Hyundai Kona Elektrik: ELEKTRİKLE DAHA DA GÜZEL…

Geçtiğimiz yıl baştan sona yenilenen ikinci nesli ile Türkiye pazarında satışa sunulan Hyundai’nin B-SUV segmentindeki gözde oyuncusu Kona, benzinli ve hibrit motor seçeneklerine eklenen tamamen elektrikli versiyonuyla konuğumuz oldu bu ay. Güney Koreli üreticinin geleceğe yönelik elektrifikasyon stratejisi kapsamında geliştirilen Kona Elektrik, şık ve fütüristik tasarımının yanı sıra gelişmiş teknolojileri ve üstün özellikleriyle daha da güzelleşmiş... Yazı ve Fotoğraflar: Bayram BAYRAMÇAVUŞ...

Hyundai Kona Elektrik

Benzinli ve hibrit olmak üzere en geniş güç aktarma organları yelpazesiyle geçtiğimiz yıl satışa sunulan ikinci nesil Hyundai Kona, farklı tasarım öğeleri, üst düzey sürüş dinamikleri ve teknolojileriyle B-SUV segmentinde farkını ortaya koymayı başarmıştı. Ön ve arka bölümde pürüzsüz bir görünüm sunan Hyundai Kona, dinamik ve agresif çizgileriyle güçlü bir karakter ortaya koyuyor. Önceki nesil KONA Elektrik ile karşılaştırıldığında yeni model, artırılmış boyutlarıyla benzersiz oranlar sunuyor.

Hyundai Kona Elektrik_2

Tamamen elektrikli versiyonda uzunluğu 4.355 mm olan otomobil, ilk nesil KONA Elektrik’ten 150 mm daha uzun. Aracın dingil mesafesi ise 60 mm daha uzun yani tam 2.660 mm. Genişliği 25 mm artarak 1.825 mm’ye ulaşan aracın yüksekliği ise 1.580 mm olarak veriliyor. Yeni KONA Elektrik, tasarımdan ödün vermeden aerodinamik performansta da öne çıkıyor. Aerodinamik ön bölüm ve bagaj kapağı arasında dikkat çeken çamurluk kemerleri ve bağlantılı parametrik yüzey tasarım, entegre stop lambası (HMSL) ile birleşerek saten krom spoylere doğru muazzam bir form oluşturuyor. Sağlam ve sportif karakteri bir arada sunan otomobil, özel tasarıma sahip 19 inç jantlarıyla da sürüş dinamiklerini öne çıkarıyor. Yeni KONA Elektrik, pikselleştirilmiş gündüz farları ve farlardaki piksel grafiklerle benzersiz bir görünüm sergiliyor. Canlı gövde renkleri de otomobilin ikonik tasarımını daha da vurguluyor.

Hyundai Kona Elektrik_3

Yeni KONA Elektrik, pikselli gündüz farları ve projeksiyon tipi LED akıllı ön aydınlatma sistemine ek olarak daha iyi bir kullanıcı deneyimi için zorunlu özelliklerden asla feragat etmiyor. Pilin sağlığı ve özellikle soğuk havalarda güvenli şarj için ısı pompası kullanılan otomobilde kayıpsız bir menzil performansı elde ediliyor. Ayrıca, şarj kapağı don önleme sistemi, kullanıcının eksi 30 derecelik bir ortamda dahi şarj kapağını rahatlıkla açmasına olanak tanıyor. Yeni şarj portu bölmesi de aydınlatmayla beraber karanlıkta daha fazla görünürlük sağlıyor.

Hyundai Kona Elektrik_4

Yeni Hyundai Kona Elektrik’in içerisine geçtiğimizde ise, çeşitli müşterilerin beklentilerine cevap verebilmek adına esnek ve modüler olarak tasarlanan bir iç mekan karşılıyor bizleri. Yeni KONA Elektrik, daha fazla yolcu konforu ve rahat yükleme için geniş ve açık bir yerleşim planı sunuyor. Ayrıca, sürücü odaklı mimari de Yeni KONA’nın yüksek teknolojik karakterini doğrulayan en önemli özelliklerden biri. Bir çok Hyundai modelinde de kullanılan entegre çift 12,3 inçlik panoramik ekran, yeni modelde de karşımıza çıkıyor. Bu bilgi gösterge ekranı ve navigasyonlu multimedia ekranları, kullanıcısına üst düzey konfor ve güvenlik sunuyor. Yeni KONA Elektrik, konfor özelliklerinin bir parçası olarak, direksiyona entegre vites kolu (E-Shift By Wire), geniş bardak tutucular, elektrikli açılır sunroof ve rahat oturma pozisyonuna sahip koltuklarla da B-SUV segmentinde fark yaratmaya devam ediyor.

Yeni KONA Elektrik, aynı zamanda önceki nesle kıyasla 60 mm daha uzun dingil mesafesi, 77 mm daha uzun bacak mesafesi ve ikinci sıra koltuklardaki 15 mm daha yüksek baş mesafesiyle sınıfının en iyisi iç alanı sunuyor. İkinci sıra omuz mesafesi ise 1.402 mm. Bu değerle beraber, sınıfının en büyük modellerinden biri olan Yeni KONA Elektrik, yolcular için de en iyi konforu sağlıyor. KONA’nın yalnızca 85 mm kalınlığındaki ince koltukları da arkadaki yolcular için daha fazla yaşam alanı sağlıyor. Sınıfının en iyi kapasitesini sağlamak için arka bagaj alanı da yüzde 30 artırılarak 466 litreye çıkarılmış. 40:20:40 oranında katlanabilir arka koltuklar ise daha iyi yükleme kapasitesi ve yükleme esnasında üstün bir modülerlik sağlıyor. Böylece tamamen katlandığında kapasite tam 1.300 litreye kadar çıkıyor.

Benzinli ve hibrit motor seçeneklerinden sonra merakla beklenen Hyundaki Kona Elektrik, Türkiye’de şimdilik sadece tek pil seçeneği ile satışa sunuluyor. Advance donanım seviyesiyle beraber gelen 48,4 kWh’lik versiyon, 156 PS (115 kW) güç sağlarken maksimum olarak da 377 kilometrelik bir sürüş menzili (WLTP) sunuyor. 100 kW DC hızlı şarj ile KONA Elektrik, 41 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e şarj olabiliyor. 48,4 kWh pil seçeneğine sahip standart versiyon, 11 kW AC şarjla da 4 saat 55 dakikada pilini tamamen doldurabiliyor. Şehir içi kullanım için gayet yeterli olan menzili şehir dışı kullanımda da pazarda var olan rakiplerinden geride kalmıyor. Baştan sona yenilenen otomobil, daha dinamik bir sürüş ve yol tutuşu için geliştirilmiş özelliklerle birlikte geliyor. Yeni KONA Elektrik, B-SUV’ların çoğunda bulunmayan ileri seviyedeki Hyundai Smart Sense ADAS özellikleriyle donatılarak yolda en yüksek düzeyde güvenlik ve rahatlık sağlıyor. Kabin İçi Kamera (ICC), sürücünün dikkatini analiz ederek uykusuzluk veya dikkatsizlik gibi tehlikeli durumlarda sürücüyü sesli ve görsel olarak uyarıyor. Yeni KONA Elektrik, kaçınma manevrası, kavşak geçişi, güvenli şerit değişimi sağlayan İleri Çarpışma Önleme Yardımı (FCA 1.5) gibi ek güvenlik özellikleri de sunuyor.

Yeni KONA Elektrik, Şeritte Kalma Yardımcısı (LKA), Akıllı Hız Sınırı Yardımı (ISLA), Sürücü Dikkat Uyarısı (DAW) ve Uzun Far Yardımı (HBA) gibi çeşitli diğer gelişmiş sürücü destek sistemleriyle beraber üst düzey bir koruma sağlıyor. Ayrıca, Akıllı Hız Sabitleyici (SCC) ve Şerit Takip Asistanı (LFA) gibi çeşitli sürüş konforu işlevleriyle de donatılmış. Yeni KONA Elektrik, İleri ve Geri Park Mesafesi Uyarısı (PDW) gibi çeşitli gelişmiş teknolojiler de sunuyor.

Teknik Özellikler: HYUNDAI KONA ELEKTRİK

Motor:……………………… Kalıcı Mıknatıslı Senkron Motor (PMSM)
Batarya Tipi:………………………………….Lityum-İyon
Batarya Kapasitesi:…………………….48,4 kW
Maksimum güç:……………………114.6 kW (156 HP)
Maksimum tork:………………..255 Nm
Aktarma:……………………………….Ön tekerlekten çekiş
Şanzıman:…………………………Tek vitesli redüktör şanzıman
Maksimum hız:…………………………..162 km/s
0-100 km/s:……………………………………8,8
Menzil:………………………………………..377 km
Ön lastik:……………………………..235/45 R 19
Arka lastik:……………………………235/45 R 19
Frenler-Ön/Arka:…………Hava soğutmalı disk + Rejeneratif Frenleme
Ortalama Enerji Tüketimi:…………14,6 kWh/100 km
Emisyon:……………………………..o gr/km
Karoser-Uz/Gen/Yük:…….4355/1825/1580 mm
Dingil mesafesi:…………………………2660 mm
Bagaj hacmi:…………………………………466 lt
Ağırlık:………………………………………1690 kg