Fransız üretici Peugeot’nun ürün yelpazesi içerisindeki en büyük hacimli SUV modeli olan E-5008, göz alıcı tasarımı, son derece geniş ve rahat iç mekanının yanı sıra, yedi yolcu için tamamen elektrikli motor seçeneği sunan kendi segmentindeki tek model olarak dikkatleri üzerinde toplamayı başarıyor. İleri teknolojili estetik tasarımıyla yeni bir yaklaşım sergileyen E-5008, ultra kompakt farlar, radyatör ızgarasının üzerinde yer alan ve ön kısmın tamamını saran ince, zarif bir şeride yerleşiyor adeta. Yeni E-5008, sağlamlığa ve güvenliğe vurgu yapan güçlü SUV karakterini son derece dinamik bir tasarımla gösteriyor. 4,79 metrelik uzunluğu, 1,89 metrelik genişliği ve 1,69 metrelik yüksekliğiyle yeni E-5008, yüksek ve belirgin omuz çizgisi ve cömert boyutlarıyla birlikte yolda güçlü bir duruş ortaya koyuyor. Yeni E-5008 tasarımıyla hareketi çağrıştırıyor.
Arka camın eğimli tasarımını, çarpıcı yan tasarım öğeleri ve yeni ışık imzasıyla birlikte gövde rengiyle uyumlu yenilikçi ön ızgarayı da içeren ön tasarım takip ediyor. Tüm bu estetik bütünlük yeni E-5008’e etkileyici bir görünüm kazandıran ve kişiliğini vurgulayan özgün bir tasarım özelliği olarak öne çıkıyor. Tüm versiyonlarda LED farlar sunuluyor. E-5008 GT, standart olarak, far huzmesini trafik koşullarına göre otomatik olarak ayarlayan ve diğer sürücüleri rahatsız etmeden optimum aydınlatma sağlayan, PEUGEOT’nun yeni Pixel LED teknolojisiyle yollara çıkıyor.PEUGEOT 408 ve E-3008 ile başlayan yenilikçi yaklaşımı devam ettiren yeni E-5008, modern tasarım ile aerodinamik performansı iyileştiren özel jantlarla donatılıyor. Geometrik teknik tasarımıyla dikkat çeken 19 ve 20 inçlik jantların ortasında yeni PEUGEOT logosu yer alıyor. Yeni E-5008, pürüzsüz, akıcı, düz yan hatlarıyla dinamik ve yalın bir tasarım benimsiyor ve yan cam fitillerini kapılarda gizleyerek daha da zarif bir görünüm oluşturuyor. Yeni E-5008’de dekoratif parçaların sayısı da azaltıldı. Ayrıca belirli parçalarda bulunan krom detaylar yerini boyalı yüzeylere bıraktı. Örneğin ön spoyler ve arka tamponda Meteor Grisi, yan ayna kapaklarında ve bagaj çizgisinin alt kısmında Orbital Siyah renk kullanılıyor.
Dış tasarımı ve boyutlarıyla meraklı ve hayran bakışları üzerinde toplamayı başaran Peugeot E-5008’in içerisine geçtiğimizde ise markayı son yıllarda rakiplerinden bir adım öne geçiren yeni Peugeot Panoramic i-Cockpit karşılıyor bizleri yine. Hemen hemen her otomobil alıcısının aklına bir de Peugeot’ya mı baksak düşüncesini düşüren bu özellik yeni E-5008’de duyguları harekete geçirmeyi başarıyor. Sürücü koltuğa oturduğu andan itibaren, etkileyici Panoramic i-Cockpit ile benzersiz bir kokpit deneyimi yaşarken, yolcular ise olağanüstü hacim ve konfor özelliklerinden yararlanıyor. PEUGEOT ekipleri, yükseltilmiş gösterge ekranı ve geniş merkezi dokunmatik ekran olmak üzere i-Cockpit’in üç temel unsurundan ikisini bir araya getirmeye karar vermiş. Bu iki ekran ön konsolun sol tarafından orta konsola kadar uzanan 21 inçlik yüksek çözünürlüklü tek bir panele sahip kavisli bir panoramik ekrana entegre edilmiş. Kavisli 21 inçlik HD panoramik ekran, yükseltilmiş gösterge ekranı ile merkezi dokunmatik ekranı birleştiriyor. PEUGEOT ekipleri, i-Cockpit’in üç temel unsurundan ikisini; yükseltilmiş gösterge ekranı ile büyük merkezi dokunmatik ekranı birleştirdi. Bunlar artık ön konsolun solundan orta konsola kadar uzanan, 21 inçlik yüksek çözünürlüklü tek bir panelden oluşan, kavisli bir panoramik ekranda entegre ediliyor. Panoramik ekran, ön konsolun üzerinde havada süzülüyor. Süzülme etkisi, ekranın altında bulunan LED ambiyans aydınlatmasıyla da vurgulanıyor.
En başından beri PEUGEOT i-Cockpit’in önemli bir bileşeni olan kompakt direksiyon simidi, daha sezgisel ve konforlu bir sürüş sunmak üzere kapsamlı bir şekilde yeniden tasarlandı. Direksiyon, daha da yüksek sürüş hissi ve konfor için yenilendi. Elbette, modern tasarımıyla kompakt yapısını koruyor. Yeniden tasarlanan, hava yastığını barındıran bölüm daha küçük tasarlandı. Ayrıca ön konsoldaki panoramik ekrana benzer bir havada süzülme etkisi için direksiyon simidi, kollarından izole edildi. Optimum ergonomi için kompakt direksiyon simidi üzerindeki kontroller de yenilendi. Sürücünün parmaklarını otomatik olarak algılayan kontroller, yanlış komutları önlemek adına, sadece sürücü onlara bastığında etkinleşiyorlar. Yeni kompakt direksiyon simidi, E-5008 GT’de standart olarak ısıtma özelliğine de sahip. Yeni PEUGEOT Panoramic i-Cockpit, kompakt direksiyon simidinin arkasında iki yeni, ince ve zarif kumanda kolu ve rejeneratif fren işlevi için iki kulakçık da sunuyor. Ön konsolun ortasında, tamamen kişiselleştirilebilir dokunmatik i-Toggles’a da yer veriliyor. Kullanıcı bu panelde; bir kişiyi aramak, sık kullanılan bir varış noktası için navigasyonu başlatmak, kaydedilen radyo istasyonlarından birine ayarlamak, ideal klima sıcaklığını ayarlamak gibi, en sık kullandığı 10 işlevi, hızlı erişim için programlayabiliyor.
Tüm sahip olduğu özellikler ve destek sistemleriyle kullancısına sunduğu konforu %100 elektrikli sürüş performansıyla destekleyen Peugeot E-5008’in bileşenlerinden konuşalım birazda sizlerle. En başından itibaren elektrikli bir otomobil olarak tasarlanan 73 kW batarya kapasitesine sahip yeni E-5008, Türkiye’de ilk etapta 472 km menzil sunan, 2 tekerlekten çekiş sistemi ve 210 HP/157 kW güce sahip %100 elektrikli güç-aktarma sistemi ile satışa sunuldu. Kaputun altında (Fosil yakıtlı otomobilleri anlata anlata kalemimizin alıştığı tabirle) yer alan yeni nesil sabit mıknatıslı senkron motor daha fazla güç ve verimlilik sunuyor. 2 tekerlekten çekişli versiyon, 157 kW maksimum güç ve 345 Nm maksimum tork üretiyor. 73 kWsa kapasitesine sahip batarya ise yalnızca 30 dakikada (hızlı şarj ile) yüzde 20’den yüzde 80’e şarj olabiliyor. Her türlü yol koşulunda kendisinden beklenilenin daha fazlasına sunmayı başaran E-5008, yol tutuş, viraj kabiliyeti ve güvenlik konularında da kendinizi rahat hissetmenize yardımcı oluyor. Güvenlik ve yol koşulları demişken yeni 5008, kullanıcılarına son derece rahat bir sürüş deneyimi sunuyor. Peugeot geleneğindeki dinamik şasi ayarları sayesinde ana yollarda rahat ve verimli, şehir içinde ise çevik sürüş özellikleri sergiliyor. Manevra yapmayı kolaylaştırmak üzere, standart olarak geri görüş veya kuş bakışı görüş olmak üzere, sürücüye iki farklı açı sunan bir geri görüş kamerası ile donatılıyor. Peugeot, yeni E-5008’de sunulan Sürüş Destek Sistemleri ile yarı otonom sürüşe doğru bir adım daha atıyor. Bu sistem, aracın tüm sensörleriyle (kameralar, radar vb.) sürücüye yardımcı oluyor. Bu sistemler, otoyollar veya çok şeritli yollarda sürücünün yükünü hafifletmek için tasarlandı. Yeni 5008’de yer alan yarı otonom sürüş özellikleri, sürücünün onayını gerektiriyor. Sensörler, sürücünün ellerini her zaman direksiyonda tutmasını sağlıyor.
Teknik Özellikler: PEUGEOT E-5008 GT 157 kW
Motor:………………………………….Sürekli Mıknatıslı Senkron
Batarya Tipi:………………………………….Lityum-İyon
Maksimum güç:……………………157 kW (210 HP)
Maksimum tork:………………..345 Nm
Aktarma:……………………………….önden çekiş
Şanzıman:…………………………tek oranlı otomatik
Maksimum hız:…………………………..170 km/s
0-100 km/s:……………………………………9,7
Menzil:…………………………..472 km
Ön lastik:……………………………..235/50 R 20
Arka lastik:……………………………235/50 R 20
Batarya Kapasitesi:………………….73 kWh
Ortalama Enerji Tüketimi:…………19,7 kWh/100 km
Emisyon:……………………………..0 gr/km
Karoser-Uz/Gen/Yük:…….4791/1895/1893 mm
Dingil mesafesi:…………………………2895 mm
Bagaj hacmi:…………………………………748 lt
Ağırlık:………………………………………2218 kg