Yeni Nesil NX ile Lexus için Yeni Bir Dönem Başlıyor…

Premium otomobil üreticisi Lexus, ikinci nesil NX modelinin tanıtımını bir test sürüşüyle gerçekleştirdi. Markanın D-SUV segmentindeki temsilcisi Yeni NX, Lexus’un ilk plug-in hibrit modeli de dahil olmak üzere Mart ayından itibaren Türkiye’de de satışa sunulacak.

Yeni Lexus NX Türkiye

Lexus markasının tasarımda gideceği yeni yönü ortaya koyan, dinamik performans ve teknoloji açısından ileriye doğru bir adım atan NX, ilk nesilde olduğu gibi yeni nesilde de yenilikçi bir yaklaşımla öne çıkıyor.

Yeni Lexus NX Türkiye_2

“Yeni NX Türkiye’de Lexus’un ana modellerinden biri olacak”

NX modelinin Türkiye pazarına gelişiyle birlikte markanın iddiasını daha da artıracağını ifade eden CEO ve Yönetim Kurulu Başkanı Ali Haydar Bozkurt “Yeni NX modelimizi önümüzdeki yılın ilk çeyreğinde pazara sunduğumuzda hem D SUV segmentinde hem de premium segmentte iddiamızı daha da artıracağız. Yeni NX sizlerin de gördüğü gibi marka adına yeni bir dönemi temsil ediyor ve markanın geleceğini şekillendirecek modellerden biri olacak. Bu model Türkiye’de adetsel olarak büyümemizde önemli katkılarda bulunacak ve ana modellerimizden biri haline gelecek. Lexus’un Avrupa’da ve Türkiye’deki yolculuğunda etkin rol oynayacak NX, gelecek yıl elimizin daha da güçlenmesini sağlayacak. Türkiye’de hibrit ve plug-in hibrit yani şarjlı hibrit seçenekleriyle satışa sunulacak olan Yeni NX’in, premium segment kullanıcılarının da büyük beğenisini kazanacağına inanıyoruz. Bununla birlikte filo firmalarının da markamıza ilgisi büyük ve yeni NX için ön sipariş görüşmelerine şimdiden başladık” dedi.

“Yeni NX 300 bin TL’ye varan vergi teşviğine sahip”

Lexus’un yeni NX modeliyle birlikte kullanıcılara çok farklı bir seçenek sunacaklarını söyleyen Bozkurt, “Her açıdan geliştirilen yeni NX, aynı zamanda Türkiye’de şu anki hibrit vergi teşviğinden faydalanıyor. NX için şu anda 300 bin TL civarında bir vergi teşvik avantajı bulunuyor. Bununla birlikte plug-in hibrit versiyonlarda maliyetlerin daha yüksek olmasından dolayı daha fazla fiyat avantajı sunabilmek adına daha kapsamlı bir teşviğin gelmesi gerektiğini düşünüyorum” dedi.

“98 km elektrikli menziliyle segmentinde en uzun menzile sahip”

Lexus’un sahip olduğu elektrifikasyondaki teknolojik üstünlüğünün altını çizen CEO ve Yönetim Kurulu Başkanı Ali Haydar Bozkurt, “Lexus’un geliştirdiği plug-in hibrit NX, üstün teknolojisi sayesinde şehir içinde 98 km’ye varan bir menzil sunarak, segmentinde sadece elektrikle en uzun menzili gerçekleştirme başarısına imza atıyor. Yakıt tüketim ortalaması ise 100 kilometrede sadece 1.1 litre olarak ölçüldü. Müşterilerimizi bu teknolojik araçtan çok fazla etkileneceğini şimdiden hissediyoruz. NX’in yüksek elektrikli menzili önümüzdeki dönemde daha fazla ses getirecek” dedi.

“Bulunurluk problemimiz yok, hemen teslim avantajına sahibiz”

NX’in lansmanında global çip krizine de değinen CEO ve Yönetim Kurulu Başkanı Ali Haydar Bozkurt “Lexus markası olarak çip krizinden en az etkilenen markayız. Şu anda bulunurluk problemimiz yok ve hemen teslim avantajına sahibiz. Hedefimiz her yıl bir önceki yılın üzerine çıkmak ve biz geçen senenin adetlerini Ağustos ayı itibariyle aşmayı başardık. Premium pazarın üzerinde bir büyüme elde ettik; premium pazar ilk 9 ayda yüzde 13 büyürken, Lexus olarak biz yüzde 58 büyüme kaydettik.

“Lexus hizmetleriyle farklı bir konumda”

Premium segmentteki müşteri beklentilerinin daha yüksek ve farklı olduğunu belirten Bozkurt “Bu da içinde yoğun rekabeti barındırıyor. Ayrıcalıklı hizmetler sunmanın gayreti içindeyiz. Geniş premium servis ağı, gerektiğinde helikopter ile servis hizmeti, ikame araç, bireysel danışman, 7/24 açık showroom ve geri alım garantisi bunlardan sadece bazıları. Bunun yanında ayrıca Lexus ikinci el olarak da değerini koruyan bir marka ve tüm bu hizmetlerle birlikte farklı bir konumda olmaya devam ediyor.” diye konuştu.

Lexus’un ilk plug-in hibriti: NX 450H+

Yeni nesil NX ile birlikte Lexus’un plug-in hibrit versiyonu da satışa sunulacak. Lexus’un 15 yıldan daha uzun süredir hibrit teknolojisindeki uzmanlığını yansıtan ilk plug-in hibrit modeli, yeni NX 450h+ ismiyle sahneye çıkıyor.

NX 450h+’ın hibrit sistemi, dört silindirli 2.5 litrelik hibrit motoru, 134 kW ön elektrik motoru ve 40 kW arka elektrik motoruyla kombine ediyor. Elektrik motorları, dışarıdan kabloyla da şarj edilebilen 18.1 kWh’lık sınıfının en yüksek kapasiteli bataryasından güç alıyor. Arkada yer alan elektrikli motor, E-Four teknolojisiyle dört çeker sürüş sağlıyor.

NX Plug-in’de yüksek verimlilik ve güç

NX 450h+ toplam güç olarak 309 HP üretiyor ve bu sayede 0-100 km/s hızlanmasını 6.3 saniyede tamamlıyor. Bu yüksek performansa karşın WLTP ölçümlerine göre CO2 emisyonu 20-26 g/km ve ortalama yakıt tüketimi 0.9-1.1 lt/100 km değerleri ile sınıfının en iyi değerlerini sunuyor. Lexus’un elektrikli motorlar konusundaki köklü geçmişi, NX’in sınıfının lider elektrikli sürüş kapasitesine sahip model olarak öne çıkmasını sağlıyor. NX ortalama olarak karma tüketimde 69-76 km elektrikli menzile sahipken şehir içerisinde versiyona göre 98 kilometreye kadar sadece elektrik motoruyla yol alabiliyor.

Bataryanın boşalması halinde aracın yüksek verimliliğini hala korumaya devam etmesi ise Lexus’un hibrit deneyimi sayesinde fark yarattığı bir başka nokta olarak öne çıkıyor. Bataryanın boşaldığı durumlarda birçok rakip sistem aracın normal içten yanmalı bir araç gibi çalışmasına yol açarken NX 450h+’ın kendi kendini şarj eden hibrit sistemi, verimliliğin rakiplerin yakıt tüketimine göre ortalama yüzde 30 daha yüksek olmasını sağlıyor. Bu durumda benzinli motor bataryayı şarj etme moduna geçiyor ve daha verimli bir enerji yönetimi elde edilmesine yardımcı oluyor. Aynı zamanda NX’in sadece elektrik gücüyle gidilebilmesi adına her zaman bataryada daha fazla gücün olmasını sağlıyor.
Bununla birlikte NX 450h+’ın bataryası, 230 V/32 A bağlantı ve araçtaki 6.6 kW şarj sistemiyle 2.5 saat civarında doldurulabiliyor.

NX’in daha verimli ve performanslı hibriti: NX 350h

NX ürün gamının bir diğer seçeneği olan tam hibrit NX 350h, dördüncü nesil Lexus hibrit teknolojisi ile hibrit performansını ve verimliliğini daha ileri seviyelere taşıyor. NX 450h+ plug-in hibrit ile aynı 2.5 litre motora sahip olan araç, 244 HP ile ilk nesil NX300h’ye göre yüzde 24 daha fazla güç üretiyor ve yüzde 10 civarında daha az CO2 salımı gerçekleştiriyor. Bu sayede performansı artan araç 0-100 km/s hızlanmasını 7.7 saniyede tamamlıyor.

NX ile yepyeni bir tasarım anlayışı

Lexus, tamamen yeni NX modeliyle daha sofistike bir tasarıma imza attı. Lexus L-finesse tasarım felsefesini geliştirerek zarif tasarımı yüksek teknolojiyle bir araya getiriyor. İlk nesil NX’te kullanıcıların büyük beğenisini toplayan yenilikçi karakter korunurken, yeni nesil NX’e daha sofistike, olgun ve dinamik bir tasarım dili adapte edildi.
NX’in “fonksiyonel güzellik” temasına sahip yeni tasarımı, şık görünmesinin ardında daha iyi aerodinamileri, daha düşük gürültü seviyesini ve daha yüksek yakıt verimliliğini barındırıyor. Yeni nesil NX’in dinamik sürüşünü vurgulamak adına kavisli yüzeyler ve keskin çizgilere yer verildi.

Daha büyük ve daha çevik

Lexus Global Mimari GA-K platformunun kullanılması sayesinde, daha fazla kabin yaşam alanı ve daha fazla bagaj hacmi elde edildi. İlk nesil NX’e göre yeni araçta uzunluk 20 mm, aks aralığı 30 mm, genişlik 20 mm ve yükseklik 5 mm artırıldı. GA-K platformu ile birlikte ön iz açıklığı 35 mm ve arka iz açıklığı da 55 mm artırıldı. Bu da Yeni NX’in tasarım olarak daha güçlü bir duruşa sahip olmasını sağlarken aynı zamanda dinamik sürüşüne de katkı sağladı.

Yeni NX’in ön tarafında Lexus’un kendine has ön panjuru, aracın tasarımında tamamlayıcı bir role sahip oldu. Daha dik ve daha zarif bir çerçeveyle tamamlanan ön panjur, uzun motor kaputunu vurguluyor ve arkaya doğru genişleyen gövdenin genel biçimini oluşturuyor. Lexus’a özgü ön panjur, daha güçlü üç boyutlu bir görünüm yaratan ve U şekilli bloklardan oluşan yeni bir ağ desenine sahip ve bu aynı U motifi üst versiyon araçların jantlarında da görülüyor. Kaputun zarif şekli, aynı zamanda sürücü koltuğundan iyi bir görüş açısının elde edilmesini sağlıyor.

Uzun ve akıcı ön bölüm, kısa çıkıntılara sahip güçlü arka tasarım ile kontrast oluşturuyor. Arka bölümde yeni L şekilli tamamen LED stop grubu ve ilk kez UX SUV modelinde kullanılan aracın arka genişliği boyunca uzanan şerit ışıklandırmalar dikkat çekiyor. Logonun yerine ‘LEXUS’ isminin yazılı olarak yer alması ise aracın daha modern ve daha güçlü kimliğini ortaya koyuyor.

Yeni NX ile kokpit tarzı kabin deneyimi

Yeni NX, sürücüler için tamamen yeni bir sürüş deneyimi sunuyor. Lexus’un ilk kez LF-30 Electrified konseptinde gösterdiği Tazuna kokpit konsepti, NX modeli ile üretime aktarıldı.
Adını “binicinin dizginleri kullanarak atını kontrol etmesini anlatan” Japonca bir kelimeden alan Tazuna konsepti, “eller direksiyonda, gözler yolda” anlayışıyla sezgisel bir sürüş sağlıyor. Sürüş deneyimini daha ileriye taşıyan kokpit tarzı, sürücüye daha fazla güven vererek her sürüşün daha keyifli olmasına yardımcı oluyor.

Tazuna kokpit tasarımıyla çoklu bilgi ekranı ve ön cama yansıtmalı göstergeler, en az göz ve baş hareketiyle birlikte kolayca okunabiliyor. Benzer anlayışla çalıştırma düğmesi, vites kolu, klima kontrolleri, sürüş modu seçim düğmeleri de aynı yere konumlandırılarak kolay bir kullanım sağlanıyor.

Lüks bir lounge konforu

Yeni NX’in kabini sürücüyle birlikte tüm yolculara yüksek konfor sunacak şekilde tasarlandı. Lüks bir lounge hissi uyandıracak şekilde düzenlenen kabinde, Takumi Ustaları’nın yüksek işçilik kalitesiyle birlikte Lexus’un Omotenashi misafirperverlik felsefesi daha yüksek konfor ve yeni teknolojilerle harmanlanıyor.

Lexus, her modelinde olduğu gibi yeni nesil NX’te de tüm detaylara özen göstererek mükemmeliyetçi bir kabin ortaya koydu. Yolda en yüksek konforu ve virajlarda savrulmamak adına en iyi yan desteği sağlayacak şekilde tasarlanan ön koltuklar, aynı zamanda daha iyi postür sağlayacak şekle sahip.

Lüks ve konfor özelliklerinin yanı sıra NX’te pratiklikten de ödün verilmedi. Günlük kullanımlar için daha fazla bagaj alanı sunan NX, arka koltuklar normal konumdayken 545 litre ve arka koltuklar katlandığında 1436 litre hacme sahip oluyor. Bagajın alt kısmı ise çeşitli aletlerin ve küçük nesnelerin taşınması için kullanılabiliyor. Plug-in hibrit NX’te ise bu alanda şarj kablosu için yer ayrılıyor ve böylece bagaj alanından hacim kaybı yaşanmıyor.

NX müşterileri bagaj alanına ulaşmak için hızlı ve sessiz çalışan elektrikli bagaj kapağı özelliğini kullanabiliyorlar. Elektrikli bagaj kapağı ortalama olarak sadece dört saniye civarında açılma ve kapanma süresine sahip.

Yeni NX modelinde tamamen yeni, daha hızlı ve daha fazla özellik sunan bir multimedya platformu kullanıldı. 9.8 inç dokunmatik ekran veya NX’in sınıfındaki en büyük ekranlardan biri olan 14 inç yüksek çözünürlüklü ekran tercih edilebiliyor. Wi-Fi-uyumlu Apple CarPlay ve Android Auto bağlantı sistemi ise, akıllı telefonların kolayca araca entegre edilmesini sağlıyor. Ayrıca daha yüksek ses kalitesi deneyimi için özel olarak geliştirilen 17 hoparlörlü Mark Levinson Premium Surround Sistemi de üst versiyonlarda sunuluyor.

NX’e binmek bir seremoniye dönüştürüldü

Lexus’un Omotenashi misafirperverlik felsefesi, sürücünün NX’e yaklaşmasıyla başlıyor ve adeta bir seremoniye dönüşüyor. Sürücünün araca yaklaşmasıyla birlikte kapı kolları, yer aydınlatmaları ve gündüz farları yanmaya başlıyor ve kapı açıldığında gösterge paneli ışıkları yanıyor. Kapı kapatıldığında NX’in silueti çoklu bilgi ekranında gösteriliyor ve fren pedalına basıldığında çalıştırma düğmesi titriyor. Aracın çalıştırılmasıyla birlikte grafikli ve sesli bir animasyon başlatılıyor. Tüm bu detaylarla, NX’e her binildiğinde kullanıcılara özel bir deneyim yaşatılması sağlanıyor.

NX’in kabinini daha sıcak ve zarif hale getiren Lexus Mood özelliğiyle birlikte her yolculukta doğru ışık efektinin seçilmesine imkan tanınıyor. Ayak bölmesi, kapı panelleri ve orta konsoldaki ambiyans ışıkları, 64 farklı renk temasından seçilebiliyor.

Lexus’da bir ilk: Elektronik kapı açma sistemi – E-Latch

Yeni NX, elektronik kapı açma sistemiyle donatılan ilk Lexus modeli oldu. Bu elektronik sistem, geleneksel iç kapı kolu yerine kapı panelinde kol dayanağının yanına yerleştirilmiş bir düğmeyi içeriyor. Tek bir yumuşak ve basit hareketle kullanım kolaylığı sağlaması, Japon evlerinde geleneksel fusuma sürgülü kağıt perdeli oda bölücü kapılardan esinlendi.
Güvenli Çıkış Asistanı özelliği sayesinde kapı açma anında arkadan bir araç, motosiklet veya bisiklet geldiğinde bunu algılayarak kapının açılması önleniyor. Dış tarafta ise sabit kapı kolunun iç tarafında küçük bir düğme yer alıyor.

İleri seviye güvenlik teknolojileri ve sürücü asistanları

Yeni NX, üçüncü jenerasyon Lexus Safety System + ile donatılan ilk Lexus modeli olarak da öne çıkıyor. Kapsamlı aktif güvenlik özelliklerine ve sürücü asistanlarına sahip NX, kaza riskini tespit etmek ve önleme konusunda yeni standartları belirliyor. Yeni NX’in geliştirilmiş Ön Çarpışma Önleyici Sistemi hem gündüz hem de gece motosiklet, hayvan ve ağaç, duvar gibi sabit objeleri de tanımlayabiliyor. Bununla birlikte Acil Direksiyon Asistanı, Adaptif Hız Sabitleyici ve Şerit Takip Asistanı gibi özelliklerle sürüşü daha güvenli ve konforlu hale getiriyor.

Elektronik kapı açma sistemi E-Latch ile birlikte çalışan ve otomotiv endüstrisinde bir ilk olan Güvenli Çıkış Asistanı kapı açma anında arkadan bir araç, motosiklet veya bisiklet geldiğinde bunu algılayarak kapının açılmasını önlüyor. Dijital iç dikiz aynası ise sürücüye daha geniş bir görüş açısı sunuyor.