Merakla beklenen otomatik şanzıman ve hibrit motor seçeneğine bu yılın ilk yarısında kavuşan Türkiye’nin en çok tercih edilen otomobili Fiat Egea, Lansmanında kullanıp beğendiğimiz Cross Hybrid versiyonu ile konuğumuz oldu bu ay. Cross Wagon seçeneğinden Hatchback seçeneğine, benzinli motorundan dizel motoruna kadar her versiyonunu deneyimlediğimiz Egea bu versiyonu ile de zirvede yer almaya devam edeceğini gösteriyor.
Genel Yayın Yönetmenimiz Hakkı Tolunay ile birlikte Çanakkale’de düzenlenen lansmanında deneyimleme fırsatı bulduğumuz ve ikimizin de beğenisini kazanan Egea Cross Hybrid’i sürüş izlenimi sayfalarımızın konuğu olduğunda da yine ikimiz kullandık. Günü birlik İzmit ziyareti gerçekleştirdiğimiz model hem uzun yolda hem de şehir içi kullanımda ekonomi ve performansı ne derece başarılı sunduğunu gösterdi bizlere.
Biliyorsunuz sürüş izlenimi sayfalarımızın konuğu olan otomobillerden bahsederken önce dış tasarım sonra da iç tasarım ve en son kaputun altında yer alan bileşenlerden bahsederiz yazılarımızda. Ama fonksiyonel ve şık yeni görüntüsüne iki yıl önce kavuşan Fiat Egea tasarımı hakkında tekrar tekrar yazmak çokta akıllıca gelmedi doğrusu, sanırım sizlerde okumak istemezsiniz artık, fotoğraflara bakın anlarsınız artık diyoruz…
He bu Egea’nın Cross versiyonu diyorsanız, eh onu da Wagon seçeneğinden Hatchback seçeneğine kadar sayfalarımıza konuk edip detaylıca paylaştık.
Hatırlayalım istiyorsanız buyurun. Egea Cross, güçlü ve cesur tasarım hatları, farların altına kadar uzanan yeni ızgara görünümü ile bir crossover modelde olması gerektiği gibi geniş ve heybetli duruşu ile tüm dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor. Yeni süspansiyon yapısı, yeni jant ve lastik ölçüleriyle Egea Cross’un yerden yüksekliği, diğer gövde seçeneklerine göre 4 cm artıyor.
Tüm Cross versiyonlarında standart sunulan tavan rayları sayesinde Egea Cross, hatchback muadiline göre toplamda 7 cm yükselmiş oluyor. Fiat Egea Cross, güçlü görünümünü perçinleyen daha büyük lastikleriyle de gerek tasarımsal gerekse işlevsel farkını ortaya koyuyor. Egea Hatchback’ten 7 cm. daha yüksek olan Egea Cross’un, gövde mimarisi daha yüksek bir sürüş pozisyonu sunuyor.
Egea Cross’un crossover detayları çamurlukların etrafındaki gövde kaplamaları ile başlayarak yanlarda ve ön tarafta da devam ediyor. Cross için özel tasarlanan kaslı ön ve arka tampon, yan marşpiyeler ve bu gövde tipine özel tavan rayları da otomobile güçlü ve gösterişli görünümünü beraberinde getiriyor.
Bu konuda yazmayacağım desem de, hazır tasarım detaylarına girmişken iç mekanın hakkında da biraz hafızalarımızı tazeleyelim derseniz; Egea Cross Hybrid’in içerisine yöneldiğimizde, kardeşleri gibi sınıfının en iyi iç hacim değerlerinden birine sahip, tüm yolculara çok geniş ve ferah yaşam alanı sunan iç mekan karşılıyor sizi. Şık ve sürücü odaklı tasarımı ile son derece modern bir görünüme sahip kokpitte malzeme ve işçilik kalitesi de kendisini gösteriyor.
Multimedya konusunda da yenilikçi ve modern teknolojik imkanları kullanıma sunan Egea Cross Hybrid’te gelişmiş bağlanabilirlik çözümlerine ve 10 inç dokunmatik ekrana sahip beşinci nesil UConnect 5 multimedya sistemi yer alıyor. Kullanıcılarına pratik ve kullanışlı bir sürüş deneyimi sunmaya hazırlanan modelde kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto desteğine sahip olan Uconnect 5, kişiselleştirilebilir profillerle 5 adede kadar konfigürasyonu saklama olanağı sunuyor.
Egea Cross Hybrid’teki multimedya sistemi, tıpkı ailenin diğer üyelerinde olduğu gibi aynı anda iki telefonu Bluetooth üzerinden bağlama olanağı da sunuyor. Kullanıcı, böylece iki farklı cep telefonunu eş zamanlı olarak kullanabiliyor ve gelen ve giden çağrıları, o sırada bağlı olmayan telefondaki bir çağrıyı cevaplamak için bir bağlantıdan diğerine geçiş yapmadan aynı anda yönetebiliyor.
Yeni Fiat Egea modellerinde direksiyon da daha şık ve daha sportif tasarımıyla ve tamamen yenilenmiş olarak dikkat çekiyor. Daha kompakt bir boyuta sahip olan direksiyon daha ergonomik olacak şekilde tasarlanırken 7 inçlik dijital gösterge panelinin daha iyi görünmesini sağlıyor. Ailede ayrıca yeniden tasarlanan klima kumandaları, krom ve siyah detaylarla zenginleştirilen orta konsol da yeni tasarımıyla ön plana çıkıyor.
Tamam lafı çok uzattık artık kaputun altındaki bileşenlerenden bahsedelim biraz da, sonuçta anlatmak istediğimiz Hybrid versiyonun özellikleri. Egea Cross Hybrid, performansını yeni nesil 130 HP güç ve 240 NM torka sahip, 1,5 litrelik 4 silindirli turbo benzinli FireFly motor ile 48-Volt bataryaya sahip 15 kw’lık elektrik motorun sinerjisinden alıyor. Egea Cross Hybrid’de BSG (Belt Start Generator) ve 15KW’lık elektrikli motor 130 beygirlik içten yanmalı motoru destekliyor.
Egea Cross Hybrid, yeni güç aktarma organları sayesinde içten yanmalı motorun ısınma fazında oluşan yakıt tüketimi ve emisyonun düşürülmesi sağlanıyor. Egea’daki hibrit teknolojisi; aracın sessiz, akıcı, yakıt harcamadan, %100 elektrikli modda kalkış yapabilmesine (e-launch) ve düşük devirde tamamen elektrikli modda ilerlemesine (e-creep) imkan sağlıyor.
Egea Cross Hybrid, sadece elektrik motorun gücü ile yoğun ve sıkışık trafikte kısa mesafelerde gaz pedalına basmadan ilerleyebiliyor (e-queueing).Egea Cross Hybrid tamamen elektrik modunda park edilebiliyor (e-park). Hem frenleme hem de yavaşlama esnasında enerji geri kazanımı ile bataryasını şarj edecek şekilde geliştirilen Hibrit Egea, performanstan ödün vermediği gibi maksimum sürüş konforu sağlıyor.
Egea Cross Hybrid ile birlikte 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzıman da FIAT markasında ilk defa satışa sunuluyor. 7 ileri otomatik vitesli Egea Cross Hybrid, 0-100 km hızlanmasını 8,6 saniyede tamamlarken yakıt tüketiminde de önemli bir avantaj sağlıyor ve şehir içi kullanımda 100 km.de 5,0 lt’lik (WLTP) tüketim değerine ulaşıyor. Egea’daki hibrit teknolojisi, yine Fiat modellerinde bir ilk olarak, sürüş sırasında benzinli motoru tamamen kapatarak WLTP çevriminin yüzde 47’sinin benzinli motor çalıştırılmadan tamamlanabilemesini sağlıyor. Bu oran şehir içi çevrimde yüzde 62’ye kadar çıkabiliyor.
Sonuç olarak, yeni 48-Volt hibrit benzinli motor, şehir içi kullanımda hem benzinli, hem de dizel motorlara oranla daha düşük yakıt sarfiyatı sağlıyor. Yeni Egea Cross Hybrid, tüm bu özellikleriyle sınıfındaki en gelişmiş 48-Volt Hibrit motor seçeneğini sunuyor.
İleri sürüş destek sistemleri (ADAS) ile donatılan hibrit motorlu Egea, ailenin tüm üyelerinde olduğu gibi, ‘Trafik İşareti Tanıma Sistemi’, ‘Akıllı Hız Asistanı’,’ Şerit Takip Sistemi’, ‘Sürücü Yorgunluk Uyarı Sistemi’, ‘Akıllı Uzun Far’ gibi güvenlik donanımlarını Urban (orta) donanım seviyesinden itibaren seçilebilir hale getiriyor.
Hayatı kolaylaştıran “Anahtarsız giriş ve çalıştırma”, “kablosuz akıllı telefon şarjı”, “kablosuz multimedya bağlantısı” ve ‘Kör Nokta Uyarı Sistemi’ ile (Sedan gövde tipinde) “otomatik bagaj açma sensörü” gibi özellikleri ise yine Lounge versiyonunda sunulmaya devam ediliyor.
Teknik Özellikler: FIAT EGEA CROSS HYBRID
Motor hacmi:………………………………….1598 cc
Silindir adedi:………………………………….Sıralı 4
Maksimum güç:……………………130 HP, 5250 d/d
Maksimum tork:………………..240 Nm, 1500 d/d
Aktarma:……………………………….önden çekiş
Şanzıman:…………………………7 ileri otomatik
Maksimum hız:…………………………..202 km/s
0-100 km/s:……………………………………9,2
Ön lastik:……………………………..225/45 R 17
Arka lastik:……………………………225/45 R 17
Frenler-Ön/Arka:…………Hava kanallı disk/disk
Ortalama Yakıt Tüketimi:…………5,4 lt/100 km
Emisyon:……………………………..123 gr/km
Karoser-Uz/Gen/Yük:…….4386/1818/1556 mm
Dingil mesafesi:…………………………2638 mm
Bagaj hacmi:…………………………………440 lt
Ağırlık:………………………………………1350 kg
 
		 


















