 100 km’ye çıkma şansınız çok az. Hani bu yol karşılıklı 3’er şerit, otoban gibi olmasa üzülmeyeceğim.
Sağ tarafınız deniz, yolu bırakıp, manzaraya takıla takıla 110 km hız çıkmayı unutun.
Bu tabelaları kime yerleştirtmişler, bunu kim hesaplamış bilmiyorum. Ama, masa başında yol krokisine bakarak konduğunu düşünüyorum.

Tam yokuş çıkacaksınız, biraz gaz verip, araca güç kazandırmanız gerekiyor. Ama, bir 70 tabelası birden hızınızı kesiyor. Motor bayılıyor.

Bu yoldaki en keyifli görüntü de Lapseki’ye yaklaşırken kıyıdan karşılıklı yükselen Boğaz Köprüsü ayakları idi. Hatta Anadolu tarafına birkaç tabliyenin konulduğu görünüyor. Seneye biter belki.

Otomotiv sektörünün veri ve ikinci el fiyatlandırma şirketi Cardata’nın Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın, 1 Temmuz itibariyle otomotiv pazarını oldukça hareketli günlerin beklediğini söylüyor. Yaptığı verilere dayalı değerlendirmede, “Sektörü çok şanslı bir 2 aylık dönem bekliyor. Uzun tatil dönemleri sıfırı olduğu kadar ikinci el araç pazarını da hareketlendirecek. Haziran ayının sıfır otomobil satışları açısından 75 bin adetle kapanmasını bekliyoruz. İkinci el araç satışları ise bunun 5-6 katı olacaktır. Ancak, asıl kırılma noktası 1 Temmuz. Özellikle tatil öncesi, yani 15 Temmuz’a kadar olan dönem ikinci el araca çok yoğun bir talep olacak. Yaptığımız analizler, Temmuz ayında 300 bin adet tekil ikinci el aracın satılacağını gösteriyor. Bu satışların büyük bölümü ise ilk 15 günde gerçekleşecek” dedi. Sıfır araçların yatırım aracı olarak görülmeye devam ettiğini de sözlerine ekleyen Yalçın, “150 bin TL’ye kadar sadece 3 araç kaldı. Asıl dikkat edilmesi gereken ise 300-400 bin TL bandı. Çünkü, markalar araçlarının çoğunu buraya konumlandırdı.” diye konuştu.

Temmuz’da pandemi kısıtlamalarının kaldırılacak olması birçok sektör için hareketli günlere işaret ediyor. Bu sektörler arasında sene başından bu yana özellikle sıfır araç satışlarında önemli bir talep karşılayan otomotiv sektörü de yer alıyor.

‘Hemen Sat’ uygulamasıyla saniyeler içerisinde aracın değerini gösteriyor
İkinci el araç sektöründe en çok tartışılan “boya” konusu ile ilgili olarak RS Servis, önemli açıklamalarda bulundu. Türkiye Sigorta Birliği (TSB) verilerine göre Türkiye’de her yıl ortalama 1 milyon kasko hasar dosyası, 1 milyon trafik hasar dosyası olmak üzere toplamda 2 milyon hasar dosyası açıldığı vurgulanırken, 2 milyon aracın da kayıt dışı onarıldığı ifade ediliyor. Yapılan açıklamada, yılda 4 milyon aracın “boyandığı” belirtilirken, yine toplamda her yıl yaklaşık 12 milyon karoser parçasının boyandığına dikkat çekiliyor.
Kurumsal ekspertiz firmalarının pazara dahil olması, ikinci eldeki güvensizlik problemini bir nebze azalttı. Ancak boya konusuyla ilgili yanlış algı devam ediyor.

TSE belgeli servislerde, fabrika boya kalitesine maksimum sadık kalınarak, uzman eğitimli teknisyenler tarafından uygulanan profesyonel boya işlemi, aracın değerini koruyor.
Kaskodan hasar dosyası açılan araçların yüzde 35’i yetkili servis, yüzde 45’i özel servis, yüzde 20’si ise tamirhanelerin yolunu tutuyormuş. Zorunlu trafik sigortası üzerinden açılan hasar dosyalarındaysa araçların yüzde 55’i tamirhane, yüzde 35’i özel servis, sadece yüzde 10’u ise yetkili servislerde boyanıyor ve onarılıyor. Ayda 350 bin aracın boyandığı çok büyük bir sektör var.

TSE belgeli servisler tercih edilmeli.

Sağlıkla kalın. Önlemlerinizi alın.
Covid’den uzak kalın….