İlk olarak geçtiğimiz ay Yeni Egea Hybrid lansmanına giderken tanıştığımız Fiat Egea Sedan dizel otomatik sürüş izlenimi sayfalarımızın konuğuydu bu ay. Lansmana giderken yaklaşık 800 kilometrelik bir rotada deneyimleme fırsatı bulduğumuz otomobil, Türkiye Ralli Şampiyonasının ilk ayağı olan Rally Bodrum’a giderken daha uzun bir seyahat süresi boyunca yol arkadaşımız oldu. Ekonomik motoru, ona eşlik eden otomatik şanzımanı, ferah bir yaşam ve bagaj alanı sunan boyutları, teknolojik yenilikleri ve geliştirilmiş sürüş konfor özelikleri ile yeni Fiat Egea Sedan Dizel Otomatik yolculuk sonunda Türkiye’nin Otomobili olmayı neden başardığını gösterdi bizlere.
Yıllardır Türkiye’nin en çok tercih edilen otomobili olan Fiat Egea ailesi her geçen gün kendisini geliştirmeye devam ediyor, Sedan’dan Crosswagon gövde tipine, benzinli düz vitesten Hybrid otomatik vites seçeneğine kadar her ihtiyaca uygun beklentiye cevap verecek şekilde donanıma sahip olan otomobil, Yeni Cross görüntüsüyle geçtiğimiz yıl Türkiye’de Yılın Otomobili seçilmişti. Yine geçtiğimiz yıl geçirdiği makyaj operasyonu ile daha çekici ve daha şık bir görünüme kavuşan Egea’da, yenilenen ön ızgara, LED teknolojisine sahip farlar ve krom detaylar öne çıkan öğeler olmuştu. Neyse dediğimiz gibi geçtiğimiz yıl yenilenen otomobilde tasarımdan fazla bahsetmeye gerek yok, nede olsa bir yıldır meraklı tüm gözler yeni Egea’yı ezberledi adeta. Bizim size anlatacaklarımız yeni motor şanzıman seçeneği ve uzun yol deneyiminde yaşadıklarımız aslında.
Önce neden başlıkta Egea’ya Türkiye’nin otomobili dediğimizi açalım. Sedan sever bir millet olarak (SUV’ların ele geçirdiği otomabil pazarında hala en çok tercih edilen gövde tipi olarak direniyor) Egea Sedan boyutları ve sunduğu geniş bagaj hacmi ile bu beklentiyi fazlasıyla karşılıyor. Eh yakıt ekonomisi de bizim için önemli bir kriterdir otomobil alırken ki artan akaryakıt fiyatlarını göz önüne alırsak artık ilk kriter oldu bile diyebiliriz, Egea Sedan dizel motoruyla bu beklentiyi de fazlasıyla karşılıyor. Günümüz kalabalık şehir yaşamında ve trafiğinde otomatik vites olmazsa olmazlardan biri haline geldi tercih kriterlerinde, Egea Sedan’ın DCT otomatik şanzımanı dizel motoruyla sağladığı uyum ve tepkileriyle bunu da fazlasıyla karşılıyor. Teknolojik yenilikler, sürüş yardımcı destek sistemleri, geliştirilmiş sürüş konforunu arttıran özellikleri ve arttırılmış güvenlik sistemleriyle Egea Sedan yolculuğumuz boyunca bizim ve Türk otomobil kullanıcısının her ihtiyacını fazlasıyla karşılayarak başlığa neden Türkiye’nin Otomobili olarak yazmamız gerektiğini gösterdi.
Hadi birazdan otomobilin içerisinden bahsedelim size isterseniz, iç hacim konusunda sınıfının en iyi değerlerinden birine sahip Egea Sedan, hem önde hem de arkada yolculara geniş bir diz mesafesi sağlamayı sürdürüyor. Daha kompakt bir boyuta sahip olan direksiyon daha ergonomik olacak şekilde tasarlanırken 7 inçlik dijital gösterge panelinin daha iyi görünmesini sağlıyor. Ailede ayrıca yeniden tasarlanan klima kumandaları, krom ve siyah detaylarla zenginleştirilen orta konsol da yeni tasarımıyla ön plana çıkıyor. Eh uzun yola gidiyoruz saklama alanları önemli elbette suyumuz, kahvemiz, atıştırmalıklarımız olacak ortalığı fazla dağıtmamak gerek. Merak etmeyin hepsi yerli yerinde ve ulaşılabilir noktalara konumlanmış. Uzun yolculuktayız sadece bunlar mı teknoloji de gerekli elbette, 10 inç dokunmatik ekrana sahip tamamen yeni 5’inci nesil UConnect mültimedya sistemi üstesinden geliyor o sorununda. Carplay/Android Auto desteği, kablosuz şarj gibi özellikleri saymıyoruz artık, kısaca segmenti otomobillerin sahip olduğu tüm özelliklere Egea’da sahip deyip geçersek kimseye ayıp etmeyiz. İç kabinde geniş ve ferah bir yaşam alanı sunan Egea Sedan, bagaj hacmi konusunda da rakiplerine gözdağı vermeyi başarıyor. Tamam seyahatimizde kadın yolcumuz yoktu ama (lütfen kızmayın eşimden ve kızımdan biliyorum valiz konusunda sizinle kapışamayız) Genel Yayın Yönetmenimiz Kamil Hakkı Tolunay, Rally Bodrum’da yarışacağından kıyafetleri, kaskı, ayakkabıları derken bayağı bir yükümüz vardı ve sorunsuz hatta alanımız artarak hepsini yerleştirdik.
Gelelim Egea Sedan’ın kaputunun altında görev alan ekonomik bileşenlere. 1.6 Multijet II dizel motor 6 ileri oranlı DCT otomatik şanzıman ile uyum içerisinde çalışarak 3750 devir dakikada 130 beygir güç ve 1500 devir dakikada 320 Nm tork değeri sunuyor. İlk tanıştığımızda 4.1 tüketim değerine ulaştığım Egea Dizel’de (yarışmanın gazı ile o değerlere ulaştım itiraf ediyorum) Bodrum seyahatimizde o rakamları göremedim, tabi bunda daha rahat olmanın etkisi yok değildi. Ama yine de şehirler arası yolculuk ve otoban sürüşlerinin yoğun olduğu bir ortamda ki 130 km/s hız civarlarında 5.3 litrelik bir ortalama tüketim değeri iyi bir rakam. Bu arada bazen keşke şanzıman Hybrid seçeneğindeki gibi 7 ileri olsa keşke dediğim anlar olmadı değil. Performans ve ekonomik anlamda oldukça başarılı olan Egea Sedan, sürüş konforu konusunda da gayet yeterli bir otomobil olduğunu gösterdi, uzun sürüşlerde yola sağlam basan yapısı, güzel ayarlanmış süspansiyon sistemi ve sürüş yardımcı destek sistemleri keyifli bir seyahat yapmanıza olanak sağlıyor.
Sadece otoban sürüşlerinden de bahsetmiyoruz bu arada, sağolsun Muğla Büyükşehir Belediyesi iki yıldır sürdürdüğü alt yapı yenileme çalışması nedeniyle ralli parkurlarında döndürdüğü Bodrum sokaklarında da rahatsızlığı minimuma indiren konfor özellikleri sunan Egea, geliştirilmiş aktif güvenlik sistemleri ve ileri sürüş destek sistemleriyle sınıfı standartlarını yakalayarak neden ilk tercih edilen olduğunu gösteriyor.
Teknik Özellikler: FIAT EGEA SEDAN 1.6 MULTIJET II 130 HP DCT
Motor hacmi:………………………………….1598 cc
Silindir adedi:………………………………….Sıralı 4
Maksimum güç:……………………130 HP,3750 d/d
Maksimum tork:………………..320 Nm, 1500 d/d
Aktarma:……………………………….önden çekiş
Şanzıman:…………………………6 ileri otomatik DCT
Maksimum hız:…………………………..209 km/s
0-100 km/s:……………………………………9,8
Ön lastik:……………………………..205/55 R 17
Arka lastik:……………………………205/55 R 17
Frenler-Ön/Arka:…………Hava kanallı disk
Ortalama Yakıt Tüketimi:…………4,5 lt/100 km
Emisyon:……………………………..118 gr/km
Karoser-Uz/Gen/Yük:…….4532/1792/1497 mm
Dingil mesafesi:…………………………2636 mm
Bagaj hacmi:…………………………………520 lt
Ağırlık:………………………………………1355 kg
 
		 


















