Opel için elektrikli mobiliteyi daha da çekici hale getiren büyük bir adımı temsil eden yeni nesil Grandlad, Stellantis’in elektrikli araçlar için geliştirdiği STLA Medium platformu üzerinde yükselen ilk Opel modeli olarak öne çıkıyor. Platformun ona sağladığı özellikler sayesinde yeni Grandland’ın son derece sağlam bir tasarımı, yenilikçi şasi ile bir araya gelerek gözle görülür bir şekilde yüksek sürüş dengesi sunarken, düz gövde altı tasarımı sayesinde otomobilin altındaki hava akışı da optimize edilmiş oluyor. “Alman Enerjisi”ne sahip yeni Grandland, kullanım açısından temel ihtiyaçlara odaklanıyor ve elektrikli sürüş seçeneği sunuyor. Yeni Grandland, şık görünümünü, pratik detayları ve karbon ayak izini azaltan birçok özellik ile bir araya getiriyor. GS donanım seviyesi ile standart olarak sunulan, modelin ön bölümün orta kısmında yer alan aydınlatmalı “Şimşek Logosu”na sahip yeni 3D Vizör ve arka kısımda aydınlatmalı “OPEL” yazısı bulunuyor. Diğer öne çıkan yenilikçi özellikler arasında ise 50.000’den fazla ayrı hücreden oluşan yeni Intelli-Lux HD LED® Pixel aydınlatma sistemi, elektrikli araçlar için geliştirilen yeni STLA Medium platformu yer alıyor.
Yeni model, Opel’in “Greenovation” anlayışını en iyi şekilde yansıtıyor. Tasarımcıların yaratacılıklarını kullanarak açtıkları yeni özgürlük alanları, yeni Grandland’in daha ilk bakışta fark edilen etkileyici duruşunun oluşmasına katkı sağlıyor. Önceki modellere kıyasla 173 mm ek uzunluğu, 35 mm ek yüksekliği ve 49 mm ek genişliğiyle (uzunluk: 4.650 mm, genişlik: 1.905 mm; yükseklik: 1.661 mm) yeni Grandland, özgüvenli bir duruş sergiliyor. Opsiyonel olarak sunulan siyah tavanı ve kontrast duruşu ile yeni Grandland, daha uzun ve sportif bir görünüm kazanıyor. Yeni modelin gövde tasarımı, akışkanlık ve doğallık hissini koruyacak şekilde düzenlendi. Keskin çamurluk kemeri, aracın içinden geçerek görsel olarak tekerlekleri öne çıkarıyor. Bunu, tekerlekler ve alt gövdenin etrafındaki kaplamalı parçaların sağlamlığı tamamlıyor. Arka tarafta bulunan aydınlatmalı “OPEL” pusula imzası, bir seri üretim modelinde ilk kez yerini alıyor. Ayrıca Opel’in otomobille ilgili tüm dünya kaynaklarını korumaya yönelik olarak benimsediği çevreci inovasyon yaklaşımıyla tamamen uyumlu şekilde otomobilin adı artık krom harflerle gösterilmek yerine bagaj kapağına baskı şeklinde işlenmiş durumda.
Yeni Grandland, iç mekanında yolcuları konforlu bir ortamda cesur ve yalın tasarımıyla karşılıyor. Mimari açıdan yatay bir temanın izlendiği iç tasarımda, gösterge panelinden kapılara kadar uzanan hatlar, genişlik ve ferahlık hissini güçlendiriyor. GS donanım seviyesinde standart olarak sunulan ve hafifçe sürücüye dönük olarak tasarlanan 16”lik merkezi ekran ve yüksek orta konsol ise sportif bir his oluşturuyor. Edition donanım seviyesinde ise Kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto bağlantısı sunan 10”’lik multimedya ekranı tüketicilerle buluşuyor. Direksiyonun arkasında yer alan geniş ve tamamen dijital gösterge grubu, temel bilgileri sağlayarak sürücünün sürüş keyfine odaklanmasına imkan tanırken, GS donanım seviyesinde opsiyonel Ultimate Paketi ile satın alınabilen Intelli-HUD “head-up display” (sanal gösterge paneli) sayesinde sürücünün gözlerini yoldan ayırmasına gerek kalmıyor. Sürücüler, Pure Mod’u manuel veya otomatik olarak etkinleştirerek gösterge panelini sadeleştirme seçeneğine de sahip. Bu modda; sürücü bilgi paneli, sanal gösterge paneli ve merkezi ekrandaki içerikler azaltılarak gece saatlerinde veya yağmurlu havalarda dikkatin dağılmasını önlüyor. Opel’de her zaman olduğu gibi, sık kullanılan klima kontrolü gibi ayarlar da son kalan birkaç fiziksel düğmeyle sezgisel olarak yapılabiliyor.
Opel’in SUV’deki amiral gemisi Grandland’ın elektrikli versiyonu 400 voltluk bir çekiş bataryası kulanıyor. 73 kWsa (net kapasite) batarya ile birlikte yaklaşık 504 kilometre, şehir içinde ise 623 km menzil (WLTP’ye göre) sunuyor. Modelin elektrikli motoru ise 210 HP (157 kW) güç ve 345 Nm anlık tork üretiyor. Bu değerler, yeni Grandland Elektrik’in 100 km/sa hıza 9 saniyede ulaşmasını sağlıyor ve maksimum hızı yaklaşık 170 km/s’ye çıkabiliyor. Yeni Opel Grandland Elektrik, yeni batarya ve yeni nesil elektrikli motorunun yanı sıra ısı pompası gibi enerji tasarrufu özellikleri sayesinde uzun menzilli sürüşler sunabiliyor. Rejeneratif frenleme sayesinde enerji, üç farklı mod kullanılarak geri kazanılabiliyor, böylece Grandland Elektrik’in verimliliğini daha da artırıyor. Yeni model, gerekli olduğunda kısa şarj molaları ile şarj imkanına da sahip. Grandland Elektrik, hızlı şarj istasyonlarında batarya kapasitesinin % 80’ine yaklaşık 29 dakika şarj süresinde ulaşıyor. Yeni Grandland, emisyonu azaltırken bir yandan da dinamik ve sportif bir sürüş keyfi sunmaya devam ediyor. Konforu göz ardı etmeyen bu sürüş karakteri, elektriki versiyonda standart olarak bulunan Frekansa Dayalı Seçici Süspansiyon (FSD) ile mümkün oluyor. Bu benzersiz teknolojide, sönümlendirme kuvvetini frekansa göre mekanik olarak adapte etmek için amortisör bölmesinde ikinci bir hidrolik devre kullanılıyor. Duruma, yol yüzeyinin koşullarına ve sürüş tarzına göre sistem, yüksek frekanslarda (arnavut kaldırımı veya rögar kapağı gibi küçük darbelerde) konforlu sürüş sağlıyor. Bununla beraber düşük frekanslarda yolla doğrudan temasla sportif ve iddialı bir sürüş tarzı için farklı sönümlendirme karakteristikleri uyguluyor.
Teknik Özellikler: OPEL GRANDLAND ELEKTRİK
Motor:………………………………….Sürekli Mıknatıslı Senkron
Batarya Tipi:………………………………….Lityum-İyon
Maksimum güç:……………………157 kW (210 HP)
Maksimum tork:………………..345 Nm
Aktarma:……………………………….önden çekiş
Şanzıman:…………………………tek oranlı otomatik
Maksimum hız:…………………………..170 km/s
0-100 km/s:……………………………………9,0
Menzil:…………………………..504 km
Ön lastik:……………………………..235/50 R 20
Arka lastik:……………………………235/50 R 20
Batarya Kapasitesi:………………….73 kWh
Ortalama Enerji Tüketimi:…………17,7 kWh/100 km
Emisyon:……………………………..0 gr/km
Karoser-Uz/Gen/Yük:…….4650/1905/1667 mm
Dingil mesafesi:…………………………2794 mm
Bagaj hacmi:…………………………………550 lt
Ağırlık:………………………………………2232 kg


















