Hyundai Kona 1.6 CRDi 7 İleri DCT…

ŞIK, CESUR VE EKONOMİK... Yazı ve Fotoğraflar: Bayram BAYRAMÇAVUŞ

PAYLAŞ
Hyundai Kona 1.6 CRDi DCT

B-SUV segmentine geçtiğimiz yıl iddialı bir giriş yapan Hyundai Kona, modern teknolojileri, şık ve cesur tasamı ile kendine sağlam bir yer edindi. Marka müşteri beklentilerine geliştirip ürettiği Kona’yı, motor seçeneklerine eklediği Smartstream teknolojisine sahip 1.6 litrelik dizel motoru ile ekonomik olarak da iddalı konuma getirdi.

Hyundai Kona, markanın SUV serisinde tamamen yeni bir karakter olarak çıkmıştı karşımıza, yaklaşık 1 yıldır Türkiye yollarında olan otomobilin etkileyici ve güçlü görüntüsüne hepimiz alıştık ve çok sevdik. Farların üzerine yerleştirilen LED gündüz lambaları ile mükemmel bir görüntü sunan Hyundai’nin geleneksel aile kimliği olan basamaklı ızgarası (Cascading Grille) ve kompozit farları gayet şık bir uyum içerisinde. Sıra dışı ve kaslı hatlardan oluşan Kona’da cesur ön ve arka tasarımı ile birlikte kullanılan diğer plastik aksamlar ise aracın off-road havasını zirveye çıkaran en büyük unsurlar.

Hyundai Kona 1.6 CRDi DCT_2

B segmentinde olmasına rağmen otomobilin geniş duruşu ve hacimli yapısı, yeni bir tasarım özelliği olan 18 inç alaşım jantlar ile destekleniyor. Köpekbalığı yüzgeci şeklindeki anteni, otomobilin cesur karakterine daha fazla katkıda bulunurken ayrıca dizel motorla beraber sunulan bir diğer yenilik ise sunroof. Kona’nın arka kısmındaki spoylerde yer alan LED arka lambası da görsel olarak tasarıma yardımcı oluyor. Hyundai KONA, 4.165 mm uzunluğa, 1.800 mm genişliğe ve 1.565 mm yüksekliğe (tavan barları dahil) sahip. Genel olarak Kona’nın dış tasarımı cesur olduğu kadar dinamik ve dikkat çekici bir görünüme sahip, bunu yolda ilerlerken üzerinize yönelen meraklı bakışlardan da anlıyorsunuz.

Şık ve cesur tasarımıyla dikkatleri üzerine toplayan Kona’nın içerisine geçtiğinizde sade ama kullanışlı bir iç mekan karşılıyor sizi. Kona’nın iç tasarımı, gösterge panelinin üzerinde pürüzsüz bir hat ile başlıyor. Kontürlü yüzeylere sahip diğer plastik aksamlar da eğlenceli karakteri temsil eden boyalı parçalarla destekliyor. Renk vurgusu, havalandırma menfezinin çevresinde, vitesi, motor çalıştırma düğmesi halkasını, koltuklardaki dikişleri ve direksiyon simidini çevreliyor. Üst paketlerde sunulan, Apple CarPlay ve Android Auto’yu destekleyen 8 inç navigasyon dokunmatik ekranının ergonomik konumda olması sürücünün sürüş keyfini de engellemiyor.

Hyundai Kona 1.6 CRDi DCT_3

Kablosuz şarj (Qi), akıllı telefonları şarj ederken aynı zamanda USB bağlantı noktalarına ve AUX jaklarına bağlanarak sınırsız müzik keyfi de elde ediliyor. Üç aşamalı havalandırma ve ısıtma sistemi, vücudu saran rahat koltukları ve fonksiyonel direksiyon simidi, yolculara daha da fazla konfor sunuyor. Kona, hem yolcular hem de bagajlar için bol miktarda alan sunuyor. Arkadaki yolcular için 1,054 mm baş ve 880 mm diz mesafesi sunarak oldukça rahat bir yolculuk imkanı sunarken rakiplerinin aksine klostrofobik bir yapıda değil. 361 litre bagaj kapasitesine sahip Kona, hafta sonu kaçışları ve daha uzun yolculuklar için de son derece ideal.

Gelelim Hyundai Kona’nın sürüş izlenimi sayfalarımızın konuğu olmasının ana nedenine. B-SUV segmentine hızlı giriş yapan ve kendine sağlam bir yer edinen otomobil, Hyundai’nin yeni geliştirilen Smartstream 1.6 litrelik dizel motoru daha ekonomik sürüş vadediyor artık. 7 ileri DCT otomatik şanzıman ile birlikte görev alan 1598 cc hacimli dizel motor 136 beygir güç ve 320 Nm tork üretiyor. Otomobil kaputunun atındaki bileşenleri ile 0-100 km/sn hızlanmasını 9,8 saniye gibi bir zamanda gerçekleştirirken maksimum 191 km/sa sürate ulaşıyor. Fabrika verilerine göre 4,4 litrelik karma tüketim değeri sunan Kona, bizim kullanım süremiz boyunca bu değerleri bize de vermeyi başardı.

Hyundai Kona 1.6 CRDi DCT_4

Üstün sürüş dinamiklerini fazlasıyla yansıtan ve bir o kadar da verimli bir tüketime imzasını atan yeni Smartstream teknolojisi, daha düşük egzoz emisyonu da sunuyor. Hyundai’nin yeni geliştirilen Smartstream 1.6 litre dizel motoru, sürtünme oranındaki önemli bir düşüş ile oldukça verimli bir turboşarj performansı da sunuyor. Genel olarak, motorun yapısı hafif malzemeler uygulanarak optimize ediliyor. Bu da önemli bir ağırlık azalması ve daha düşük motor gürültüsü anlamına geliyor. Rakiplerine göre daha sessiz ve daha düşük titreşim seviyesine sahip Kona, böylelikle bir dizel motordan daha çok benzinli modelleri anımsatıyor.

7DCT ile birlikte Kona’da üç farklı sürüş modu sunuluyor. ECO, Normal ve Sport olarak adlandırılan bu modlar, her türlü sürüş keyfine göre uyum sağlayabiliyor. Örneğin; ECO modda gaz tepkileri yavaş ve vites geçiş oranları daha hızlı bir şekilde gerçekleşerek özellikle şehir dışı sürüşlerde maksimum ekonomi elde ediliyor. Normal mod ise günlük kullanımda hem ekonomiye hem de hızlı kullanıma olanak sağlıyor. Spor mod ise tamamen performanslı kullanıma yönelik. Sport’ta diğer modlara göre vitesler daha uzun tutulduğu için farklı bir değiştirme düzeni var. Vitesler daha geç değişirken daha fazla devir çevirmeye de imkan tanınıyor.

Ayrıca, gaz pedalının tepkileri de diğer modlara göre daha hassas. Tork eğrisi de bu modda daha düşük devirlerden itibaren hissedilmeye başlıyor ve böylelikle daha performanslı ve daha keyifli bir şürüş keyfi elde ediliyor.
Gelişmiş Motor Tahrikli Hidrolik Direksiyon (MDPS) ise her zamankinden daha iyi tepkilere sahip. Daha hızlı direksiyon hareketlerini mümkün kılan 58 mm / dev’lik bir vites oranı ile birlikte sunuluyor ve özellikle sportif sürüşlerde sürücüsüne maksimum keyif sağlıyor.

Sonuç olarak; şık ve cesur tasarımı, modern teknolojileri ve gelişmiş güvenlik donanımları ile geçtiğimiz yıl B-SUV segmentine iddialı bir giriş yapan Hyundai Kona, motor seçeneklerine eklediği Smartstream teknolojisine sahip 1.6 litrelik dizel motoru ile ekonomik olarak da iddasını devam ettiriyor.

Teknik Özellikler: HYUNDAI KONA 1.6 CRDi 7 İLERİ DCT

Motor hacmi:………………………………… 1598 cc
Silindir adedi:………………………………… Sıralı 4
Maksimum güç:………………… 136 HP, 4000 d/d
Maksimum tork:……….. 320 Nm, 1750-2250 d/d
Aktarma:………………………………. Önden çekiş
Şanzıman:………………………… 7 ileri Otomatik
Maksimum hız:………………………….. 191 km/s
0-100 km/s:…………………………………….. 9,8
Ön Lastik:…………………………….. 235/45 R 18
Arka Lastik:………………………….. 235/45 R 18
Frenler Ön/Arka:………… Hava kanallı disk/disk
Ortalama Yakıt Tüketimi:…………………….. 4,4
Emisyon:……………………………….. 114 gr/km
Uz/Gen/Yük:……………… 4165/1800/1565 mm
Dingil mesafesi:………………………… 2600 mm
Bagaj hacmi:………………………………… 361 lt
Ağırlık:…………………………………….. 1417 kg

PAYLAŞ