DOĞAYI KORUMAK VE KIŞ HAZIRLIKLARI…

İster bir destek deyin, isterseniz doğayı korumak için bir uyarı. Bunu herkesin bilinçli bir şekilde yapması lazım. Doğaya karşı sorumluluklarının bilinciyle hareket eden VARTA, çevreyi koruma ve sürdürülebilirlik kapsamındaki faaliyetlerine devam ediyor. Bizim de destek olmamız gerekir.

Hakki Tolunay

Verimli ve temiz enerji ile üretim gerçekleştiren VARTA, karbon salınımını azaltabilmek için, yeşili ve doğayı korumaya devam ediyor. Firma geçtiğimiz yıl TEMA VAKFI ile iş birliği yaparak ‘Atık Piller Fidana Dönüşüyor’ kampanyasına imza atmıştı. Ses getiren kampanya büyük marketler aracılığı ve TAP Derneği’nin katkılarıyla hayata geçmişti. Atık pillerin geri dönüştürülmesi konusunda çalışmalarına devam eden VARTA, farkındalığı artırmak ve geniş kitlelere ulaşabilmek amacıyla bir de film hazırladı.

Atık pillerin toplanması oranını artırmaya yönelik bu film her yaş gurubuna yönelik net bir mesaj veriyor. VARTA’nın filmi ‘’Daha yaşanabilir bir dünya için harekete geçmemiz gerektiğini, ülkemizde atık pillerin sadece %5’inin geri dönüştürüldüğünü, her bir pilin, gözlükten sulama kabına, çalar saatten bisiklete kadar pek çok günlük eşyaya dönüştürülebileceğini’’anlatıyor.

Aslında atık pillerin %100’ünün kolayca geri dönüştürülebilineceğini söyleyen VARTA, bu film ile farkındalığı artırmaya çalışıyor. Film, atık pillerin toplanarak geri dönüştürüldüğünde, neler yapılabileceğini örneklerle gösteriyor. 30 saniye süren filmin örnekleri arasında, kaç tane pilden gözlük çerçevesi kaç tane pilden bisiklet ya da çalar saat yapıldığını öğreniyorsunuz.

Biz ailece evde atık olan pilleri, 1 lt’lik bir pet su şişesinde biriktirip, şişe dolunca, pil kumbaralarına boşaltıyoruz. Size de tavsiye ederim. Bir pil bile olsa çevreye katkıdır.
Gelelim otomobillerimize, Otomobillerin yoğun biçimde kullanıldığı yaz sezonunu geride bırakırken, konforlu ve güvenli seyahatler için, otomobillerimizi, kış aylarına hazırlamanın vakti geldi.

Biz de konuyu işin uzmanına sorduk. Tavsiyeler şöyle. Hele bir de arcınız yaşlanmışsa.
Küresel ısınmayla birlikte her geçen yıl daha çetin geçen kış ayları öncesinde belirli noktalara dikkat edilmesinin gerekliliğini ifade eden Aşin Otomobil Genel Müdürü Okan Erdem “Havaların soğumasıyla en büyük problem akülerde ortaya çıkıyor. Mevsim değişimlerinde hortum ve contalarda yırtılma ve çatlamalar soğutma ve yağlama sisteminde kaçakların önünü açabiliyor. Sürücülerin kendi kendilerine yapacakları basit kontroller dışında kış öncesi otomobillerine kapsamlı bir servis kontrolü yapılmasını tavsiye ediyoruz. Kış gelmeden aracınızı yeni mevsime hazırlayın, içiniz rahat etsin.” dedi.

Premium araçlara servis hizmeti veren Aşin Otomobil, yeni mevsimde otomobil sahiplerinin hayatını kolaylaştıracak pratik tavsiyeler paylaştı. Her yeni kış mevsiminin, bir önceki kış şartlarına göre daha zorlu geçtiğini ve otomobillerin daha sık kullanıma bağlı olarak bakım ihtiyaçlarının arttığını aktaran Aşin Otomobil Genel Müdürü Okan Erdem, özellikle ani hava değişimlerinin lastikten motor yağına otomobillerin birçok noktasına olumsuz etki ettiğine dikkat çekti.

Uzmanlar, mevsim geçişlerinde lastiklerdeki havanın basıncının ani sıcaklık düşüşleri yüzünden düştüğünü ve düşük basıncın yürüyen aksama ciddi zararlar verdiğini belirtiyor. “Haftada bir gün lastik basınçlarını kontrol etmek, gerektiğinde uygun fiyata satın alabileceğiniz kompresörlerle ya da benzin istasyonlarında üreticinin önerdiği basınca yükseltmek, sürücüleri lastik ve yürüyen aksam masraflarından kurtaracaktır.

Artık birçok modern otomobilde TPMS adı verilen Lastik Basıncı Kontrol Sistemi bulunsa da doğru basınç değerlerinin sisteme girildiğinden emin olmak gerekiyor. Depo veya lastik otelinde dinlenen kışlık lastiklerinizin diş derinliği ve üretim tarihini de önden kontrol etmekte fayda var. Düşük basıncın direksiyonun ağırlaşmasına, yol tutuş dengesinin bozulmasına ve fren mesafesinin uzamasına sebep oluyor.

Yazın kolaylıkla çalışan otomobillerin kışın “tek marşta”çalışmaması önemli bir sinyal olabilir. Zira zayıf bir akü, soğuk havalarda otomobilin çalışması için gerekli olan elektriği üretemez. Servis kontrollerinde akünün şarj oranının kontrol edilmesi şiddetle tavsiye ediliyor.

Aracını 10 günden fazla kullanmayacak sürücülerin, en az 1 kez 20 dakikalık bir sürüş yaparak aküyü şarj edebilirsiniz. Eğer aracınızı uzun bir süre kullanmayı düşünmüyorsanız en iyi çözüm kutup başlarını aküden ayırmak veya şarj cihazıyla sürekli şarj olmasını sağlamak. Düzenli kontrol ve bakımları aksatılan otomobillerde sistemli şekilde arızalar ardı ardına geliyor.

Bunun en önemli sebeplerinden birisi ise yine hava sıcaklığının düşmesiyle sertleşen contalar ve hortumlar oluyor. Soğutma sıvısı ve motor yağı kaçaklarını pratik bir yöntemle izleyebilirsiniz. Park ettiğiniz alandan aracınızı aldıktan sonra zemine bakın; eğer yapışkan ya da farklı renkte bir sıvı tespit ederseniz soğutma sıvısı ya da motor yağı kaçağınız olabilir.

Düşük soğutma suyu ve yağ seviyesi, motor revizyonu ya da tamamen değişmesine kadar yüksek maliyetli üzücü işlemlere sebep olur. Böyle bir durumla karşılaşmamak adına, genel kontrol için kış etkisini hissettirmeden servis ziyaretinde bulunmalısınız.

Sağlıklı ve mutlu bir ay dileklerimle…