Ford Puma Hibrit 1.0L Ecoboost 155 PS MHEV…

HİBRİT İLE BAŞKA GÜZEL... Yazı ve Fotoğraflar: Bayram BAYRAMÇAVUŞ...

Ford Puma Hybrid

Kendine has duruşu, atletik çizgileri ve teknolojik özellikleri ile crossover segmentinde stil sahibi modeller arasında yer almayı başaran Ford Puma hibrit motor seçeneği ile konuğumuz oldu bu ay. Şık ve sportif dış tasarımının yanı sıra iç tasarımında da ergonomik ve konfor özellikleri ile öne çıkan model kaputunun altında yer verdiği 48 volt batarya destekli hibrit motoru bir başka güzel olmayı başarıyor.

Otomobil severlerin SUV’lere artan ilgisine paralel olarak Ford’un ürün portföyünü zenginleştiren SUV karakterini yansıtan crossover bir model olarak hayatımıza giren Ford Puma, kısa zamanda Avrupa’da B-SUV segmentinde en çok satan araçlardan biri olmayı başardı. Ford’un performans ve tasarım DNA’sından izler taşıyan Puma, şık, sportif ve baştan çıkarıcı tasarımıyla dikkatleri üzerinde topluyor. Temelde Ford’un B Segmenti platformunu kullanan model arttırılmış dingil mesafesi ve iz genişliği ile SUV sınıfına özgü gövde orantılarıyla daha güçlü ve daha kaslı bir yapıya sahip. Çarpıcı ve tamamen özgün bir siluet için alçak, eğimli tavan çizgisine sahi Puma’da, önden arkaya doğru yükselen ve arkaya doğru iyice genişleyen omuz çizgisi dinamik ve güçlü bir görünümü beraberinde getiriyor. Düzgün ve akıcı hatları, özenle şekillendirilen tampon tamamlıyor.

Ford Puma Hybrid_2

Yatay formlu iki parça stop lambası tasarımı, sadece daha geniş bir arka görünüm sunmakla kalmıyor aynı zamanda bagaj erişimi ve kullanımını kolaylaştırıyor. Yan gövde boyunca uzanan pürüzsüz ve akıcı hatlar alt gövdede ön ve arka lastikler arasındaki iç bükey oluşumla daha dinamik ve canlı bir görünüm kazanıyor. Dinamik ve sportif tasarım LED sis lambaları gibi şık detaylarla tamamlanırken, yukarıda konumlandırılan farlarla birlikte özgün bir görünüm ortaya çıkıyor. Ford’un performans modellerinden izler taşıyan Puma ST-Line donanımda 18 inçlik jantlar sunulurken isteğe bağlı olarak 19 inçlik mat siyah jantlar tercih edilebiliyor. Özel olarak tasarlanmış yay ve amortisörleriyle spor süspansiyon sportif bir sürüş hissi sunarken ST-Line ön ızgara, mat siyah tasarım unsurları, sis farı çerçevesi gibi parlak süslemeler ve daha büyük bir tavan spoyleri sportif görünümü tamamlıyor.

Ford Puma Hybrid_3

Daha önce sürüş izlenimi sayfalarımızın konuğu olan ST-Line 1.0L Ecoboost donanım seçeneği ile aynı özelliklere sahip hibrit versiyonunda da içeriye geçtiğimizde çekici bir görünüm sunan aynı zamanda kullanıcıyı günlü hayatta destekleyen ergonomik ve kullanışlı bir iç mekan karşılyor sizi. Kuga ile birlikte Ford modellerinde ilk kez sunulan akıllı 12.3″ renkli dijital ekran, iç mekan ile kusursuz bir devamlılık yaratmak için araç ön konsoluyla bütünleşik tasarım diline sahip. Bilgiler, kolayca okunabilen sezgisel simgeler kullanılarak yüksek çözünürlükte görüntüleniyor ve seçilen sürüş moduna göre bilgilerin rengi ve düzeni değişiyor. Görüntülenecek bilgilerin önceliğini belirlenebiliyor. Orta konsolda bir diğer yenilik ise giriş donanımı itibari ile standart olarak sunulan olan 8’’ renkli dokunmatik ekran ve SYNC sistemi olurken, bu özellik ‘St-Line’da standart sunulan kablosuz şarj ünitesi ile birlikte kullanıcıların telefonları ile bağlı olma ve güvenli sürüş ihtiyaçlarını karşılıyor.

Ford Puma Hybrid_4

Kişiselleştirme olanağı sunan 12,3 inçlik dijital gösterge ekranı sayesinde sürücüler sürüş destek sistemleri veya navigasyon gibi bilgileri ekranda önceliklendirebiliyor. 24 bit gerçek renkli ekran bilgileri daha canlı ve parlak göstererek sürüş esnasındaki okunabilirliği kolaylaştırıyor. Sınıfının en iyi bagaj hacmine sahip olan Yeni Puma’da 456 litrelik yüksek kullanışlılığa sahip bir bagaj hacmi bulunuyor. Müşteri gereksinimlerini karşılamak için geliştirilen Ford MegaBox ile derin ve çok yönlü bir depolama alanı ortaya çıkıyor. Bu ek depolama alanı, 763 mm genişliğinde, 752 mm uzunluğunda ve 305 mm yüksekliğinde olmak üzere 80 litrelik bir ek bagaj alanını da kullanıma sunuyor. Bu alanla birlikte bagaja örneğin 115 cm uzunluğunda bir yükü koymak mümkün oluyor. Ayrıca arka koltukları yatırarak sahip olunan düz zemin ile yükleme alanının arttırılması kolaylıkla sağlanabiliyor. Bagaj fonksiyonelliği üç farklı konumda ayarlanabilen bagaj zemini ve bu sınıfta bir ilk olan Ford Akıllı Bagaj Kapağı teknolojisi ile destekleniyor.

456 litre ile sınıfın en iyi bagaj alanını kullanıma sunan yeni Puma, evcil hayvan sahiplerini de göz önüne alınarak sunulan tasarım detaylarıyla Ford’un insan odaklı tasarım felsefesinin bir sonraki adımını gözler önüne seriyor. Bagaj fonksiyonelliği üç farklı konumda ayarlanabilen bagaj zemini ve bu sınıfta bir ilk olan Ford Akıllı Bagaj Kapağı teknolojisiyle desteklenirken, özel bir gider tapasına sahip bagaj alanı kolayca yıkanabiliyor.

Etkileyici yakıt ekonomisi ile klasik içten yanmalı motorlara göre daha fazla tasarrufa sahip Puma Hibrit’in kaputunun altındaki bileşenlere geldiğimizde ise küçük hacimli benzinli motoru destekleyen elektromotorun görev aldığını görüyoruz. Detaylarına inersek, Puma’nın 1,0 litre EcoBoost benzinli motoruna kayışla bağlanan 11,5 kW gücünde entegre bir marş/jeneratörü (BISG) devreye giriyor. Geleneksel alternatörün yerini alan BISG fren anında oluşan kinetik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürüyor ve bu enerjiyi hava soğutmalı lityum-iyon bataryayı şarj etmek için kullanıyor. BISG aynı zamanda depolanan enerjiyi kullanarak üç silindirli benzinli motoru normal sürüş ve hızlanma anında ilave tork ile desteklemek üzere devreye giriyor. İlave torkun katkısıyla 155 PS’lik versiyon ise 5,6 lt/100 km* yakıt tüketimi ve 127 gr/km CO2 emisyon salım değerine (99 gr/km ve 4,4 lt/100 km NEDC) imza atıyor. % 50’ye kadar daha fazla tork kullanımı ve hızlı gaz tepkileri veren Ford Puma Hibrit’te BISG’nin sağlamış olduğu ilave tork değeri sayesinde sistemi alt devirlerde yüzde 50’ye kadar daha fazla tork kullanıma sunuyor. Böylece daha akıcı ve performanslı bir sürüş elde ediliyor. Sadece 300 milisaniyede motoru yeniden çalıştıran Auto Start-Stop teknolojisi yakıt ekonomisine katkı sağlıyor.

Tasarım detayları, yakıt ekonomisi ve teknolojik özelliklerinin yanı sıra güvenlik ve sürüş konforunda da başarılı işlere imza atan Ford Puma Hibrit, gelişmiş sürüş destek sistemleri, daha kolay, daha az stresli ve daha güvenli bir sürüş deneyimini de beraberinde getiriyor. Dur-kalk özelliğine sahip Uyarlanabilir Hız Sabitleme Sistemi, Trafik İşareti Tanımlama Sistemi, E-Call ve Şerit Takip Sistemi gibi donanımlar hem otoyol ve dur-kalk trafikte daha az stresli ve güvenli bir sürüş sağlıyor.

Bir B segment Ford’da ilk olan, 180 derece açılı geri görüş kamerası, aracın arkasından geçen yayaları, bisikletlileri veya diğer araçları daha erken görme olanağı sunuyor. Çapraz Trafik Uyarısı özelliğine sahip Kör Nokta Uyarı Sistemi (BLIS) sadece kör noktadaki araçlar konusunda sürücüyü uyarmakla kalmıyor, aynı zamanda geri manevra esnasında arkadan geçmek üzere olan araçlar konusunda da sürücüyü uyarıyor. Sürücünün tepki vermemesi halinde sistem otomatik olarak fren yapabiliyor. Sonuç olarak; Ford SUV dünyasının küçük ama etkileyi üyesi Ford Puma, hayatı kolaylaştıran özellikleri, segmentine yeni soluk getiren teknolojileri ve sportif tasarımıyla tarzını konuşturmayı başarıyor.

Teknik Özellikler: FORD PUMA HİBRİT 1.0L ECOBOOST 155 PS MHEV

Motor hacmi:………………………………….999 cc
Silindir adedi:………………………………….Sıralı 3
Maksimum güç:……………………155 HP, 6000 d/d
Maksimum tork:………………..240 Nm, 1750 d/d
Aktarma:……………………………….önden çekiş
Şanzıman:…………………………7 ileri otomatik
Maksimum hız:…………………………..200 km/s
0-100 km/s:……………………………………9
Ön lastik:……………………………..215/50 R 18
Arka lastik:……………………………215/50 R 18
Frenler-Ön/Arka:…………Hava kanallı disk/disk
Ortalama Yakıt Tüketimi:…………5,6 lt/100 km
Emisyon:……………………………..127 gr/km
Karoser-Uz/Gen/Yük:…….4207/1805/1534 mm
Dingil mesafesi:…………………………2588 mm
Bagaj hacmi:………………………………….456 lt
Ağırlık:………………………………………1373 kg