Yenilenen yüzü ve yeni motoru ile geçtiğimiz yılın sonunda Türkiye pazarında satışa sunulan Ford’un pick-up sınıfındaki temsilcisi Ranger, Wildtrak 4X4 versiyonu ile sürüş izlenimi sayfalarımızın konuğu oldu. Üstün sürüş özellikleri ve yüksek performanslı motoru ile her türlü yol koşulunda güçlü bir duruş sergilemeyi başaran Ranger’ın direksiyonundayken kendinizi onun kadar güçlü hissediyorsunuz.
Kaslı yapısıyla güçlü bir görünüme sahip Ranger’in dış tasarımında bir önceki modele göre büyük bir değişim yaşanmamış görünsede, far gurubu ve ön tamponda yapılan değişimlerle farklı bir duruş sergilenmiş. Yüksek ve küt burunun ortasındaki kalın çerçeveli ön ızgara ve Ranger’e agresif bir bakış kazandıran LED farlar güçlü yüz hatlarının öne çıkan detaylarından. Yanlarda tavan rayları ve krom detaylar dikkat çekerken, daha sade bir görünüme sahip arka bölümde bagaj kapağının üzerindeki Ranger yazısı tasarımı tamamlayan diğer değişiklikler arasında yer alıyor. 5359 milimetre uzunluğa, 1997 milimetre genişliğe ve 1815 milimetre yüksekliğe sahip Ford Ranger Wildtrak, 3220 milimetrelik aks mesafesiyle de heybetli görünümünün boşa olmadığını kanıtlıyor. Ayrıca 80 santim ile sınıfının en iyi su geçiş derinliğine ve 230 mm yerden yüksekliğe sahip olan yeni Ford Ranger sürücü ve beraberindeki yolcuların konforunu bozmadan zor arazi koşullarını dize getiriyor. 29 derecelik yaklaşma ve 21 derecelik uzaklaşma açıları asfalt dışı yollarda güvenle ilerlemeye yardımcı oluyor. Sürüş destek sistemlerinden aracın alternatif sürüş modlarına kadar her türlü özelliğini deneyimleme fırsatı bulduğumuz Ford Ranger, arazide hızlanmakta zorlanmayan yapısı, süspansiyon sistemi ve su geçişlerinden çukura varan dik iniş parkurlarını kolaylıkla geçmesini sağlayan Yokuş Destek Sistemi ile Ford Performance ruhunu yansıttı.
Ranger’in kapısını açıp içeriye geçtiğinizde, Ford’un binek modellerine yakın bir tasarım dili karşılıyor sizi. Binek otomobillerde bulunan bazı teknolojik donanımlarıyla sadece arazide değil, asfaltta da konforlu yolculuklar vaad eden Ranger’da dijital gösterge paneli ve 8 inçlik yüksek çözünürlüklü renkli dokunmatik multimedya ekranı dikkat çekiyor. Ford’un sesli komut veya sekiz inçlik dokunmatik ekran üzerinden kaydırma veya dokunma hareketleriyle kullanılan SYNC 3 iletişim ve eğlence sistemi Apple CarPlay ve Android Auto ile uyumlulu çalışıyor. 8 inçlik dokunmatik ekran müzik içeriklerinden navigasyona kadar oldukça zengin bağlanabilirlik ve multimedya içeriği sunuyor. Ford Ranger aynı zamanda bir dizi sürüş destek sistemiyle de güvenli sürüşe katkı sunuyor. Akıllı Hız Sistemleri (ISA) hız sınırlandırma ile trafik işareti tanımlama teknolojilerini bir arada kullanıyor ve Ranger’ın hızını, trafik şartlarına göre değişen hız sınırlarına göre otomatik olarak ayarlıyor. Yine araçta olası çarpışmaları önleyen veya etkilerini azaltan yaya algılama özelliğine sahip Çarpışma Önleme Yardımcısı yer alıyor. Akıllı Hız Sistemleri (ISA) ile entegre çalışan sistem, bir çarpışma riski algıladığında önce sürücüyü işitsel ve görsel olarak uyarıyor ve sürücünün reaksiyon göstermemesi halinde fren pedalı ve disklerin tepki verme süresini kısaltmak üzere hazırlık yapıyor ve sürücünün hala reaksiyon göstermemesi halinde sistem aracın hızını düşürmek için otomatik olarak fren yapıyor. Bunlarla birlikte Ford Ranger Wildtrak ilk kez Ford’un anahtarsız giriş ve çalıştırma özelliğiyle donatılan Ranger modeli. Gelişmiş Otomatik Park Sistemi sayesinde ise park manevralarını sistem otomatik olarak gerçekleştiriyor ve sürücüye sadece gaz ve fren pedalına basmak kalıyor. Bu sistemle paralel park son derece pratik hale geliyor. Park ve manevra konusunda 8 inçlik ekrandan takip edilebilen geri görüş kamerasının görüntüleri de sürücüye büyük kolaylık sağlıyor.
Var olan bütün özellikleri ile direksiyonundayken kendinizi onun kadar güçlü hissettiğiniz Ranger’in kaputunun altında Ford, makyaj operasyonu ile birlikte yeni nesil bi-turbo 2.0 litre Eco-Boost motora görev vermiş. Önceki versiyona göre yüzde 19’a kadar yakıt verimliliği sunan yeni motorda alt devirlerde her iki turbo besleme yüksek tork üretimi için seri çalışıyor. Üst devirlerde küçük turbo devreden çıkarken büyük turbo yüksek güç üretimi için çalışmaya devam ediyor. Ranger’in kalbinde bulunan 1996 cc hacmindeki motor, 213 PS ve 500 Nm tork değerleri sunuyor. Ford Ranger ailesinde ilk kez yeni 10 vitesli otomatik şanzıman kullanılıyor. Dört tekerden çekiş sistemine sahip olan Ford Ranger Wildtrak 0-100 km/s hızlanmasını 10.5 saniyede gerçekleştiriken, maksimum 180 km/s hız yapabiliyor. Fabrika verilerine göre ortalama 7.8 litre yakıt tüketim değerine sahip Ranger Wildtrak, 204 gr/km CO2 emisyon salım değerine ulaşıyor. Optimize edilen kompakt boyutlu turbo besleme sayesinde yeni motor yerini aldığı 2,2 litre hacimli TDCi motora kıyasla özellikle alt devirlerde daha yüksek hava iletimi gerçekleştiriyor ve böylece tüm devir aralıklarında daha canlı ve atak bir sürüş hissi sunuyor.
Sonuç olarak, geçtiğimiz yıl geçirdiği kapsamlı makyaj operasyonunun ardından güncel görünümü ve yeni motoru ile satışa sunulan Ford Ranger Wildtrak, performansı ve üstün sürüş özellikleri ile her türlü yol koşulunda güçlü bir duruş sergilemeyi başarıyor. Direksiyonundayken sizde kendinizi en az onun kadar güçlü hissediyorsunuz.
Teknik Özellikler: FORD RANGER WILDTRAK 4X4 2.0 EcoBlue 213 PS AT
Motor hacmi:………………………………….1996 cc
Silindir adedi:………………………………….Sıralı 4
Maksimum güç:……………………213 HP, 4000 d/d
Maksimum tork:………………..500 Nm, 1750-2250 d/d
Aktarma:……………………………….4 tekerlekten çekiş
Şanzıman:…………………………10 ileri otomatik
Maksimum hız:…………………………..180 km/s
0-100 km/s:……………………………………10,5
Ön lastik:……………………………..265/65 R 17
Arka lastik:……………………………265/65 R 17
Frenler-Ön/Arka:…………Hava kanallı disk/disk
Ortalama Yakıt Tüketimi:…………7,8 lt/100 km
Emisyon:……………………………..233 gr/km
Karoser-Uz/Gen/Yük:…….5359/1977/1815 mm
Dingil mesafesi:…………………………3220 mm
Bagaj hacmi:………………………………….1029lt
Ağırlık:………………………………………2316 kg