Toyota C-HR 1.8L Hybrid e-CVT…

KARİZMASI KONSEPTTE YOK... Yazı ve Fotoğraflar: Bayram BAYRAMÇAVUŞ...

Toyota C-HR 1.8L Hybrid e-CVT

Geçtiğimiz kasım ayında ikinci nesli ile Türkiye yollarına çıkan Toyota’nın C-SUV segmentineki gözde modeli C-HR sürüş izlenimi sayfalarımızın konuğuydu bu ay. Bir önceki neslin yenilikçi tasarımı ve kalitesini bir adım öteye taşıyan yeni C-HR ‘Süper Coupe’ çizgileri, cesur tarzı ve keskin hatlarıyla konsept karizmasına sahip bir otomobil olarak çıktı karşımıza.

Keskinleşen hatları ‘Süper Coupe’ profili ve etkileyici duruşu ile yola çıktığınız andan itibaren bakışları üzerinde toplamayı başaran yeni C-HR önden bakıldığında markanın tam elektrikli model ailesinin yeni yüzünden izler taşıyor. Toyota C-HR prologue konseptinin tasarım temasına bağlı kalınarak üretime aktarılan ikinci nesil Toyota C-HR, dinamik tasarım çizgileriyle her an harekete hazır hissi uyandırıyor. Parabola tasarımlı Premium LED ön farlar aracın agresif görünümünü daha ileriye taşırken, yandan bakıldığında keskin hatları ve gövdeye gizlenmiş kapı kolları hem aerodinamiyi iyileştiriyor hem de aracın yalın tasarımına katkı sağlıyor.

Toyota C-HR 1.8L Hybrid e-CVT_2

Ayrıca arka sütunu da kapsayan çift renk gövde tasarımı da ilk defa Yeni Toyota C-HR’da sunuluyor. 19 inç alüminyum alaşımlı jantlar ise, aracın dinamik görünümünü tamamlıyor. Aracın arka bölümünde ise, dinamik hatlar devam ettiriliyor ve şerit tasarımlı ve Toyota C-HR imzalı LED arka stop lambaları dikkat çekiyor.
Bununla birlikte yeni Toyota C-HR Hybrid 4362 mm uzunluğa, 2640 mm aks aralığına, 1558 mm yüksekliğe ve 1832 mm genişliğe sahip olarak tasarlandı. Önceki nesle göre genişlikte 37 mm’lik artış, etkileyici tasarıma, genişliğe ve sürüş dinamiklerine katkı sağlıyor. Otomobilin bagaj hacmi ise 388 litre oldu ve önceki nesle göre 11 litrelik artış elde edilmiş.

Toyota C-HR 1.8L Hybrid e-CVT_3

Dış görünümü ile bakışları üzerinde toplamayı başaran yeni C-HR’nin içerisine geçtiğinizde de yaşanan değişimi fark ediyorsunuz. Sürücüyü kavrayacak şekilde tasarlanan otomobilin iç hatları dinamik bir sürüş pozisyonu sunarken, son teknolojiye sahip özellikler araç içerindeki deneyimi arttırmayı başarıyor. Kişiselleştirilmiş kullanıcı deneyimini ileri seviyeye taşıyan dijital bir kokpit ile dikkat çeken Yeni Toyota C-HR, standart olarak sunulan 12.3 inç tamamen dijital gösterge ekranıyla yenilikçi bir sürüş sağlıyor. Keskin grafiklere sahip dijital göstergeye aktarılan veriler, sürücü tercihlerine ve önceliklerine göre kişiselleştirilebiliyor. Toyota C-HR aynı zamanda standart olarak yeni 12.3 inç dokunmatik multimedya ekranı ile geliyor. Keyifli ve sezgisel kullanıcı deneyimi sağlayan multimedya sisteminde Apple CarPlay veya Android Auto ile akıllı telefon bağlantıları kablosuz olarak gerçekleştirilebiliyor.

Toyota C-HR 1.8L Hybrid e-CVT_4

Bu sayede kullanıcılar araç içerisinde akıllı telefon uygulamalarını, dokunmatik ekran ve sesli komut özelliklerini sezgisel olarak kullanabiliyorlar. Ön Cama Yansıtmalı Renkli Gösterge ekranı, standart kablosuz şarj ünitesi ve dijital iç dikiz aynası gibi özellikler de sürüş deneyimini ileriye taşıyor. Toyota C-HR ile Toyota ürün gamında ilk kez sunulan bir özellik ise “shift by wire” elektronik vites ve elektronik park freni oldu. Kabin içi deneyimi artıran bir diğer özellik ise, JBL premium ses sistemi oldu. 9 hoparlörlü JBL ses sistemi, Toyota C-HR için özel olarak geliştirildi ve müzik deneyimini tüm yolcular için en iyi şekilde yansıtıyor.

Yeni Toyota C-HR Hybrid’de, marka adına da bir ilk olacak şekilde perdesiz teknolojili ve termal yalıtımlı panoramik cam tavanı standart olarak sunuluyor. Bu gelişmiş cam tavan teknolojisi sayesinde birçok avantaj elde ediliyor. Bu teknoloji, geleneksel cam tavandan farklı olarak ağırlığı 5 kg azaltıyor. Ayrıca baş mesafesinde de 3 cm’lik kazanım sağlıyor. Kabinde sıcaklığı korumak için klima kullanma ihtiyacını azaltırken tüm yolculara her zamankinden daha ferah bir yolculuk vadediyor. Yazın kızılötesi ışınları yansıtarak soğutma ihtiyacını azaltırken, kış aylarında ise ısıyı içeride tutarak ısıtma ihtiyacını azaltıyor.

Yeni nesil Toyota C-HR, aynı zamanda gelişmiş ambiyans aydınlatma özelliğine sahip ilk Toyota modeli oldu. Gelişmiş ambiyans aydınlatma özelliği, geleneksel aydınlatma sistemlerinden farklı olarak entegre bir kullanıcı deneyimi sunuyor. 64 farklı renk seçeneğine sahip ambiyans aydınlatması, kişiselleştirilebilir renk seçiminin de ötesinde, soğuk veya sıcak olmak üzere kabin ortamını ya da günün saatini yansıtacak şekilde ayarlanabiliyor. Kabin ambiyansı parlak sabah tonlarından akşamları daha dinlendirici tonlara geçiş yapmak üzere günün saatleriyle senkronize edilebiliyor. Aynı zamanda güvenlik özellikleriyle de entegre şekilde çalışarak sürücüyü uyarabiliyor.

Toyota’nın ‘her zamankinden daha güçlü’ mottosuyla satışa sunduğu yeni C-HR’nin kaputunun altında yer alan bileşenlere geldiğimizde ise markanın kendini kanıtlamış beşinci nesil tam hibrit teknolojisinin görev aldığını görüyoruz. Beşinci nesil 1.8 litre hibrit teknolojisiyle sunulan Toyota C-HR 140 HP güce sahip ve 0-100 km/s hızlanmasını 9.9 saniyede gerçekleştirebiliyor. WLTP ölçümlerine göre 4.8 lt/100 km gibi düşük ortalama tüketimiyle dikkat çeken Toyota C-HR, 108 g/km’lik oldukça düşük CO2 emisyon değerlerine sahip. Yeni hibrit ünite önceki Toyota C-HR modeline göre daha güçlü olmasının yanı sıra mevcut emisyon ve tüketim değerlerini koruyor. Ekonomik sürüşün yanında güvenlik konusunda da önemli işlere imza atan Toyota C-HR, dinamik sürüşün yanında destek sistemleriyle de ön plana çıkmayı başarıyor. Toyota’nın TNGA platformu üzerine yapılan araç, bağımsız arka süspansiyonla birlikte sunuluyor. Yeni Toyota C-HR’ın dinamik performansı da her açıdan geliştirilerek daha çevik bir yol tutuşu elde edildi. Ani hızlanmalar ve daha yüksek kontrol için geliştirilen Yeni Toyota C-HR, keyifli sürüş deneyimini artırmak adına gaz pedalı ve otomobilin tepkileri arasında daha direkt bir ilişki kuruyor. Süspansiyon, frenler ve direksiyon sistemi yeniden tasarlanırken, aracın çevikliği ve sürüş konforu arasında ideal denge yakalanıyor.

Yeni Toyota C-HR, Toyota Safety Sense 3, Park Asistanı ve Sürüş Asistanlarını entegre eden T-Mate güvenlik özellikleriyle sınıfının en gelişmiş ve kapsamlı sistemini sunuyor. Kapsamı daha fazla artırılan güvenlik özellikleri, kaza riskini azaltırken sürüş destek asistanı sistemleriyle, keyifli ve güvenli bir sürüş deneyimi sunuyor. Yeni Toyota C-HR Hybrid, düşük hızlarda kazaları önlemeye yardımcı sistemiyle birlikte, Ön Çarpışma Önleyici (PCS), Adaptif Hız Sabitleme Sistemi (ACC), Otomatik Yanan Uzun Farlar (AHB), Akıllı Şerit Takip Sistemi (LTA), Acil Durum Sürüş Durdurma Sistemi (EDSS), Geri Görüş Kamerası, Güvenli Çıkış Asistanı, Geri Manevra Uyarı Sistemi ve Kör Nokta Uyarı sistemi gibi kapsamlı bir paket sunuyor.

Teknik Özellikler: TOYOTA C-HR 1.8 L HYBRID e-CVT

BENZİNLİ MOTOR
Motor hacmi:………………………………….1798 cc
Silindir adedi:………………………………….Sıralı 4
Maksimum güç:……………………98 HP, 5200 d/d
Maksimum tork:………………..142 Nm, 3600 d/d
Aktarma:……………………………….önden çekiş
Şanzıman:…………………………e-CVT otomatik
Maksimum hız:…………………………..180 km/s
ELEKTRİK MOTORU
Tip:………………..Manyetik Tip Elektrik Motoru
Maksimum güç:……70 kW (95 HP), 5200 d/d
Maksimum tork:………………..185
HİBRİT SİSTEM AKÜSÜ
Tip:…………………..…….Lityum-İyon
Kapasite:……………….4.08 Ah
PERFORMANS
Hibrit Sistem Maksimum Güç:…103 kW (140 HP)
0-100 km/s:……………………………………9,9
Ön lastik:……………………………..225/50 R 19
Arka lastik:……………………………225/50 R 19
Frenler-Ön/Arka:…………Hava kanallı disk/disk
Ortalama Yakıt Tüketimi:…………4,9 lt/100 km
Emisyon:……………………………..110 gr/km
Karoser-Uz/Gen/Yük:…….4362/1832/1558 mm
Dingil mesafesi:…………………………2640 mm
Bagaj hacmi:…………………………………388 lt
Ağırlık:………………………………………1520 kg