Otomotiv dünyasında kompakt hatchbackleri tahtından eden B-SUV modeller arasında yer alan Peugeot 2008, satışa sunulduğu 2019 yılından itibaren yakaladığı satış rakamlarıyla her zaman podyumda olmayı başardı. İlk bakışta zarif, güçlü ve sağlam tasarımı ile etkisi altına girdiğiniz 2008, çok yönlü ve dinamik yapısıyla özellikle aktif kullanıcıyı kendisine çeken bir SUV olarak öne çıkıyor. Başta söylediğimiz gibi tanıtıldığı günden itibaren göz alıcı bir model olmayı başaran Peugeot 2008 köşeli ve güçlü çizgilerini koruyarak SUV statüsünü daha da güçlendirmiş ve sınıfının üzerinde bir ifadeye odaklanmış. Ön yan ve arka logolarında yeni bir yazı tipi ve yeni bazalt gri renk ile değişikliğe giden Peugeot 2008, 508 sedan ve 508 SW modellerinin ardından yeni Peugeot ışık imzasını benimseyen ikinci model olarak çıktı karşımıza. Bu, yeni 2008’de tampondaki parlak siyah eklere entegre edilen üçlü aslan pençesi ile daha da güçleniyor. Bu sayede, 2008’in öz güvenli kişiliğini ve sağlam SUV tasarımını vurguluyor. Tüm versiyonlar bu yeni ışık imzasına sahip. GT versiyonlarında, üçlü pençenin çarpıcı etkisi, FULL LED farların aydınlatılmasındaki üç ışık modülü ile daha da vurgulanıyor. Bu yönüyle GT versiyonu diğer versiyonlardan ayrışıyor.
Yeni ön cephesiyle 2008, yeni PEUGEOT logosunu da taşıyor; daha geniş, farlarla entegre ve aracın duruşunu güçlendiren özel yatay ızgara tasarımını içeriyor. Arkada, yeniden tasarlanan ışık imzasıyla yeni 2008, tüm versiyonlarında yeni LED stop lambalarına yer veriyor. PEUGEOT otomobillerinin arkasını karakterize eden simgesel üçlü pençe yeniden yorumlandı. Stop lambaları, otomobilin genişlik algısını güçlendiren ince ve zarif, iç içe yer alan üç yatay çift sıra pençeden oluşuyor. Ayrıca geri vites lambaları ve sinyaller de LED olarak sunuluyor. Kompakt boyutlarını koruyan PEUGEOT 2008, 4,30 m uzunluğa, 1,987 m genişliğe (aynalar dahil), 1,55 m yüksekliğe (Tavan barları dahil) sahipken dingil mesafesi de 2.605 mm. Omuz çizgisine kadar olan bagaj hacmi 434 litre olan yeni 2008, arka koltukların yatırılmasıyla 1.467 litreye kadar yükleme imkânı sağlıyor.
Dış tasarımı ile her zaman göz alıcı olmayı başaran yeni 2008’in içerisine geçtiğinizde ise artık Peugeot modellerinin olmazsa olmazı i-Cockpit karşılıyor sizleri. Kabinin kilit unsurlarından biri olan PEUGEOT i-Cockpit®, markanın en güçlü özelliklerinden biri olmayı sürdürüyor. Son 10 yılda 10 milyonun üzerinde satışla PEUGEOT i-Cockpit®, ergonomi, güvenlik ve sürüş keyfini optimize etmek için yeni 2008 ile daha da gelişti. Yeni dijital gösterge paneli göz hizasında, direksiyon simidinin hemen üzerinde ideal bir konuma sahip. Yeni 2008’in gösterge paneli, ALLURE ve GT versiyonlarında dijital. 10 inçlik dijital ekran yeni bir tasarıma sahip ve GT versiyonlarında 3-Boyutlu olarak donatılıyor. Ekranın rengi, bilgilerin düzeni ve önceliği kişiselleştirilebiliyor. ACTIVE PRIME versiyonunda analog gösterge paneli bulunuyor. Tüm yeni 2008 versiyonlarında 10 inç merkezi dokunmatik ekran standart olarak sunulurken, daha önce ilk iki donanım seviyesinde 7 inç olarak kullanıcılar ile buluşuyordu. Bu ekran, radyo ve telefon fonksiyonlarını (ACTIVE PRIME versiyonu) veya en yeni nesil PEUGEOT i-Connect® bilgi-eğlence sistemini kontrol etmek için kullanılıyor. ALLURE ve GT versiyonlarında merkezi ekran HD teknolojisine de sahip oluyor. Ayrıca merkezi ekranın altında işlevlere hızlı erişim için piyano tuşları da yer alıyor. Olayların merkezindeki kompakt direksiyon, PEUGEOT i-Cockpit® mimarisinin temel unsurlarından biri olmayı sürdürüyor; benzersiz çevikliği ve hareket hassasiyeti sunarak sürüş keyfini 10 kat artırıyor. Direksiyonun merkezinde yeni logo ve versiyona bağlı olarak çemberin alt kenarında yeni GT logosu yer alıyor. Multimedya sistemi, telefon gibi kontrol işlevlerini de barındırıyor. Yeni 2008 GT’nin iç mekânı, artık merkezi dokunmatik ekran ile koordineli ve seçilen sürüş moduna uyumlu 8 farklı renkte kişiselleştirilebilen ambiyans aydınlatmasını da sunmaya başlıyor. Yeni 2008 versiyonları, 2022 baharında tanıtılan zarif e-toggle vites tasarımına sahip olmaya devam ediyor.
Benzin, Dizel ve Elektrik olarak üç farklı motor seçeneği ile Türkiye pazarına giren yeni Peugeot 2008, sürüş izlenimi sayfalarımıza 1.2 litrelik 130 beygir güç üreten benzinli motor seçeneği ile konuk oldu. 8 ileri otomatik EAT8 şanzıman ile kombine edilen 3 silindirli motor Stop&Start sistemine sahip. Stellantis Grubu’nun pek çok modelinden aşina olduğumuz ve kendisini ispata ihtiyaç duymayan verimli ve performanslı motor, 5500 dakika devirde 130 beygir güç ve 1750 dakika devirde 230 Nm tork üreterek her yol koşulunda verdiğiniz her komuta anında cevap vererek sizi yanıltmıyor. Şehir içi ve şehir dışı kullanımda bir SUV’den beklediğiniz konfor ve güvenli sürüşün tüm beklentilerini sahip olduğu teknoloji ve sürüş destek sistemleri ile karşılayan yeni Peugeot 2008, sadece tasarımı ile değil tüm özellikleri ile göz alıcı olmayı başarıyor. Güvenlik ve sürüş destek sistemleri demişken, yüksek çözünürlüklü ön ve arka park yardım kameraları otomobilin yakın çevresini 360°’lik bir görüntü ile gösterirken, Dur-Kalk işlevine ve araçlar arası mesafe ayarına sahip Adaptif Cruise Control, Çarpışma uyarlı otomatik acil durum freni, Şerit Konumlandırma Asistanı, dikkat dağınıklılığını algılayan Sürücü Dikkat Uyarısı, Kör Nokta Uyarısı gibi donanımları hatırlatmadan geçmeyelim istedik. Sonuç olarak yollara çıktığı günden itibaren segmentinin en gözde modelleri arasında yer alan Peugeot 2008, bünyesine eklediği yenilikler ve tasarımını daha da güçlendiren küçük dokunuşlarla her zaman göz alıcı olmaya devam edecek bir model olarak çıktı karşımıza.
Teknik Özellikler: PEUGEOT 2008 GT 1.2 PureTech 130 HP EAT8 6.4
Motor hacmi:………………………………….1199 cc
Silindir adedi:………………………………….Sıralı 3
Maksimum güç:……………………130 HP, 5500 d/d
Maksimum tork:………………..230 Nm, 1750 d/d
Aktarma:……………………………….önden çekiş
Şanzıman:…………………………8 ileri otomatik
Maksimum hız:…………………………..203 km/s
0-100 km/s:……………………………………9,4
Ön lastik:……………………………..215/55 R 18
Arka lastik:……………………………215/55 R 18
Frenler-Ön/Arka:…………Hava kanallı disk/Disk
Ortalama Yakıt Tüketimi:…………5,9 lt/100 km
Emisyon:……………………………..136 gr/km
Karoser-Uz/Gen/Yük:…….4300/1815/1550 mm
Dingil mesafesi:…………………………2605 mm
Bagaj hacmi:…………………………………434 lt
Ağırlık:………………………………………1205 kg