Audi Q8 50 TDi Quattro 286 HP Tiptronic…

Audi’nin yeni amiral gemisi ve Q model ailesinin yeni yüzünün ilk temsilcisi olan Audi Q8 ile birlikteyiz bu ay.

PAYLAŞ
Audi Q8 50 TDI Quattro

Tüm bakışları üzerinde toplayan dış tasarımı, pratik ve çok yönlü kullanımı ve zengin donanım özellikleri ile kullanım süremiz boyunca her anı özel, her anı keyifli bir sürüş gerçekleştirdik.

Audi’nin en üst sınıf SUV’u Q8, daha ilk görüşte etkisi altına alıyor sizi, markanın diğer tüm SUV modellerinden alışık olduğumuz sportif dinamizm ve üst düzey premium kalite hissi Q8’de daha da belirginleşmiş. Audi Q ailesinin yeni yüzünü temsil eden otomobilde geniş ve etkileyici sekizgen tasarımlı ızgara ilk göze çarpan detay. Dik konumdaki güçlü radyatör ızgarası, öne doğru uzatılan spoiler ve sert çizgilere sahip hava kanallarıyla birleşerek, otomobile kendine güvenen bir görünüm kazandırıyor. Otomobilde standart olarak LED farlar bulunuyor, HD Matrix LED teknolojisi ise opsiyonel bir donanım olarak sunuluyor. Hem gündüz farları hem de arka lambaları üç boyutlu görünümleri ile dijital bir karaktere sahip. Zarif bir kavisle arkaya uzanan tavan ise hafif bir eğime sahip D sütunuyla buluşarak, 22 inçlik tekerleklere ev sahipliği yapan tekerlek kemerlerinin üzerindeki quattro çizgisinde son buluyor. Otomobilin birçok ayrıntısı, orijinal quattro tasarımını akla getiriyor. Sportif dinamizm ve üst düzey prestij hissi Audi Q8’de markanın ürettiği diğer tüm SUV’lerden daha belirgin. 4,99 metre uzunluğunda, 2 metre genişliğinde ve 1,71 metre yüksekliğindeki SUV coupé, kardeşi Q7 modelinden daha geniş, daha kısa ve daha yere yakın. Neredeyse 3 metreye ulaşan aks mesafesi sayesinde, iç mekan uzunluk ve yükseklik yönünden rakiplerinden daha ferah. Arka koltuklar yatırıldığında ise, bagajın toplam hacmi 1.755 litreye ulaşıyor.
Lüks bir coupe’nin zerafeti ve büyük bir SUV’nin pratik çok yönlü kullanım özelliklerini harika bir şekilde birleştiren Q8, zengin donanım özellikleri, kapsamlı bağlantı ağı ve arazi sürüşüne uygun dayanıklı yapısı ile hem şehir içi yaşam hem de keyif amaçlı sürüşler için ideal bir yol arkadaşı olduğunu gösterdi.

Audi Q8 50 TDI QuattroDış görünümünün etkisinden kurtulup içerisine girdiğinizde de herşeyin mükemmel konumlandırıldığı bir iç mekan ile karşılıyor sizi Audi Q8. Sürücü ve yolcuların tüm konforu düşünülerek tasarlanmış kabin lüks ve zerafeti başarı ile sunuyor. Kokpitin ortasında yer alan MMI dokunmatik ekranlı yönetim konsepti sayesinde otomobilin hemen tüm fonksiyonlarına iki geniş ekran vasıtasıyla ulaşmak mümkün. Üstteki 10,1 inçlik ekran, bilgi ve eğlence sistemi ile navigasyon tarafından kullanılırken, sürücü ise 8,6 inçlik ekran üzerinden otomobilin ısıtma ve havalandırma sistemi ile konfor fonksiyonlarını yönetebiliyor ve yazı yazabiliyor. Kullanıcı bir düğmeye bastığında titreşim ve sesle geribildirim alıyor. Buna ek olarak, sesli kumanda sistemi sayesinde Audi Q8 akıllı bir konuşma arkadaşına dönüşüyor. Otomobilin göstergeleri, tümüyle dijital Audi sanal kokpitinde yer alıyor. Yüksek çözünürlüklü 12,3 inçlik ekran, çok fonksiyonlu direksiyon yardımıyla değiştirilebilen iki farklı görünüm seçeneğine sahip. Opsiyonel plus seçeneği ise sportif üçüncü bir görünüm daha sunuyor. Baş üstü göstergesi ayrıca navigasyona yardımcı olan kapsamlı bir şerit asistanı gibi önemli bilgileri ön cama yansıtıyor.Audi Q8 50 TDI Quattro

Sürüş izlenimi sayfalarımızın konuğu olan Audi Q8’in kaputunun altında 50 TDI motora görev vermiş marka. 50 TDI yazması yanıltmasın sizi, Audi artık modellerinde farklı bir isimlendirme kullandığı için 3.0 TDI yerine 50 TDI yazısını kullanıyor. 2967 cc hacmindeki turbo dizel motor, 3500-4000 d/dk’da 286 HP güç ve 2250-3250 d/dk’da 600 Nm tork üretiyor. 8 ileri otomatik tiptronic şanzıman ile birlikte verilen tüm görevlerin altından başarı ile kalkan motor, Audi :8’i 245 km/s hıza ulaştırırken, 0-100 km/s hızlanmasını da 6.3 saniye gibi iddialı bir sürede gerçekleştiriyor. Audi tarafından fabrika tüketimi ortalama yakıt sonucu 6.8 litre olarak açıklanıyor. Ama böyle bir otomobil kullanıyorsan sonucuna katlanacaksın deyip çokta ilgilenmedik bununla (Şakası bir yana o değere ulaşamasak da 8 litre etrafında dolandık). Audi ve quattro, birbirinden ayrı düşünülemez. Bu, markanın en üst sınıf SUV’si Q8 için de geçerli. Tümüyle mekanik orta diferansiyel motorun ürettiği gücü ön ve arka aksa standart olarak 40:60 oranında aktarıyor. Gerektiğinde ise, gücün büyük kısmı daha fazla yol tutuşuna sahip olan aksa yönlendiriliyor. Buna ek olarak 254 milimetrelik zemin yüksekliği, ön ve arka çıkıntıların kısalığı ve yokuş aşağı iniş kontrolü sayesinde Audi Q8, asfaltın bittiği noktadan sonra da aynı performansla yoluna devam edebiliyor. Sönümleme kontrollü süspansiyon, Q8’de standart bir özellik. Audi aynı zamanda konfor ve spor modlarında adaptif havalı süspansiyonu da opsiyonel bir özellik olarak sunuyor. Bu versiyonda zemin yüksekliği yol koşullarına ve sürücünün tercihine göre 90 milimetre kadar oynayabiliyor. Standart özellik olarak gelen, direksiyon çevrildikçe dönüş oranını arttıran progresif direksiyona ek olarak, dört tekerlekten yönlendirme sistemi de opsiyonel. Bu sistemde 5 dereceye kadar yön değiştirebilen arka tekerlekler düşük hızlarda yapılan dönüşlerde çevikliği artırmak için dönüş yönünün tersine, yüksek hızlarda ise dengeyi artırmak için dönüş yönüne çevriliyor.

Audi Q8 50 TDI QuattroDört tekerlekten çekiş sistemi, yeni yarı hibrit elektrikli otomobil teknolojisi (MHEV) sayesinde son derece verimli. Otomobilin 48 voltluk ana elektrik sisteminin iki önemli bileşeni var: lityum-iyon batarya ve bir kayışlı alternatör marş motoru. Fren esnasında bu sistem 12 kW kadar gücü geri kazanarak, tekrar bataryaya aktarıyor.
Her türlü yol koşulunda kullanma imkanı bulduğumuz Audi Q8, her türlü zorluğun altından rahatlıkla kalkabileceğini gösterdi. Yol tutuş, viraj kabiliyeti, süspansiyon sertliği gibi konularda da başarılı işler sergileyen otomobil, sahip olduğu üstün sürüş yardım destekleri ve güvenlik donanımları ile son derece zengin bir içeriğe sahip. Sürüş konforu konusunda taviz vermeyen otomobil, kullanım süremiz boyunca en ufak bir rahatsızlık vermedi bize.

Sonuç olarak; markanın Q model ailesinin yeni yüzü olan Audi Q8, bakışları üzerinde toplayan tasarımı, zengin donanım özellikleri, Pratik ve çok yönlü kullanımı ile birlikte geçirdiğimiz zamanın her anını özel, her anını keyifli hale getirmeyi başardı.

TEKNİK ÖZELLİKLER: AUDI Q8 50 TDI QUATTRO 286 HP TIPTRONIC

Motor:…………………………………………….2967 cc
Silindir adedi:………………………………………….V6
Maksimum güç:……………286 HP, 3500/4000 d/dk
Maksimum tork:…………..600 Nm 2250/3250 d/dk
Aktarma:………………………….4 tekerlekten çekiş
Şanziman:……………………………..8 ileri otomatik
Maksimum hız:………………………………245 km/s
0-100 km/s:…………………………………….6.3 sn.
Lastik Ön:…………………………………285/45 R 21
Arka:………………………………………285/45 R 21
Frenler Ön/Arka:…………………..Hava kanallı disk
Ortalama:………………………………………….. 6.8
Emisyon:………………………………….. 178 gr/km
Uz/Gen/Yük:………………… 4986/2190/1705 mm
Dingil mesafesi:…………………………… 2995 mm
Bagaj Hacmi:…………………………………… 605 lt
Ağırlık:………………………………………… 2230 kg

PAYLAŞ