Karar Ver… SUV mi? Ticari mi? – Peugeot Rifter

Markanın en güncel tasarım diline sadık görünümüyle dikkat çeken Yeni Peugeot RIFTER, 100 ve 130Hp’lik iki dizel motor, 5 ileri düz, 6 ileri düz ve 8 ileri Tam Otomatik EAT8 şanzımanları ile Türkiye’de satışa sunuldu.

PAYLAŞ
Peugeot Rifter

Peugeot i-Cockpit®, anahtarsız giriş, Zenith cam tavan, elektrikli arka camlar, açılır arka kapı camı, ekstra saklama gözleri, advanced grip kontrol, LED gündüz led farları, yokuş iniş destek sistemi, adaptif hız sabitleme ve ileri sürüş destek sistemleri gibi özellikleri ile kendi segmentinde yeni bir üst segment yaratıyor.
Güçlü SUV görünümü de cabası… Daha ne istiyonuz. Ne bekliyonuz. Hay Allah Gaziantep, lansmanından sonra şivem kaydı.

Gaziantep, Türkiye’de Peugeot’nun, en yeni üyesi RIFTER’i kucaklayan, ilk sehir. Önce bayii toplantısı, ardından, gazeteciler. Her durakladığımız esnaf yanımıza gelip soruyor.
“Bu yenisi galibam. Nassı memnu musuuz? Allah baaşlasın”
Kaldığımız otel çarşı içinde. Belki yüzlerce kez önünden geçmiş. Ve… Belki yüzlerce kez aynı soruyu bayiilere, gazetecilere sormuş. Gönlü var. Ama, biraz daha ikna olmak istiyor.

Markaya özgü karakteristik görüntü ve değerleri korumaya devam eden Yeni Peugeot RIFTER, Peugeot ürün gamının tasarım anlayışına sadık bir yapı sergilerken, aynı zamanda güçlü ve dinamik duruşuyla markanın tasarım dilini geleceğe taşıyor. Adamlar da haklı olarak terk ediyorlar.
Yeni mi? Yepis Yeni mi? Karar verecek.
Yeni Peugeot RIFTER’ın modern ve güçlü ön tasarımı, güncel Peugeot ürün gamında olduğu gibi Aslan logosunu dikey konumlu ön ızgaranın ortasında konumlandırıyor. Aslan pençesinden esinlenilen tasarım, ön farların orta kısmında LED imzası ile bütünleşiyor. Adam etkileniyor tabii ki.

Kısa ve yatay konumlu motor kaputu, yüksek omuz çizgisi, kısa ön ve arka aks çıkıntılarıyla mükemmel gövde orantıları sergilerken kaslı ve güçlü bir görünüm sunuyor.
Sanki bir SUV’yi bozup, Ticari görünümlü bir binek yaratmışlar. Tasarımın önemli bir parçası olan ve gövdeye entegre edilen tavan rayları Yeni Peugeot RIFTER’ın SUV görünümüne atıfta bulunuyor. Bir de üstelik hafta arası yükünü taşıyacak. Ön tarafta uygulanan ve RIFTER’a güçlü olduğu kadar modern bir görünüm kazandıran simetrik formlar, tasarımda bütünlüğü sağlamak ve profilden de bakıldığında güçlü bir görünüm sunmak üzere yan gövdede uygulanmış. Şişkin çamurluk ağızları ve plastik kaplamalar güçlü ve modern görünümü desteklerken bazı donanım versiyonlarında 17 inçlik elmas kesimli alaşım jantlar görüntüyü abartıyor. Arka tasarımı domine eden büyük bagaj kapağı devasa bir bagaja açılırken markanın imzası niteliğinde olan “Griff” yani, pençe şeklindeki stop lambaları marka yapısını vurguluyor. Köşeleri de içine alan tampon tasarımı ise günlük kullanımın zorluklarına karşı etkin bir koruma sağlıyor.

Yeni RIFTER, SUV dünyasına özgü yüksek oturma pozisyonu, büyük tekerlekler, büyük kapı, gövde ve çamurluk kaplamaları ve tampon korumaları gibi bazı karakteristik tasarım detaylarını bünyesinde barındırırken aynı zamanda çok yönlü bir kullanım imkanı sunuyor. Dinamik ve kompakt yapısıyla şehir içinde rahat ve pratik bir kullanım sunarken fonksiyonel yönüyle hafta sonu aktivitelerini ve farklı kullanım amaçlarını destekliyor. At dalış takımlarını, koş batığa… Ya da bağla kayakları yukarıya, haydi vur kendini karlara. Reklam resimlerinden birinde gördüm. Yukarı bir Kızılderili kanosu bağlamış. Colorado Kanyonu’na yakın mi yaşıyor ne? Utah’lı filan herhalde.

Anlattığım bu güçlü ve modern dış tasarımıyla dikkat çekerken, RIFTER’ın iç mekanı da alışılmış kalıpların dışında bir tasarımla dikkat çekiyor. Tamamen yenilikçi bir kokpit tasarımıyla karşımıza çıkıyor. Bünyesinde en gelişmiş teknolojileri barındıran Peugeot i-Cockpit®, kabin içine modern ve teknolojik bir görünüm kazandırmakla kalmamış, aynı zamanda sürücünün kullanım ergonomisini de destekliyor. i-Cockpit® ilk kullanıma sunulduğu günden bu yana dört milyonun kullanıcı tarafından kabul edildi. İki kenarı düz kompakt boyutlu direksiyon simidi, sürücünün doğrudan görüş alanında bulunan 8 inç büyüklüğündeki dokunmatik ekran ve krom çerçeveyle yükseltilmiş gösterge paneli olmak üzere birbirini tamamlayan farklı donanımların birleşiminden oluşan keyifli bir sürüş deneyimi sunuyor. Klimaya kumanda etmek üzere şık krom kaplı spor tip düğmeler bulunuyor. Kolay erişilebilir bir noktaya konumlandırılan bu düğmeler dijital sıcaklık göstergesini zarif tasarımıyla çevreliyor. Donanım seviyesine bağlı olarak bazı versiyonlarda sunulan elektrikli el freni sayesinde kazanılan alan, saklama alanı olarak değerlendiriliyor. Pratiklik ve zarafetin harmanlandığı kokpitteki her bir ayrıntı sürücünün sürüş keyfini desteklemek üzere tasarlandı.

Dinamik sürüş özellikleriyle ünlenen EMP2 platformu esas alınarak tasarlanan Yeni Peugeot RIFTER markaya özgü sürüş keyfini yansıtıyor. İleri seviyede modüler ve geniş bir yükleme için tasarlanan arka bölüme karşın Yeni Peugeot RIFTER bu sınıfta daha önce hiç görülmemiş bir konfor ve rahatlık seviyesi sunuyor. Başarılı yol tutuş özellikleri ve sürüş keyfi “Pseudo MacPherson” ön süspansiyon ve çapraz bağlantılı bir arka süspansiyon tarafından destekleniyor. Markaya özgü sürüş karakteristiği için süspansiyon geometrisi ve direksiyon hassasiyeti özel olarak ayarlanmış. i-Cockpit®, yüksek oturma pozisyonu ve 10,8 metrelik dönüş çapı, kıvrak ve atak sürüş özelliklerinin yanı sıra üstün sürüş keyfini beraberinde getirirken, yerden yüksek yapı sayesinde her türlü yol koşuluna meydan okuyor. İsteğe bağlı olarak sunulan ve Michelin Latitude Tour lastiklerle desteklenen Advanced Grip Control, Yokuş İniş Desteği (HADC) ile kombine ediliyor.

Zarif ve dinamik detaylarla bezenen RIFTER’ın GT Line versiyonu aynı zamanda Peugeot’nun GT Line ürün gamını tamamlıyor. GT Line versiyonu, ön ızgara çerçevesi, yan ayna kapakları, tavan rayları ve yan gövde çıtaları olmak üzere bir dizi Onyx Siyah eklentiye sahip. 17 inçlik “Aoraki” alaşım jantlarla desteklenen paketi, ‘GT Line’ logoları tamamlıyor. İç mekanda ise deri direksiyon simidi, özel renkleri ve döşemesi ile göze çarpan konsol tasarımı, desenli arka plana sahip gösterge paneli dikkat çekiyor.
Dizel BlueHDi motorlar 2 farklı güç seçeneği ile satışa sunuluyor. Giriş seviyesi olarak sunulan 1.6 BlueHDi 100hp, 5 ileri şanzıman ile kombine ediliyor. Ürün gamında daha üstte konumlanan BlueHDi 130hp S&S motor ise standart olarak 6 vitesli manuel şanzımanla sunulurken, isteğe bağlı olarak 8 kademeli tam otomatik şanzıman EAT8 ile donatılabiliyor. Ayrıca tüm dizel motor seçenekleri partikül filtresi ve seçici katalitik indirgeme sistemiyle donatılıyor. Bu sistem motor çalışır çalışmaz emisyon değerlerini düşürmek üzere devreye girerken partikül filtresi katkısına ihtiyaç duymuyor. Yeni Peugeot RIFTER, CO2 emisyon salım değerini ve yakıt tüketimini düşürmek üzere optimize edilen yüksek verimlilik seviyesine sahip motorlarla yollara çıkıyor. Euro 6.c emisyon normunu karşılayan motorlar gelecekte devreye alınacak olan WLTC normunu şimdiden yerine getirecek şekilde ayarlanmış.

Yeni Peugeot RIFTER, günlük yaşamın gereklerini yerine getirmek üzere markanın en güncel teknolojileriyle yollara çıkıyor. Son derece kapsamlı teknolojik ekipmanlar donanım seviyesine bağlı olarak değişkenlik gösteriyor. Geleneksel el freninin yerini alan, binek otomobillerdeki gibi Elektrikli Park Freni ile kazanılan alan, saklama alanı olarak değerlendiriliyor. Adaptif Hız Sabitleme Sistemi, belirlenen mesafeden öndeki aracı takip etmeye imkan tanırken, 8 kademeli Tam Otomatik Vites kutusuyla sistem tamamen durma özelliği ile sürüş güvenliğini de artırıyor. Kapsamı genişletilen Aktif Trafik Levhası Tanımlama Sistemi, hız levhalarını da algılarken aracın hızını, algılanan hız limitine göre ayarlayabiliyor. Aktif Şerit Takip Sistemi, sürücünün reaksiyon göstermemesi halinde devreye girerek aracı tekrar şeridine sokuyor. Sürücü Yorgunluk Uyarı Sistemi, yorgun olduğunu tespit etmesi halinde sürücüyü görsel ve işitsel olarak uyarırken, Aktif Güvenlik Freni olası bir çarpışma halinde devreye giriyor. Akıllı Far Asistanı, kısa ve uzun farların otomatik olarak devreye girmesini sağlıyor. Visiopark 180° Geri Görüş Kamerası, 180 derecelik geniş bir açıyla arkayı gösterirken ayrıca aracın kuş bakışı görünümünü veya bir engele yaklaşıldığında görüntüyü büyütme imkanı da sunuyor. Kör Nokta Uyarı Sistemi, kör noktada bir aracın olması halinde sürücüyü görsel olarak uyarırken Anahtarsız Giriş Sistemi de anahtar arama karmaşasını ortadan kaldırıyor.

San dedim. SUV gibi… Daha ne bekliyorsun… Ne istiyorsun.
Yeni Peugeot RIFTER’ın 8 inç büyüklüğündeki dokunmatik ekranlı bilgi ve eğlence sistemi, sürücünün sürüş pozisyonunu değiştirmeden rahatlıkla ulaşabileceği mesafede konumlandırılıyor. Sistem; iki adet USB soketi, bir adet Aux soketi, Bluetooth bağlantısı ve kablosuz şarj gibi kapsamlı bağlanabilirlik özellikleriyle araç içerisinde geçen süreyi keyfe dönüştürüyor. MirrorLink, Apple CarPlay ve Android Auto uyumlu sistem, Mirror Screen özelliğini destekliyor.

Sahip olduğu 4,40 metre uzunluğu ve ön yolcu koltuğunun katlanabilir olması sayesinde, uzun nesneler araç içinde kolaylıkla taşınabiliyor. Yeni Peugeot RIFTER’ın bagaj kapasitesi 775 litre ile 3.500 litre arasında değişiyor. İki farklı konuma sahip olan bagaj rafı fonksiyonelliği destekliyor ve gerektiğinde ikinci koltuk sırasının arkasına kaldırılabiliyor. Sürücü ve beraberindeki yolcular; orta konsol, ön baş üstü, kapı panelleri ve hatta birinci ve ikinci koltuk sırasının zemininde olmak üzere erişimi kolay bir dizi saklama alanından yararlanabiliyorlar. Yenilikçi bir çözümle tavan döşemesine entegre edilen ön yolcu hava yastığı; kapalı, soğutmalı, yüksek kapasiteli bir saklama alanı yaratılmasına imkan sağlıyor. Bu sayede donanım paketine bağlı olarak 186 litreye varan, bu sınıfta daha önce görülmemiş bir saklama alanı sunulabiliyor. 2002 yılında ilk kez kullanıma sunulan ve çok beğenilen Zénith® tavan daha çekici bir yaşam alanı sağlamak üzere nesiller boyunca gelişmeye devam ediyor. Neyse ki, elektrikli güneş perdesi ile desteklenen tek parça sunroof, çok şükür Partner Tepee’de olduğu gibi, koli kartonu ile güneşi kesmek gerekmiyor. Denemişliğim var. 14 litre saklama hacmine sahip yarı şeffaf kemer de kabin içi fonksiyonelliği destekliyor. Ayıca 60 litre saklama alanı sunan ve tavandaki saklama alanına ikinci koltuk sırası veya bagajdan ulaşılabiliyor. LED ambiyans aydınlatması kabin içerisindeki modern hissi destekliyor.
Geliştirilen yan sürgülü kapılar daha geniş eşiği ile kabin içine erişimi kolaylaştırıyor. Rayların yeni mimarisi omuz seviyesindeki alanı daha ferah tutarken aynı zamanda görsel açıdan da ferahlık sağlıyor. Bu sınıfta benzersiz bir özellik olarak sunulan bagaj kapağından bağımsız açılan arka cam, bagaj kapağını açmadan bagaja kolay bir erişim sunuyor.

Yeni Peugeot RIFTER sahip olduğu üstün özellikleriyle gerek şehir içinde, gerek şehirlerarası yolculuklarda ve gerekse küçük hafta sonu aktivitelerinde ideal yol arkadaşı olarak öne çıkıyor. 2018 Cenevre Otomobil Fuarı’nda dünya lansmanı yapılan Yeni Peugeot RIFTER, geçtiğimiz ay görkemli bir lansman ile Türkiye’de tanıtıldı. Yeni Peugeot RIFTER, 114.000 TL’den başlayan fiyatlarla 18 Mart tarihinden itibaren tüm Peugeot Yetkili Satıcılarında satışa sunuldu. Ayrıca lansman çerçevesinde 50.000 TL için 12 ay %0 faiz kredi kampanyası ile müşterilerine sunuluyor.

PAYLAŞ