Ben biraz elektrikli otomobillerden söz etmek istiyorum.
Yılın Otomobili seçimi sayesinde TOGG’un T10X modeli ile tanışma fırsatı bulduk. Hyundai Ioniq 6’yı da kullandık. Elektrikli otomobillerle sorunum yok. Ama şarj işiyle algılı sorunum var.
Tam işin gücün varken gün ortasında bir yere gideceksin bir bakıyorsun şarjın azalmış. Yakında şarj istasyonu var mı? varsa müsait mi? Kartımın olduğu marka en yakın nerede? ne kadar sürede dolacak? Bütün bunlar benim için bir soru işareti.
Tamam çevreyi koruyalım. Tamam daha ucuza bir yerden bir yere ulaşalım.
Ya stresini ne yapalım.
Oysa, içten yanmalı motorlarda öyle mi. Hiç de değil.
Opet’ten devamlı almaya alıştırmışım otomobilimi diyelim. Yolumun üstünde de Opet yok.Bir seferlik 200 TL’lik yakıtı Shell’den, BP’den, Petrol Ofisinden alırım, strese girmeden işimi görür sonra da bir OPET bulur oradan depomu doldururum. Burada istasyon markasına takılmayın.
Ben FORD kullandığım ve marka da Opet’ten al dediği için onu yazdım. Diğerleri de kullandığım marka olabilirdi. Ama, stresim yok. Test araçları geldiğinde bu stresi yaşadığım için yazıyorum bunu. Evinin otoparkında kendine ait Duvar şarjın yoksa bu stresi yaşarsın. Durun. Daha bitmedi.
Apartmanının kapalı otoparkı var. Ama ne yazık ki komşuların, Aman komşum otoparka koymayalım. Şarj sırasında yanar filan. Neme lazım diyebiliyorlar. Bunu yaşayan iki dostum var. Al sana bir başka stres konusu. Onlardan biliyorum da yazıyorum.
Neyse zaman içerisinde çözülecektir diye düşünüyorum. Bataryalar daha verimli hale gelecektir. Sürüş mesafeleri uzayacaktır.
Daha keyifli bir konuya gelmek istiyorum. Derginin içinde okuyacaksınız. Duster artık Dacia’nın değil, Renault’nun bir markası olarak çıkacak.
Bunun lansmanı İstanbul Ümraniye sınırları içindeki Fatih Sultan Mehmet Ormanında yapıldı. Muhteşem ötesi gösterişli bir lansmandı. Renault Türkiye Genel Müdürü ve CEOsu Dr. Berk Çağdaş ve ekibi başlarında İletişim direktörü Özlem Kılıçkaya olmak üzere bu lansmanlarda ödüle doymuyorlar.
2023 yılında gittiğimiz Van’da 3.000 metrelik rakımda düzenlenen lansman, “Beygir Gücünden Elektrik Gücüne” mottosuyla oldukça farklı bir kurgu ile gerçekleşen lansmanın, en dikkat çekici bölümü ise 1.400 metrelik Karabet Kar Tüneli’nin bir zaman tüneline dönüştürüldüğü bölümdü. Karabet Kar Tüneli’nde 30’dan fazla eğitimli at, Yeni Megane E-Tech model otomobiller ve lansmanı bambaşka bir boyuta taşıyan benzersiz ışık şovları bir araya getirilerek geçmişin manuel gücünden geleceğin elektrik gücüne geçişin sembolik bir temsili sunuldu.
Renault, bunun gibi benzersiz lansmanları ile Türkiye’de ve dünyada ödülleri toplamaya devam ediyor.
Renault Megane E-Tech %100 Elektrikli Lansmanı, dünyanın en prestijli ödül programlarından olan Muse Creative Awards’ta 5 ödüle birden layık görüldü. Muse Creative Awards’ta kazanılan ödüllerle birlikte Yeni Renault Megane E-Tech %100 Elektrikli Lansmanı’nın başarısı uluslararası arenada da kanıtlanmış oldu.
Yeni Megane E-Tech %100 Elektrikli lansmanı, Muse Creative Awards’ta kazandığı ödüllerle birlikte toplam ödül sayısını 8’e çıkarttı. Daha önce İstanbul Marketing Awards’ta “En İyi Lansman Etkinliği”, Prida Ödülleri’nde ise “Yaratıcı İçerik Üretimi” ve “Yaratıcı Basın Buluşması” ödüllerine layık görülen lansman, Muse Creative Awards’ta kazandığı ödüllerle birlikte başarısını uluslararası boyuta taşıdı.
Ne diyelim, başarılı lansman yapmak, onların ruhunda var.
Tebrikler arkadaşlar…
Bu aylık da bu kadar
Sağlık ve mutluluk dolu günler diliyorum.
Becerebilenleri de kutluyorum…