60 yıla yaklaşan köklü geçmişi ve 25 yıllık hibrit tecrübesiyle segmentinin en iddialı modeli olan Toyota Corolla, geçtiğimiz Şubat ayında bünyesine eklediği gelişmiş güvenlik özellikleri, dış tasarımında geçirdiği küçük makyaj operasyonu ve 5. nesil tam hibrit motoru ile yenilenerek Türkiye yollarına çıkmıştı. Bu ay sürüş izlenimi sayfalarımızın konuğu olan Corolla, tüm bileşenleri ile neden en çok tercih edilen otomobili olduğunu gösteriyor.
Japon otomotiv devi Toyota’nın, üretilmeye başlandığı 1966 yılından bu yana 50 milyonun üzerinde satış rakamıyla dünyada en çok tercih edilen modeli olma başarısına ulaşan Corolla, küçük kozmetik dokunuşlarla tazelediği yüzü ve 5. nesil hibrit motoru ile sürüş izlenimi sayfalarımızı konuğuydu bu ay. Toyota’nın Yeni Global Mimarisi (TNGA) platformu üzerinde üretilen Corolla, genel tasarım çizgilerinden ziyade, yenilenen ön ızgara, sis farı çerçeveleri ve tasarımı değişen jantlar gibi küçük dokunuşlarla var olan güzelliğini makyajlamış bir görünümle çıktı karşımıza. Arka görünümünde de büyük değişim yaşamayan Corolla Sedan’a Pasifik Mavi ve Metalik Gri olmak üzere 2 yeni metalik dış renk seçeneği eklendi.
Dış tasarımında genel anlamda bir değişim yaşamayan Corolla’nın içerisine geçtiğimizde ise gerçek değişim ile karşılaşıyoruz. Üzerinde yükseldiği yeni elektronik platformun etkilerinin daha net hissedildiği Corolla’da daha kapsamlı bir dijital deneyim bekliyor sizleri. Yeni modelde sunulan daha fazla fonksiyonel multimedya sistemi ve tamamen dijital, özelleştirilebilir 12.3 inç’lik renkli dijital gösterge ekranı öne çıkıyor. 12.3 inç’lik yeni renkli dijital gösterge ekranı, tüm verilerin her türlü ışık koşulunda kolayca okunmasını sağlıyor.
Göstergelerin görünümü ise direksiyondaki düğmelerle 4 farklı modda ayarlanabiliyor. Yeni Toyota Touch 2 Multimedya Sistemi de daha hızlı performans ve birçok farklı bağlantı seçeneği sunuyor. Ürün gamında sunulan 10.5 inç dokunmatik multimedya ekrana sahip Corolla’da, kolay kullanım için klima ve ses sistemi açma/kapatma işlemleri için fiziksel düğmeler korunuyor. Geliştirilmiş kullanıcı deneyimi için daha hızlı ve sezgisel tepkiler veren multimedya sistemi, kablosuz Apple CarPlay ve kablolu Android Auto akıllı telefon entegrasyonlarına da sahip.
En çok tercih edilen otomobil olma özelliğine sahip Corolla’nın kaputunun altında yer alan bileşenlere geldiğimizde ise Toyota’nın kendi kendini şarj eden 5. nesil tam hibrit teknolojisi karşılıyor bizleri. Yapılan detaylı mühendislik ve tasarım çalışmaları sonrasında yeni hibrit sistemi daha iyi sürüş deneyimi, daha yüksek performans ve daha fazla verimlilik sağlıyor. Yeni lityum iyon bataryası ile daha güçlü ve verimli hale gelen, elektrik motoru ve benzinli motoru kombine eden yeni nesil hibrit 1.8 litrelik sistemin gücü yüzde 15 artırılarak 140 HP olurken 185 Nm tork üretiyor.
Corolla Hybrid’in 0-100 km/s hızlanması 1.7 saniye iyileştirilerek 9.3 saniyeye indi. Performans geliştirmeleriyle birlikte verimliliği de artırılan Corolla Hybrid’in ortalama CO2 emisyonu 102-107 g/km olurken, yeni model 4.5-4.7 lt/100 km’lik düşük yakıt tüketimiyle de dikkat çekiyor. Ne yalan söyleyelim Genel Yayın Yönetmenimiz Hakkı Tolunay ile birlikte gerçekleştirdiğimiz sürüş sırasında Toyota’nın belirttiği düşük tüketim değerlerine biz ulaşamadık. Bunda belki bizim sert kullanım şeklimiz belki de aceleciliğimiz etkili oldu. Neyse hibrit bir otomobil kullanıyorsanız daha sakin bir kullanım tercih etmelisin diyelim ve konuyu kapatalım.
Verimlilik ve konfor konusunda başarılı işlere imza atan Corolla güvenlik konusunda da dolu bir otomobil doğrusu. Son nesil Toyota Safety Sende ile donalılan Corolla’da Toyota, sürücü, yolcular, yayalar ve diğer trafik kullanıcılarının da güvenliğini ön plana almış. Bu amaçla yeni ve gelişmiş teknolojiler Toyota T-Mate’te bir araya getirilerek şehir içi ve şehir dışı yolculuklarda daha güvenli bir deneyim sağlanması hedefleniyor. Yeni Corolla, sürüş asistanı ve park destek asistan sistemlerinin de dahil olduğu en gelişmiş güvenlik özelliklerine sahip üçüncü nesil Toyota Safety Sense Akıllı Güvenlik Sistemi ile donatıldı. Önceki nesil sisteme göre radar ve kamera sistemleri geliştirilen Toyota Safety Sense 3, artık daha geniş alanı ve daha uzun menzili tarayarak daha kapsamlı bir koruma sağlıyor.
Yeni Corolla’da yer alan Ön Çarpışma Önleyici Sistemi, belli şartlarda yol üzerindeki araçlara ek olarak karşı istikametten gelen yaya, bisikletli ve motosikletlileri de algılayacak şekilde geliştirildi. Güvenlik özelliklerine eklenen Kavşakta Çarpışma Önleme Sistemi, olası kaza ve çarpışma anlarında sürücüyü sesli ve görsel olarak uyarırken, gerektiğinde otomatik fren yaparak kazaları engelleyebiliyor. Corolla’yla birlikte sunulan yeni güvenlik özelliği Proaktif Sürüş Desteği ise aracın yaya, bisikletli veya park halindeki araçlara yaklaşmasını önlemek ve kaza riskini en aza indirmek için yaya ve araçlara belli bir mesafe kaldığında sürüşü direksiyon ve fren aracılığıyla destekliyor. Güvenli Çıkış Desteği, kör noktada bir araç/bisiklet tespit ettiğinde ve kapının açılması durumunda, dijital gösterge ekranında uyarı ışıklarının yanmasını ve sesli uyarı verilmesini sağlıyor. Arka Koltuk Hatırlatıcı ise, arka koltukta çocuk veya evcil hayvan unutulmaması için araç durdurulduğunda dijital gösterge ekranında görsel ve sesli olarak uyarı veriyor.
Bunlara ek olarak; Acil Durum Direksiyon Desteği, Akıllı Adaptif Hız Sabitleme Sistemi, Sollama Desteği, Trafik İşareti Algılama Sistemi, Akıllı Şerit Takip Sistemi, Kör Nokta Uyarı Sistemi de Yeni Corolla’nın öne çıkan diğer güvenlik özellikleri arasında yer alıyor.
Teknik Özellikler: TOYOTA COROLLA SEDAN 1.8 L HYBRID e-CVT
BENZİNLİ MOTOR
Motor hacmi:………………………………….1798 cc
Silindir adedi:………………………………….Sıralı 4
Maksimum güç:……………………98 HP, 5200 d/d
Maksimum tork:………………..142 Nm, 3600 d/d
Aktarma:……………………………….önden çekiş
Şanzıman:…………………………e-CVT otomatik
Maksimum hız:…………………………..180 km/s
ELEKTRİK MOTORU
Tip:………………..Manyetik Tip Elektrik Motoru
Maksimum güç:……70 kW (95 HP), 5200 d/d
Maksimum tork:………………..185
HİBRİT SİSTEM AKÜSÜ
Tip:…………………..…….Lityum-İyon
Kapasite:……………….4.08 Ah
PERFORMANS
Hibrit Sistem Maksimum Güç:…104 kW (140 HP)
0-100 km/s:……………………………………9,3
Ön lastik:……………………………..225/45 R 17
Arka lastik:……………………………225/45 R 17
Frenler-Ön/Arka:…………Hava kanallı disk/disk
Ortalama Yakıt Tüketimi:…………4,7 lt/100 km
Emisyon:……………………………..117 gr/km
Karoser-Uz/Gen/Yük:…….4630/1780/1434 mm
Dingil mesafesi:…………………………2700 mm
Bagaj hacmi:…………………………………471 lt
Ağırlık:………………………………………1430 kg